Herkenbaar?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Tommie
Contacteer:

Herkenbaar?

Bericht door Tommie » za 07.04.2018 12:26

Dag beste mensen!

Al lange tijd niet meer op het T&H forum aanwezig geweest.
Rede dat ik vandaag even ‘inlog’ heeft te maken met een vraag die ik jullie wil voorleggen.
‘Mijn’ T heb ik al sinds medio 2005, ( na een burn-out met veel onrust en slaapproblemen) en e.e.a. resulteerde
dat ik mijn werk niet meer kon doen en uiteindelijk gedeeltelijk ben ‘afgekeurd’.
Zo ongeveer rond 2008, (mede door TRT bij de Riethorst) kon ik mijn leven weer stukken bij beetje oppakken en in 2009 had ik de T eigenlijk wel goed onder controle. Ben sinds 2011 zelfstandig fotograaf en alles gaat goed, werk, relatie wonen,..niks aan de hand dus, een heel prettig leven zeg maar!,...:-)
Maar,..nu sinds zo’n 5 dagen terug beleef ik de T als veel harder dan normaal,..maar ik vraag mij af of dat zo is.
Want T kan aardig manipulatief volgens mij. Het kan nl ook zo zijn dat op de een of andere manier de T opeens meer aandacht vraagt. Vervelende is dat ik er nu wel weer veel onrust, angst en spanning/verdriet door ervaar en, (dit is link) mijn gedachtes/gevoel naar de ellende van 2005/2008 gaan,...(is niet goed, is contra-productief)...en dat weten we allemaal wel, maar schakel dat gevoel maar eens uit!
Het gekke is dat ik mijn vriendin weleens vertel dat de T, na bv een drukke dag of bezoek aan restaurant loei en loei hard is, maar dat, dat mij eigenlijk niks doet, mentaal dus en ook weer ‘vergeet’ en er totaal geen last van ondervindt.
Nu is dit wel, (weer) het geval en kom in een soort van angst/paniek toestand.
Gister, (vrijdag 06/04) had ik een drukke dag met veel fotografie en voelde mij eigenlijk prima.
Afleiding natuurlijk en dat is altijd goed, dat herkent iedereen hier wel denk ik.
Nu Zaterdag, toch best wel gespannen en met wat (onbegrijpelijke onrust) wakker geworden en ja, ook weer een zeer aanwezige T!

Kortom, de T, (al is deze er natuurlijk steeds en al heel lang) zorgt nu weer voor een soort van onbehagen die mij nogal ‘beet’ heeft zeg maar.

Wellicht nog even handig om te vermelden, ook ik heb net als vele anderen die vervelende griep gehad en die nog heel
lang allerlei klachten veroorzaakten.

En,..deze schiet mij nu opeens te binnen,......klinkt waarschijnlijk als psygologie van de koude bodem!,.....:-)

Door een (voor mij) niet te herleiden spanning ben ik in een soort van ‘overspannen’ toestand geraakt en dat maakt dat als ik nu de T ‘hoor’ /ervaar deze mij extra raakt door het ‘niet welbevinden’

Nou, en nu dus de ‘onvermijdelijke’ vraag,...wie herkent dit?

Een lekker weekend gewenst!

Dickie

Re: Herkenbaar?

Bericht door Dickie » zo 08.04.2018 12:42

Tommie , ik herken dit heel goed .
Begin vorig jaar (2017) krieg ik plots een pieptoon in mijn oor.
Na vele kno artsen te zien , was het uiteindelijke verdikt .......Tinnitus (75dB op 3000hertz) .
Ik heb daarme leren leven (en een heel moeilijke tijd gehad), en tot op heden heb ik daar (na een TRT therapie in Gent) bijna geen last meer van , en heb het leren te accepteren.
Nu , het laatste half jaar heb ik een gezoem in mijn rechteroor; een gezoem dat vrijwel constant aanwezig is , een heel laag gezoem die soms ( en meestal na een avondje stappen, en meestal als ik in bed lig , een toon hoger wordt !! Ik wordt er soms wakker van . En als ik mijn hoofd even schudder dan stopt het even , maar begint niet lang daarna terug.Soms ben ik dagen uitgeput !!
Ook heb ik soms ook dat ik s'morgens ontbijt , een bord op de tafel zet ,en bij dat geluid gaat mijn gezoem weer een toon hoger , dan weer schudden met het hoofd , en dan is ie weer weg !
Ik ben op zoek gegaan naar wat me bezighoud en wat mijn gevoel is bij sommige gedachten , is voor mij moeilijk , maar ben er achter gekomen dat mijn relatie met sommige mensen van vroeger uit mijn jeugd mij een Trauma hebben bezorgd en dat dat de reden van mijn T ligt . Je geraakt op ten duur uitgeput je lichaam verzet zich ertegen en automatisch krijg je meer T te horen , het is je lichaam die je iets wil zeggen.
ik ben nu in therapie voor angsten , stress en spannningen , en ik moet zeggen je leert heel veel over jezelf , ook ik heb nog een lange weg te gaan maar dit kan mss ook voor jou een oplossing zijn .
ps; TRT therapie heb ik ook al gedaan in Gent , is ook een oplossing

Plaats reactie