Uitgaan

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » vr 07.08.2009 21:42

Naar de bioscoop altijd de oordoppen mee.
Het kan in een bioscoop soms een behoorlijk lawaai zijn.

Staat het geluid wat aan de harde kant in een restaurant?
Gewoon vragen of het wat zachter mag, heeft bij mij nooit een probleem gegeven.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Melanie

Bericht door Melanie » ma 17.08.2009 21:30

Ik ga ook nog wel uit, wel een stuk minder dan vroeger..
Met oordoppen natuurlijk en ik let goed op dat ik uit de buurt blijf van boxen etc. ook regelmatig even weglopen van het geluid en als ik merk dat het echt te hard is ga ik gewoon weg...

Heb trouwens ook wel een tijd gehad dat ik niet meer ging toen mijn T net erger was geworden..

Jorrit

op maat gemaakt werkt niet

Bericht door Jorrit » vr 18.09.2009 20:04

Hallo,

ben nog een beetje nieuw op dit forum, maar wou even zeggen dat in discotheken de op maat gemaakte oordoppen niet goed werken, naar het geld wat je ervoor betaald.

Ik ben al 10 jaar proffessioneel dj, en heb alles geprobeert, de harde oordoppen op maat gemaakt, zachte op maat gemaakt, de zwarte filters, dubbele filters. op maat gemaakt die normaal voor zwemmers zijn die heel je oorschelp omvatten.

en nog steeds heb ik na een avond draaien een hardere piep dan die er altijd al zit. inmiddels is de chronische piep op zo'n niveau dat ik voor een carriere verandering ga.

maar in echt lawaai moet je geen op maat gemaakte nemen, omdat je constant met je kaken beweegt verschuift de oordop en zou je die constant moeten aandrukken.

Ik gebruik nu gewoon grote siliconen of wax oordoppen (vaak ook voor zwemmers) die je oor helemaal afsluiten. met een beetje ervaring kan je de mensen die dicht bij je staan dan nog wel verstaan (beetje liplezen). Maar zelfs dan loop ik nog een beschadiging op. maar ze werken wel het beste en is denk ik de beste keus voor mensen die nog wat willen aanschaffen.

Voor mij was t geen probleem om ze steeds op maat te maken, maar aangezien ze niet zo goed helpen als gewoon je oor helemaal dichtzetten met een goedje wat meebeweegt met je kaken kunnen een hoop mensen geld besparen door gewoon bij je drogist wax of siliconenbolletjes te halen.

Kees

Bericht door Kees » vr 18.09.2009 20:17

Kan allemaal wel kloppen.

Men vergeet vaak dat er ook een hoeveelheid geluid via de schedel
en het rotsbeen wat om het oor zit op die manier naar binnen komt.

Met de BAHA wordt hiervan ook gebruik gemaakt om mensen weer te laten horen.
BAHA, Bone Anchored Hearing Aid.
Via het bot wordt het geluid dan naar het slakkenhuis gevoerd.

Kijk maar eens op deze pagina's.

http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000471
Groeten,

Kees.

JVE

Bericht door JVE » vr 18.09.2009 20:24

In de DJ booth staat het toch niet zo hard als in de zaal is mijn ervaring als ik als fotograaf mee loop met DJ's. Of je moet de monitors echt snoeihard hebben staan.

Ik gebruik ook deze gummy doppen ipv otoplastieken omdat de otoplastieken inderdaad verschuiven (dus lekken) en minder dempen.

Heb zelf met deze doppen nooit een piep gehad, wel soms verhoging van mijn ruis als ik om 6u in de ochtend in bed stap, maar dat is dan meer van vermoeidheid. Dit heb ik nl. ook als ik een dag naar de stad ben geweest.

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » vr 18.09.2009 23:52

@Jorrit: als jij de dj bent, kan jij het volume toch zelf lager zetten? Dan zorg je er ook nog voor dat degenen die naar je muziek luisteren minder snel beschadigde oren krijgen.

Melanie

Bericht door Melanie » za 19.09.2009 13:19

@ Jorrit

Dat is inderdaad wel waar. Ik heb ook op maatgemaakte (harde) oordoppen en moet ze ook vaker aandrukken, bijvoorbeeld als je even lacht ofzo gaan ze toch alweer losser zitten en ook als ze gaan zweten zitten ze losser.
Maar mijn ervaring met wax oordopjes is juist dat die op een gegeven moment door de warmte heel zacht worden en dan niet meer goed dempen...

Cinetonic

Bericht door Cinetonic » zo 20.09.2009 09:35

Die tabel is wel zeer interessant, leuk dat je die even post!

Ik stelde ook al in een ander topic de volgende vraag:

als er bv. 115 Db gespeeld wordt op een fuif, neemt het dan sterk af als je bv. 10m van de boxen verwijdert bent? Of scheelt dat nauwelijks?

Kees

Bericht door Kees » zo 20.09.2009 11:38

Als je vlak bij de boxen staat is het inderdaad wel wat heftiger.

Binnen de Europese Unie gaan er ook al stemmen op om
het geluid bij de disco's enz. aan te pakken.

Ook in de Tweede kamer zijn er vragen over gesteld, die kun je hier lezen:
http://www.minvws.nl/kamerstukken/vgp/2 ... schade.asp

Men wil ook de eis gaan stellen dat de mensen minimaal 2 mtr. van de
boxen af moeten gaan staan en dat dan ook af moeten gaan afzetten.

Tevens wil men op Europees nivo de geluidssterkte van de I-pods en de MP3-spelers aanpakken.
Deze moeten dan afgetrimd gaan worden op een bepaald maximaal geluidsnivo.

Eigenlijk zou ook het geluidsnivo in de Disco's en bij andere evenementen aangepakt moeten gaan worden.
Maar dat zal no wel de nodige tijd gaan duren als we het tempo binnen de Europese Unie zien.
Groeten,

Kees.

drummer

Bericht door drummer » zo 20.09.2009 12:34

Ik weet dat ik nu een groot aantal mensen voor hun schenen zal schoppen. Maar het is mij volstrekt een raadsel dat we eerst muziek e.d. vrijwillig produceren en ondergaan welke de 100 decibels overstijgen, en dat hier een discussie bezig is om met gebruik van oordoppen het aantal dicibels weer naar een verdraagbaar niveau terrug te brengen. Wij klagen dat de jeugd niet wil luisteren naar onze argumenten om mp3 spelers etc. zachter te zetten, wij weten welke verschrikkelijke gevolgen dit kan hebben. Wie kan mij met goede argumenten overtuigen dat ik het mis heb. Voor alle duidelijkheid ik misgun niemand zijn of haar plezier. vriendelijke groeten drummer

JVE

Bericht door JVE » zo 20.09.2009 12:46

Wat ik niet begrijp is dat ze mensen willen verplichten 2 meter van de speakers af te gaan staan bij evenementen. Zet dan het volume zachter. :roll:

Kees

Bericht door Kees » zo 20.09.2009 13:53

drummer schreef:Ik weet dat ik nu een groot aantal mensen voor hun schenen zal schoppen. Maar het is mij volstrekt een raadsel dat we eerst muziek e.d. vrijwillig produceren en ondergaan welke de 100 decibels overstijgen, en dat hier een discussie bezig is om met gebruik van oordoppen het aantal dicibels weer naar een verdraagbaar niveau terrug te brengen. Wij klagen dat de jeugd niet wil luisteren naar onze argumenten om mp3 spelers etc. zachter te zetten, wij weten welke verschrikkelijke gevolgen dit kan hebben. Wie kan mij met goede argumenten overtuigen dat ik het mis heb. Voor alle duidelijkheid ik misgun niemand zijn of haar plezier. vriendelijke groeten drummer

In ieder geval niet tegen mijn schenen.

Ik ben nooit naar disco's geweest, heb nooit met een MP3-speler gelopen en de radio nooit te hard aangehad.

Wel in lawaai gewerkt, maar in mijn tijd was er nog geen Arbo-wet die dit aan banden legde.
Ook waren er in mijn diensttijd geen oordoppen aanwezig op de schietbaan.

Maar dan nog de vraag, wie van die twee is de oorzaak van mijn oorsuizen.
Of misschien een combinatie van die twee.

Wie het weet mag het zeggen.
Groeten,

Kees.

drummer

Bericht door drummer » zo 20.09.2009 17:31

hoi JVE zolang de organisatoren van evenementen het vollume niet willen of kunnen verlagen, zal de overheid met maatregelen moeten komen. Dit zal niet altijd even realistisch zijn 2 meter van een speaker zet niet veel zoden aan de dijk.
Kees ook ik weet niet waar mijn tinnitus is door veroorzaakt was het de muziek drummen of de schietbaan, het intresseerd me niet zo. Het enige wat voor mij teld is het voorkomen dat het erger word, groetjes drummer

oceaanbodem

Bericht door oceaanbodem » ma 21.09.2009 00:52

Hallo iedereen,
ik heb op maat gemaakte oordoppen laten maken met een filter van 30 db. Is het veilig om hiermee op fuiven/optredens te vertoeven?

Groetjes,
Tom

Plaats reactie