Vibrerende zoem

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Frits

Re: Vibrerende zoem

Bericht door Frits » do 18.02.2016 19:28

christiaan060180 schreef: Daphne Dekkers bestaat voor een groot deel uit botox en plastic,perfectie bestaat niet :)
Weer een teleurstelling er bij!
Hartelijke groet,

Frits

Mick

Bericht door Mick » vr 19.02.2016 10:07

Hallo Frits en anderen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad iedere avond hetzelfde hang/lig op de bank. Recht vooruit helemaal vlak met mijn hoofd omhoog om de tv te kunnen zien. Ik probeer nu al af te wisselen van houding. Daarbij werkt niet mee dat ik ICT-er ben van beroep. Dus half uur pc per dag ga ik niet redden. Ik probeer wel veel weg te lopen van de pc tijdens werk. Maar vaak moet iets af en zit ik er vaker achter dan een half uur achter elkaar. Gisteren een hele goede dag, want de zoem was veel minder zo niet helemaal weg. Hij lijkt minder te worden wanneer het stil wordt vreemd genoeg. Slapen ging dus wel ok. Alleen het emotionele gevoel dat het er bij is gekomen moet ik nog aan wennen en dat kost me iedere keer veel moeite. Maar goed als ik je verhaal zo lees over je zwager en het nieuws dat ik gister hoorde over een collega moet ik niet zo klagen. Nu helpt de winter ook niet mee want volgens mij heb ik last van winterdepressies. Maar goed kop op en doorgaan.

Frits

Bericht door Frits » vr 19.02.2016 23:27

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Kom van die bank af. Ga wat doen.

Googel op winterdepressie en vindt legio mogelijkheden.
Je zult actie moeten ondernemen. Ik heb inderdaad de
afgelopen tijd de adressen voor hulp vaak genoemd.
Het is pas een verloren zaak als je het opgeeft. Ga wat
doen.
Hartelijke groet,

Frits

JanJohannes

Bericht door JanJohannes » di 23.02.2016 17:15

Winter depressie? Ik heb winter blues.
Minder energie.
Depressie is een ander verhaal.
Veel naar buiten en/ of licht therapie.
Ik begin elk jaar vanaf 1 september
met dagelijks een half uur licht therapie
tijdens mijn ontbijt.

Hans.

Dickie

Bericht door Dickie » wo 04.04.2018 16:50

Begin vorig jaar (2017) krieg ik plots een pieptoon in mijn oor.
Na vele kno artsen te zien , was het uiteindelijke verdikt .......Tinnitus (75dB op 3000hertz) .
Ik heb daarme leren leven (en een heel moeilijke tijd gehad), en tot op heden heb ik daar (na een TRT therapie in Gent) bijna geen last meer van , en heb het leren te accepteren.
Nu , het laatste half jaar heb ik een gezoem in mijn rechteroor; een gezoem dat vrijwel constant aanwezig is , een heel laag gezoem die soms ( en meestal na een avondje stappen, en meestal als ik in bed lig , een toon hoger wordt !! Ik wordt er soms wakker van . En als ik mijn hoofd even schudder dan stopt het even , maar begint niet lang daarna terug.Soms ben ik dagen uitgeput !!
Ook heb ik soms ook dat ik s'morgens ontbijt , een bord op de tafel zet ,en bij dat geluid gaat mijn gezoem weer een toon hoger , dan weer schudden met het hoofd , en dan is ie weer weg !
dus ik kan me hierbij aansluiten
Ga ook op aanraden van de KNO arts een gebit laten maken tegen het knarsen omdat dat ook een oorzaak kan zijn dat ik spiertjes activeer in het oor die dan opgespannen worden , ook ga ik naar een osteopaat voor mijn kaken ...............dat kan ook een oorzaak zijn !
hoe zit het trouwens met jullie , hebben jullie nog iets ondernomen ??
groeten

Plaats reactie