wat kwelt

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Johnpon

wat kwelt

Bericht door Johnpon » zo 29.10.2017 15:57

Wat kwelt is het is het onaangename geluid waarin je gevangen zit. Ik kan vele geluiden bedenken waar ik geen moeite mee zou hebben, mits niet te hard. Het soort geluid en hoe hard deze is, is voor mij wel degelijk bepalend voor de manier hoe ik er mee omga, terwijl dat door sommigen en bepaalde onderzoeken wordt ontkent. Deze info komt meestal van personen die geen tinnitus hebben of weinig last hebben.

Zo hoorde ik eens van een persoon met tinnitus die zowel een piep als een ruis had, geen moeite had met te ruis maar wel met de piep.
Dus speelt het soort geluid, de hardheid en de mate je dit ergens in kunt passen (zoals een vogel is een bos) een rol bij de gewenning.

Ik vindt het vaak jammer dat dit niet wordt gezien en iedereen met tinnitus op een hoop worden gegooid. Er zijn zoveel individuele verschillen!!!
Ik vond de manier waarop de huisarts, de psychologen en psychiaters van het GGZ, het GGMD en KNO artsen er mee omgingen teleurstellend.
Het lijkt niet zo belangrijk te zijn hoe men het ervaart, maar wel hoe men aan een therapie kan verdienen. De Hulp is onvoldoende.

Plaats reactie