Afwisselend sterkte van oorsuizen

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
gilberto

Afwisselend sterkte van oorsuizen

Bericht door gilberto » wo 28.11.2018 03:51

Beste mededenkers,
Ik heb reeds meer dan 5 jaar tinnitus aan beide oren. Zoals medelotgenoten ondervond ik in de beginperiode veel hinder van mijn oorsuisen. Ik begon verschillende antipressiva medicatie te nemen. Hierdoor ondervond ik veel last van nevenwerkingen.Ik nam ook een tijd slaappillen. Als ik nu nadenk over deze begin periode,besef ik dat de medicatie meer ongemak dan verbetering bracht.Weinig eetlust,lome voeten,overvloedig zweten tijdens de nachtrust,vermindering van zicht, ademhalingsstoorissen enz.Ik nam ook medicatie voor een betere doorbloeding.Omdat dit alles mij niet verder hielp, en na tweemaal scanner onderzoek het duidelijk werd dat ik medisch niet kon geholpen worden, schafte ik een ruisgenerator of tinnitusmaskeerder aan.Ook bestelde ik in Nederland een kussen met een mp3 speler, waarop aangepaste natuurgeluiden zoals de golfslag van de zee en rustige atmosfeer muziek was opgenomen. Dit bracht soelaas en ik kon opnieuw langer slapen. Ik heb op een moment ook zelfmoord plannen had maar gelukkig heb ik me kunnen beheersen.Ook bij de huisdokter vroeg ik om euthanasie,om maar hij weigerde en raadde mij aan om in opname te gaan in een psychiatrisch ziekenhuis.Na tien dagen verblijf in het APZ ging ik weer naar huis.Ik nam verder medicatIe en ik heb ook tien beurten neuromodulatie gevolgd in het UZA. Na een tijd serlain en zyprexa te hebben geslikt, bezocht ik mijn psychiater die me 60 mg Symbalta voorschreef. Dit medicament valt goed mee en veroorzaakt geen bijwerkingen.Ik ervaar dat de sterkte van het oorsissen afwisseld om de drie of vier dagen.Ik heb hier geen verklaring voor. Dus drie dagen luider en dan weer drie of vier dagen stiller.Dit is nu reeds vier jaar aan de gang.Weet iemand van jullie hoe dit komt?
Grtz,
gilberto :-D

Pascal1994

Re: Afwisselend sterkte van oorsuizen

Bericht door Pascal1994 » wo 28.11.2018 17:59

Hoe drukker je je maakt hoe harder het zal worden.
Sterkte! Elke T patiënt heeft hier mee te leven..

gilberto

Bericht door gilberto » zo 02.12.2018 00:39

Dank voor uw antwoord. Neen, het heeft niets met meer drukte te maken. Het is een vaste regelmaat die om de drie dagen overgaat van luider naar minder luid.Ik ben in pensioen en leidt een rustig leven. Ik stel dit alleen vast omdat het reeds enkele jaren plaats heeft.Het doet precies denken dat er een oplading en een ontlading gebeurt waarbij het oorsuizen luider en minder luid klinkt.
Mvg,
gilbert

Johnpon

Bericht door Johnpon » zo 02.12.2018 10:29

De gebeurtenissen in je brein is niet constant hetzelfde want je brein heeft cyclussen.

Ik weet wel dat de manier waarop ik ga slapen, slaap en weer waker wordt (bij mij) bepalend is voor de toestand van de volgende dag.

zumbido

Bericht door zumbido » ma 03.12.2018 11:41

Dag Gilberto,

ik ervaar dat ook, die afwisseling van het sissen.
Bij mij zit er ook duidelijk een vreemd soort regelmaat in die ik niet anders kan verklaren als zijnde ´afhankelijk van mijn bioritme´.
Elk bioritme is natuurlijk anders en dat verklaart wellicht het verschil tussen ons?
Bij mij is het grof gezegd: nooit meer dan twee dagen dragelijk (twee dagen haal ik vaak niet maar wanneer het gebeurt ben ik in de hemel) en daarna is het dan met 100% zekerheid weer compleet mis.
Voor ik ´s avonds naar bed ga zeg ik dan tegen mijn partner (die er natuurlijk weinig van mee krijgt): ´Morgen heb ik weer lawaaidag´ en dan kijkt ze me aan en ik zie haar denken: hoe kan hij dan nu al weten? Dat weten alleen mensen zoals jij en ik Gilberto ...
´Ideaal´ gebeurt ook wel eens: twee dagen ´op´ en dan twee tot drie dagen ´af´ of zelfs heel soms: ´twee op, 1 af, twee op´, snap je het nog? ;)
Er zit dus onmiskenbaar een patroon in, wanneer je er echt over na gaat denken lijkt dat al snel een krankzinnige regelmaat in een vreselijke kwaal.
Vele malen wees ik mijn artsen hierop en zag slechts wazige blikken, we hebben nog een lange weg te gaan ...

JanHuis

Bericht door JanHuis » ma 03.12.2018 11:59

Ik denk ook dat bioritme, energie, stemming enz. enz.
invloed hebben op de tinnitus.
En natuurlijk: wat zijn rustige- en wat zijn geluidsvolle dagen.
Zo'n vast ritme in de dagen van de week, @zumbido ,
daar hoorde ik niet eerder van.
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Plaats reactie