Nachtmerries of heftige dromen door temazepam

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Johnpon

Nachtmerries of heftige dromen door temazepam

Bericht door Johnpon » vr 24.02.2017 18:58

Jaren geleden kreeg ik in het ziekenhuis om te slapen temazepam en daar sliep ik goed op zonder dromen.
Kort geleden kreeg ik weer temazepam maar nu werd ik steeds wakker, met verschrikkelijke dromen. Dus ik ben nu bang voor temazepam.

Volgens de psychiater komt dit omdat ik al teveel benzo's in mijn lichaam heb en deze ophopen omdat de lever ze niet snel genoeg kan verwijderen en je lichter gaat slapen. Ik gebruik namelijk ook nog lorazepam die ik aan het afbouwen ben. Het Klink logisch echter in de bijsluiterstaat dat nachtmerries kunnen optreden.

Wat zijn jullie ervaringen met temazepam?

Frits

Re: Nachtmerries of heftige dromen door temazepam

Bericht door Frits » vr 24.02.2017 19:27

Nu ervaar je wat de kwalijke kanten zijn
van benzodiazepines.
Een goede rede om ze af te bouwen en
nog liever er maar niet aan te beginnen.

Al begrijp ik dat iemand dat doet.
De problemen zijn soms groot en je zoekt
een uitweg.

Sterkte er mee.
Hartelijke groet,

Frits

Johnpon

Re: Nachtmerries of heftige dromen door temazepam

Bericht door Johnpon » za 25.02.2017 13:22

Die lorazepam kreeg ik van het crisis team (GGZ) omdat ik erg onrustig was. Toen zij deze gaven werd de tinnitus ook erger, dat heb ik hen gezegd, maar om de boel te stabiliseren moest ik ze toch maar nemen. Ze zijn er nooit op terug gekomen om ze weer af te bouwen, dat moest ik zelf doen.

temazepam kreeg ik toen ook en toen waren er ook hevige dromen. Jaar later dan werd weer temazapam voorgeschreven en weer heftig dromen. Dus ik heb eerder de indruk dat het aan het soort middel ligt dan aan teveel aan benzo's. Natuurlijk moeten al die benzo's uit het lichaam, daar ben ik mee bezig.

Zolpidem afbouwen dat is wel een probleem, want 15 mg is een grens, daar onder slaap ik er niet op. Dus weet niet hoe ik dit verder kan afbouwen.

Plaats reactie