Zo balen nu weer niet te doen !

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Cavalier

Zo balen nu weer niet te doen !

Bericht door Cavalier » vr 27.04.2018 07:14

Hallo even een vraag , heb al 17 jr tinnitus na een hele moeilijke beginperiode goed mee kunnen leven , tot vorig jaar depressie/ angst door verschillende verdrietige situaties , medicatie gehad en nog nergens last van qua oren totdat ik een wc bril liet vallen die omhoog stond , hoorde twee pieptonen links en rechts heel even daarna niets aan de hand dacht ik nou dus wel vanaf die dag flinke toename T en nu ook H compleet ingestort door deze situatie gehoortëst gedaan niets veranderd . Mijn man heeft de klap opgemeten en het was 1 sec en onder de 80 DB ik had wel oxazepam en was venlafaxine aan het afbouwen .volgens de artsen is het de schrik geweest en kan het terug naar het oude niveau maar ik geloof er niet in , herkent iemand dit ???

Johnpon

Re: Zo balen nu weer niet te doen !

Bericht door Johnpon » vr 27.04.2018 16:35

We leven allen mogelijk met de angst dat geluid het doet verergeren, maar juist door die focus en aandacht die we er aan geven wordt het erger.
Iets waar we vroeger nauwelijks bij stil stonden heeft nu onze aandacht gekregen. Bij tinnitus is sprake van aandacht die we maar moeilijk kunnen loslaten. Het is daarom moeilijk om te constateren of die verergering nu door geluid komt of/en onze aandacht die wordt aangescherpt.

JanHuis

Bericht door JanHuis » za 28.04.2018 21:03

Ja, herkenbaar zeker, Cavelier.
Ik denk dat ik zoiets vel (honderden?) keren mee maakte ... en
het herstelt altijd weer naar het gewone niveau.
Vooral sinds ik daar van uit ga, geloof in dat herstel.
Dan is zo'n keiharde ervaring wel naar, maar tevens alleen een incident.
Mijn ervaring klopt dus met wat je artsen zeggen.
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Cavalier

Bericht door Cavalier » zo 29.04.2018 08:19

Klopt had het van de week ik schrok ergens van en gaf een gil ,achteraf angst omdat het best hard was ,nu weer het idee Dat het weer erger is door die gil ,wordt er zelf gek van wat een ellende toch bah de angst wordt alleen maar groter 😩

Plaats reactie