Derde middenooroperatie en...?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Fleurebel

Derde middenooroperatie en...?

Bericht door Fleurebel » ma 22.10.2018 15:01

Op 30 juli dit jaar heb ik tympanoplastiek gehad in mijn linkeroor. Het is mijn derde middenooroperatie in mijn leven. Ik heb eerder 2 myrngoplastieken gehad. Na mijn operatie verdwenen de symptomen om terug te komen na 2 weken:

1. Geen vocht in middenoren. Zo voelt het wel. Het is er niet gelukkig.
2. Krakende en ploppende geluiden. Vaak genoeg hoor ik mijn buis luid genoeg, soms hoor ik ze niet en soms hoor ik ‘m maar aan 1 kant. Soms ook gevoel alsof het vastgeplakt zit en ik flink moet gapen om hem te kunnen openen.
3. Soms voelt het alsof mijn Eus niet eens opent tijdens het gapen.
4. Drukgevoelens.
5. Soms heb ik een vol gevoel in mijn geopereerde oor, vooral tot 3 weken terug veel last van gehad. Laatste 3 weken minder vol gevoel, maar nu weer wel een beetje.
6. Soms lichte pijn.
7. Hoor mezelf luid en anders. Ik hoor anderen ook wat luider. Daarbij hoor ik mezelf de ene keer luider dan de andere keer.
8. Oorsuizen. Ik denk dat het een relatie heeft met mijn buis van Eustachius.
9. Tijdens mijn vlucht 7 weken na operatie voelde het net alsof alles in mijn oren alle kanten opvloog.
10. Soms heb ik een onderwatergevoel in oren, nek en achterhoofd of gedeeltes hiervan.

Wat is er met mijn buis? Welke arts in Nederland of België raden jullie mij aan? Welke arts weet hier echt gigantisch veel van af= Met wie hebben jullie goede ervaringen?

Ik word hier doodmoe en wanhopig van en wil van mijn klachten af. Is er iets met de 4 spieren van de buis? Is het geblokkeerd, gezwollen, geïrriteerd, te nauw? Te open, te dicht, afwisselend?
Dit kan vrij riskant zijn voor mijn middenoren en dat moet je niet hebben.
Willen jullie mij helpen met tips en adviezen?

udo j

Re: Derde middenooroperatie en...?

Bericht door udo j » za 27.10.2018 20:06

heel vervelend deze klachten. Ik herken wel enkele klachten zoals druk op het oor en ploppen.
Bij mij is dat na een tijd vanzelf over gegaan en dat heeft wel iets van een jaar geduurd.

Vond het zomers wel iets beter dan in de winter.
qua kno arts zou ik het niet weten. hopelijk hebben andere mensen nog tips.

mvg udo

Plaats reactie