Onderzoeken naar medicatie voor tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

JanHuis

Re: Onderzoeken naar medicatie voor tinnitus

Bericht door JanHuis » zo 03.06.2018 19:59

France schreef:
do 24.05.2018 10:52
Ik hoop dat dit forum wel ingaat op medische bevindingen. ....
Over medicatie, therapieën en 'hoe ermee om te gaan',
dat kom ik allemaal nog steeds tegen op het forum.
Het zal ons gaan lukken,
door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Johnpon

Bericht door Johnpon » ma 04.06.2018 11:20

kneister schreef:
za 15.07.2017 20:27
Hee John en anderen,
Gebruik nu acetyl l carnitine, dit heeft zeker een positief effect. Ik gebruik de vloeibare vorm, te koop bij sportvoedingswinkels. Bij mij doet het zeker wat misschien bij jou of anderen ook, echt een aanrader!
Ik kwam erop na aanleiding van de volgende link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25751698

De fles die ik heb gekocht koste 17 euro, dat is het proberen waard denk ik!
Hoeveel gebruik je per dag en wat merk je?
Acetyl L Carnitine is wel een opwekkende stof, dus kan onrust veroorzaken en slapeloosheid. Dus alleen ''s morgens in nemen en eventueel nog eens 's middags.

Johnpon

Bericht door Johnpon » ma 04.06.2018 11:43

How Nasal Stem Cells Might Prevent Childhood Deafness
https://www.medicalnewstoday.com/articles/216315.php?sr

Noise-induced hearing loss restored in mice
https://www.medicalnewstoday.com/articles/284159.php?sr

The Countdown to Operation Regrow
https://hearinghealthfoundation.org/blo ... ion-regrow

rrr

Bericht door rrr » di 29.01.2019 08:25

Frequency Therapeutics onderzoekt gehoorherstel door middel van injectie van specifieke moleculen, waarna haarcellen worden geregenereerd. Fase 1 is afgerond (veilig in gebruik) in Q4 2018. Fase 2 (effectiviteit) wordt gestart in Q1 2019. De financiering van $ 42 000 000 is rond. Een fiks bedrag dat alleen bijeen kon worden gebracht als het nieuwe medicijn kansrijk is.
Zie hun twitter pagina en hun website.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » wo 30.01.2019 18:28

Harstikke mooi zoals ik de website lees.

http://www.frequencytx.com/news-events/ ... 7-2019.php

Vraag me alleen af hoeveel fases er nog overheen moeten gaan , maar goed er wordt veel geld geïnvesteerd, en hopelijk is de laatste fase positief voor iedereen..
eigenlijk nog weinig als je eigenlijk kijkt hoeveel slechthorenden & T/H mensen er rond lopen op deze aardbol.

Misschien een domme vraag ;Kan alleen nog niet begrijpen zoals ik d.m.v. stress de T gekregen heb dat ik haarcel schade heb
opgelopen zoals KNO/artsen me vertelden, Dit geld voor iedereen buitenom lawaaischade of ouderdom?

Groet, Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

rrr

Bericht door rrr » ma 04.02.2019 08:42

Roberto,

De verschillende fasen kun je vinden op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klinisch_onderzoek
Fase 2 is veelal voor zo'n 100 mensen. Fase 3 is veelal voor zo'n 500 mensen.

Het bedrag van 42 miljoen dollar is voldoende voor fasen 2 en 3. Daarom is het bedrag niet hoger.
De meeste potentiele medicijnen sneuvelen in fase 2.
Omdat T een behoorlijk geisoleerd probleem is, lijkt me dit medicijn kansrijk door fase 2 te komen.
Het medicijn is overigens niet gerelateerd aan CRISPR-Cas9.

Volgens Frequency Therapeutics wordt fase 2 afgerond in Q2 van 2019.
Wellicht wordt fase 3 afgerond in Q1 2020.
Daarna moeten overheidsinstanties zich er nog over buigen. Vervolgens moet dit medicijn worden uitgerold, waarschijnlijk eerst in de VS (de productiecapaciteit van dit medicijn moet enorm worden vergroot). Toch kan het nog allemaal best snel gaan, omdat concurrentie op de loer ligt en de terugverdientijd heel kort.

Ik ben geen arts, dus ik kan geen uitspraak doen over stress en T.
Wel lijkt het mij dat ongeacht de oorzaak van de schade aan haarcellen met dit medicijn (indien door fasen 2 en 3 heen) de T kan worden verholpen. Zolang het dus maar de haarcellen zijn en niet een andere oorzaak.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » do 07.02.2019 18:58

Inderdaad wat als het je haarcellen niet zijn?
Dan kom je toch weer op het fysieke ( nek /oor zelf/spanning of toch medicatie hersenen).
maar goed heeft geen zin om er te lang bij stil te staan .

Groet Roberto

Johnpon

Bericht door Johnpon » do 14.02.2019 11:24

Als dat zo zou zijn dat het niet komt door invloed van de haar cellen, dan zijn we toch een stap verder.
T kan het gevolg zijn van een kortsluiting in het neurale-gehoorsysteem. Bepaalde signalen bereiken de cortex niet waardoor geluiden worden geproduceerd. Bepaalde banen in de nucleus (hersenstam) blijken geremd te zijn. Men weet niet waardoor die remming of blokkade er is.
Evenmin weet me niet waarom bij tinnitus die aandacht stand er is en hoe dit zou kunnen worden opgeheven.

Het is reactief zo dat er aandacht is voor geluiden die afwijken van de genormaliseerde geluiden in onze omgeving.
Als deze geluiden blijven nemen we actie en trachten deze te stoppen of te verdragen (binnen een toelaatbare grens), waardoor deze op den duur ook worden genormaliseerd.
Echter zit er een groot verschil tussen geluiden die van buiten komen en van binnen worden gegenereerd omdat in het laatste geval sprake is van een neurologische afwijking die deze aandacht standhoudt.
TRT bied tot op zekere hoogte wel de mogelijkheid om gewenning te bewerkstelligen, maar is mogelijk niet instaat om hierdoor die neurologische afwijking te corrigeren?

Het komt er op neer dat die negatieve invloeden en belemmeringen moeten worden opgeheven. Dus zal elk onderdeel van het gehoorsysteem dat er invloed op heeft moeten worden onderzocht en behandeld. Dus te beginnen met de haar cellen van het binnen oor.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » vr 15.02.2019 18:10

[
Laatst gewijzigd door Roberto1 op vr 15.02.2019 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » vr 15.02.2019 18:12

Johnpon schreef:
do 14.02.2019 11:24
Als niet komt door invloed van de haar cellen, dan zijn we toch een stap verder.
- T kan het gevolg zijn van een kortsluiting in het neurale-gehoorsysteem.
Bepaalde signalen bereiken de cortex niet waardoor geluiden worden geproduceerd.
Bepaalde banen in de nucleus (hersenstam) blijken geremd te zijn, geen duidelijkheid over
.
Echter zit er een groot verschil tussen geluiden die van buiten komen en van binnen worden gegenereerd omdat in het laatste geval sprake is van een neurologische afwijking die deze aandacht standhoudt.
TRT bied tot op zekere hoogte wel de mogelijkheid om gewenning te bewerkstelligen, maar is mogelijk niet instaat om hierdoor die neurologische afwijking te corrigeren?

Het komt er op neer dat die negatieve invloeden en belemmeringen moeten worden opgeheven. Dus zal elk onderdeel van het gehoorsysteem dat er invloed op heeft moeten worden onderzocht en behandeld. Dus te beginnen met de haar cellen van het binnen oor.
Beste Johnpon, bedankt antwoord.
Blijft zeer lastig dit , ik ga eerst naar een audioloog om te weten of er niet echt een daadwerkelijke kleine doofheid opkomst is op de hoge frequentie. Kan wel blijven roepen ik ben niet doof ( door 2 audiciens bevestigd ) maar zou best goed kunnen. Als dit niet het geval is zal ik verdere acties ondernemen. Al zou ik niet weten hoe je de beste doorloop kan doen van KNO ( advies) tot MRI scan?
Ik noem maar wat. Heb er meer vrede mee als alles is doorgelicht dan dat ik een tijd later krijg te horen sorry het is toch een ontsteking in het middenoor..
Tussentijds zo min mogelijk mee bezig zijn :D
Groet, Roberto

Tommie
Contacteer:

Bericht door Tommie » za 16.02.2019 16:37

Beste Roberto,
Wat betreft (beginnende) slechthorendheid, mijn kno arts heeft aangeven dat hij het eerder vreemd zou vinden als ik geen tinnitus klachten zou ervaren met mijn gemeten gehoortest.
Dat op zich is al een gegeven, bij jonge mensen zou dit wat vreemd zijn, maar als je ouder wordt is dit eerder regel dat je gehoor achteruit gaat dan uitzondering.
Ten tweede, ik en vele met mij hebben idd T gekregen door stress.
Bij mij is het begonnen na een vette burn-out en aansluitend een depressie.
Vele zullen dit herkennen,....in een dergelijke periode loop je dan zoveel steeds op dat moet zich wel gaan wreken ergens in het lichaam.

Ten derde, en dat geldt echt voor iedereen, er zit echt niks anders op dan deze ‘aandoening’ te accepteren, al je dat niet doet gaat je kwaliteit van leven heel erg achteruit. Geloof mij ik weet waar ik het over heb.
Ook ik kon niet, wilde dit niet accepteren,...en dan ga je door een hel, zoals je weet.
Maar ik begrijp je wel, want jij zit er net in, begin dit jaar toch?
Maar als ik je een advies mag geven, blijf een tijdje van het forum af, je post nl heel erg veel zie ik en dat begrijp ik wederom.
Ik was net zo maar het werkt contraproductief. Je bent dan constant met je T bezig en dat is nu precies wat je niet moet doen.
Hoe gaat het met de TRT Therapie btw?

rrr

Bericht door rrr » di 05.03.2019 07:58

Wellicht een interessante reportage over Frequency Therapeutics:

https://youtu.be/zyCI61sm7cc

Het medicijn heet FX-322.
Dit medicijn komt in fast-track, wat betekent dat dit medicijn voorrang krijgt in het vergunningsverlening traject.
Zie ook:
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Lucchino

Als FX-322 door de klinische testen heen komt (en dat is mijn verwachting), is dat slecht nieuws voor de oude gehoorindustrie.
Beter Horen en Schoonenberg kunnen dan namelijk wel inpakken. Ik verwacht een lobby van hun kant om introductie van dit medicijn dwars te zitten.

rrr

Bericht door rrr » do 07.03.2019 08:21

Op de volgende site is de exacte status te volgen van het medicijn FX-322:
https://clinicaltrials.gov/ct2/results? ... ity=&dist=

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 26.03.2019 18:11

rrr schreef:
do 07.03.2019 08:21
Op de volgende site is de exacte status te volgen van het medicijn FX-322:
https://clinicaltrials.gov/ct2/results? ... ity=&dist=
Is er al wat meer bekend over FX-322.
Lees het hele verslag maar geeft me geen verduidelijking?

gr roberto

rrr

Bericht door rrr » vr 29.03.2019 10:58

Roberto,

dit is het engelstalige forum draadje (meer dan 3500 opmerkingen al geplaatst) over Frequency Therapeutics:
https://www.tinnitustalk.com/threads/fr ... ion.18889/

In dit artikel wordt een tijdsspanne genoemd van 12-18 maanden:
https://brighamhealthhub.org/innovation ... -new-cells
Dus over anderhalf jaar zou een KNO-arts bij jou om de hoek dit moeten kunnen doen.
Lijkt me wat optimistisch om verschillende redenen, maar 2,5 jaar is welicht wel reeel. Dat is lang met T, maar aan de andere kant ook wel weer kort. En let wel: ze zijn nog in de testfase, maar de kansen van dit medicijn zijn hoog en de driver voor snelheid ook.

FX-322 kan alleen baat hebben als haarcellen zijn beschadigd.
Van andere oorzaken van T heb ik te weinig kennis om daar een uitspraak over te doen.

Plaats reactie