Hardere piep/suis

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
bloempie

Hardere piep/suis

Bericht door bloempie » ma 11.05.2015 17:07

Goedemiddag,
Al jaren kom ik niet meer op dit forum omdat ik de suis/brom/piep aardig geaccepteerd had. Al negen jaar tob ik met
tinnitus maar afgelopen donderdag had mijn zoontje een dusdanige driftbui met schreeuwen dat het daarna
zeer deed in mijn oren. Aansluitend ben ik toch een uur gaan proefspinnen (fietsen sportschool) met oordoppen maar nu zit ik dus met een veel ergere piep....het voelt ook een beetje dof aan af en toe en ik ben me zeer bewust van de gehoorgang waar ik het nu erger in hoor en af en toe doet het zeer....De dokter ziet niks, trommelvliezen zien er normaal uit. Ook veel stress de laatste tijd. Maar nu voel ik me zo rot....ben ik zo voorzichtig met mijn oren, geen concerten, bij vuurwerktijd oordoppen in....en het schreeuwen was wel hard maar niet direct in mijn oor. Kan dit nog herstellen ???? Ik ben af en toe in paniek. Slik nu vitamine, spirulina en ginko en b12 maar werkt natuurlijk niet zo snel en misschien wel helemaal niet. Het toenemen van de herrie was toch wel mijn grootste nachtmerrie. Nu hoor ik het boven tv en gesprekken uit, voorheen was dit toch echt minder.... Ik hoop zo dat het weer zakt tot "normaal" niveau maar het voelt ook een soort dof af en toe....
Groeten, Nicoline

Frits

Re: Hardere piep/suis

Bericht door Frits » ma 11.05.2015 23:25

Ja, je ziet wel meer dat mensen na jaren
weer terugkomen als het weer erger wordt.

Helaas we kunnen alleen maar medeleven tonen.
Verder kunnen we hier ook niet zoveel doen.

Hopelijk wordt het weer wat beter.

Heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Hannie10

Bericht door Hannie10 » di 12.05.2015 10:00

Ik heb het toevallig nu ook.

Heel erg vervelend is dat en hopelijk met wat rust en vooral geruststelling zakt het weer naar "normaal".
Stress en wat meer geluid kunnen al een trigger zijn!

Sterkte.
Ik heb mijn vakantie helaas moeten afbreken, toevallig gisteravond, terug naar huis gebracht.
Ik kon de geluiden gewoon niet meer aan, ook dof aan het oor nadien.
En moet het rustig aandoen (volgens de arts, huisartsenpost ziekenhuis). Hij vond ook geen bijzonderheden.

Het voelt als een tegenvaller, tegelijk is het een signaal dat je weer wat extra rust nodig hebt!!

Marcel Koi

Bericht door Marcel Koi » di 12.05.2015 11:20

Ik val in herhaling. Maar het is bij mij ook herkenbaar. Afgelopen week wat drukte en herrie aan mijn hoofd gehad. Allemaal leuke dingen, maar waarschijnlijk wel ff teveel. Vervolgens ook nog een behoorlijke verkoudheid gekregen... Resultaat: veel herrie in mn hoofd. Nu na een paar dagen rust, veel neussprayen en mezelf niet gek maken , zakt t weer. De afgelopen twee nachten weer redelijk geslapen. Dus heb goede hoop, zoek afleiding, pak wat rust en dan wordt het vast weer beter.
Sterkte!
Groetuh Marcel!
Groetuh Marcel!

Frits

Bericht door Frits » di 12.05.2015 12:52

Het blijkt toch maar weer dat je je eigen
grenzen goed in de gaten moet houden.

Maar ja, waar liggen die grenzen?
Dat zal je met vallen en vooral ook weer
opstaan moeten ontdekken.
En dan is het een kwestie van accepteren.
Hartelijke groet,

Frits

bloempie

Bericht door bloempie » di 12.05.2015 15:09

Bedankt voor de reacties. Voorlopig zit ik toch in paniekerige fase en lijkt het alsof mijn hoofd onder stroom staat en links beetje dof/ongevoelig maar ik hoor wel alles. En mijn zoon van acht voelt zich nu schuldig over die driftbui waarbij hij hard heeft geschreeuwd. Kan paar keer schreeuwen en aansluitend sporten (spinnen) met oordoppen zoveel ellende extra veroorzaken ? Ik probeer vertrouwen te hebben dat dit weer wat zakt, maar hoop ook dat dat nare gevoel in mijn oor zakt....of dat ik toch maar even naar KNO/audioloog moet maar dit zal vermoedelijk niet veel opleveren.... Ik baal enorm. Het is zoveel harder dan "normaal".

Frits

Bericht door Frits » di 12.05.2015 18:00

Probeer die paniekfase toch maar een beetje achter je te laten.
Wat ook de oorzaak mag zijn je hebt het nu eenmaal.
Stress is een enorme trigger voor tinnitus. Voorkom dat dus
zoveel mogelijk.

Een bezoek aan een KNO-arts is goed om ernstige dingen
uit te sluiten. Maar verwacht er maar niet teveel van.

Heel veel sterkte en blijf er toch maar een beetje de moed
in houden.
Hartelijke groet,

Frits

bloempie

Bericht door bloempie » vr 15.05.2015 16:29

Van audioloog verwacht ik ook niet veel, kno ook niet en drie maanden wachttijd....welkom in de Nederlandse
gezondheidszorg zullen we maar zeggen.
Ik hoor alles veel harder....zelfs de belletjes in de spa die naast me staat...
Misschien hoor ik daardoor het suizen en brommen en bellen nog wel meer; omdat ik er nu na vorige week donderdag
zo op gefocust ben. Ik hoop maar dat het weer naar de achtergrond verdwijnt, maar voorlopig ben ik ook te moe en duizelig en heb soms oorpijn om leuke dingen te gaan doen. Paniek is minder maar wat zou ik het graag niet meer horen....en gekgenoeg gonst vooral s avonds mijn hele hoofd en ook lijf en als ik mijn kaken op elkaar zet wordt het harder en ook als ik mijn ogen krachtig sluit. Is dit normaal ???

bloempie

Bericht door bloempie » vr 22.05.2015 08:29

Het enorme brommen en zoemen boven alles uit is wat gezakt, zo ook het duizelig en down zijn.
Het achterblijvende nieuwe knipperende geluid geluid van glas frisdrank met koolzuur) is wel vervelend maar
wellicht zakt dat ook en heb ik mijn oude brom en suis weer. KNO arts heeft 9 juni tijd. Denk dat die niet
veel zal zien met met het duizelig zijn moet er toch misschien even gekeken worden.
Bedankt voor de berichtjes.

Plaats reactie