veranderingen tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
cris-99

veranderingen tinnitus

Bericht door cris-99 » do 15.05.2014 14:16

Hey,
Ik heb intussen een klein jaar een piepje in me rechteroor door geluidstrauma. Dit begon ik laatste tijd wel een beetje een plekje te krijgen in me leven te krijgen.
Echter nu is wel het een en ander veranderd. Na een lange autorit vanuit italie (12 uur rijden met om de 3 uur stop), lag ik in me bed met wat nieuwe geluiden in me oren.
Ik had zelf het idee, het geluid van een autorit is een normaal geluid (vond het soms wel lichtelijk irritant maar meer niet) en me oren moeten dit gewoon aankunnen (een 207, dus geen oud rammelbak met extreem veel lawaai). Nou niet dus, weer een leermoment maar helaas ook weer niets aan te doen.
Gelukkig heb ik wel een stuk minder moeite met deze verandering als de eerste keer maar toch baal ik wel van. Maargoed achteraf is makkelijk praten.

Wel heb ik wat merkwaardige veranderingen nu en weet niet zo goed wat ik er van moet denken:
Ik heb nu een soort galmpje in me rechteroor, echter deze galm heb ik maar af en toe (50% van de dag) en deze lijkt heel erg te reageren op externe geluiden. Iets waar een beetje een galm inzit wordt versterkt en ik hoor het harder galmen. bv een grasstrimmer buiten galmt heel erg en bepaalde liedjes op de radio ook, de printer ook (administratieve baan). Allemaal normale geluiden die nu opeens galmen. Denk zelf dat bepaalde frequenties worden omgezet naar galm.

Wel ben ik gevoeliger voor lage geluiden, en autorijden (heuveltjes op lage snelheden) is nu opeens wel irritant. Maar heb wel goede hoop dat dit herstelt.

Echter me piep lijkt nu een stuk verder naar de achtergrond omdat de galm nu op de voorgrond is. Ik ervaar nu zelfs momenten van stilte in me hoofd, als de galm er niet is lijkt me piep soms ook weg.

Heb zelfs het idee, als die galm weg is. dat ik er zelfs beter uitkom dan het afgelopen jaar is geweest. Maar hoe kom ik van die galm af (in stilte komt ie ook soms opzetten en dan is ie weer weg).

barry

Re: veranderingen tinnitus

Bericht door barry » do 15.05.2014 17:33

Ondanks enkele waarschuwingen van de boven ons gestelden hier (moderators) in mijn inbox zal ik nog eens pogen iemand met raad en daad bij te staan.
Op dit forum staan genoeg tips hoe je met tinnitus moet omgaan. Die galm zal wellicht ooit verdwijnen, misschien ook niet, en zal je voorlopig nog moeten aanvaarden dat je in een andere wereld leeft. Zoveel mogelijk afleiding zoeken, probeer stress te vermijden blablabla etc etc.

Sterkte!

Kees

Bericht door Kees » do 15.05.2014 19:05

Als die galm niet vanzelf verdwijnt zul je er mee moeten leren omgaan.
Er zijn geen handvatten en adviezen om het te laten verdwijnen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Herman86

Bericht door Herman86 » vr 16.05.2014 16:57

Hi! Heb je tijdens de autorit vanuit Italië ook oordopjes ingehad? Zelf doe ik die al vrij snel in (vanaf 80 à 100 km/h), omdat de windruis en geluid van de banden dan al stuk gedempd wordt.

Sterkte de komende weken, hoop dat het snel een beetje afzakt.

elke

Bericht door elke » zo 18.05.2014 15:22

Ik heb op het moment ook een terugval in mijn T en H. Beide zijn versterkt.
Ik kan dat slechts ten dele verklaren want het ging lange tijd eigenlijk best heel aardig.

Wat mij op dit moment helpt is geluidsverrijking. Ventilatoren en vergelijkbare constante geluiden.
Ze lijken mijn oren iets van rust te geven.

Groetjes
Elke

barry

Bericht door barry » zo 18.05.2014 20:07

elke schreef:Ik heb op het moment ook een terugval in mijn T en H. Beide zijn versterkt.
Ik kan dat slechts ten dele verklaren want het ging lange tijd eigenlijk best heel aardig.

Wat mij op dit moment helpt is geluidsverrijking. Ventilatoren en vergelijkbare constante geluiden.
Ze lijken mijn oren iets van rust te geven.

Groetjes
Elke
Elke, dan is dit misschien iets voor je? Handig als je een laptop hebt:

http://www.youtube.com/watch?v=qorkD6nPYQM

Frits

Bericht door Frits » zo 18.05.2014 22:18

Helaas het is niet te verklaren, Elke.
Ik heb er momenteel ook heel veel last van.
Gewoon achtergrondruis kan heel goed werken.

Heel veel sterkte er mee.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie