Tinnitus (lijkt) luider

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Hoppa2580

Tinnitus (lijkt) luider

Bericht door Hoppa2580 » ma 03.12.2018 19:42

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb al zo’n 2 jaar tinnitus. Dit heb ik opgelopen na een festival waar de muziek echt veels te hard stond (echt pijnlijk).
De eerste paar weken waren een hel, maar daarna heb ik er mee leren leven en is het altijd wel goed gegaan. Hoor het vooral in bed en in stille ruimtes, de tv moet ook niet te zacht staan.
Ik ben 28 en ga daarom nogsteeds wel eens de kroeg in of naar een festival maar draag nu bijna altijd wel oordoppen. Soms draag ik ze dan wel eens even te laat en heb daar dan ook last van (denk ik). Ik kan mijzelf helaas gek maken door te denken dat het erger is en dan wordt het ook daadwerkelijk erger.

Afgelopen donderdag ben ik kort op een feestje geweest waar de muziek 20 minuten wat luider stond, maar niet veel te hard. Helaas heb ik dit moment veel druk op mijn werk en heb ik een zeer zieke schoonvader wat het niet makkelijk maakt. Ik vraag me dan ook oprecht af of het door het korte feestje komt of door de stress? Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met muziek bij feestjes icm jezelf gek maken en stress.
Laatst gewijzigd door Hoppa2580 op vr 03.05.2019 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

anoniemespeler

Re: Tinnitus (lijkt) luider

Bericht door anoniemespeler » vr 07.12.2018 00:06

Hallo,

Zelf ben ik ook 20 en ga ik ook af en toe uit.
Ook altijd met oordopppen. Maar ik zie al 1 ding dat je fout doet. Je moet je oordoppen altijd VOORDAT je ergens naar binnen gaat met hard muziek in doen. Want als je ze te laat in doet prop je je oren dicht met hard muziek die naar binnen is gegaan en weer slecht naar buiten gaat. Dit kan ook verslechtering veroorzaken.

Het is normaal trouwens dat je oren na het feesten wat erger zijn met oorsuizen maar dit is gewoon een reactie die terug dempt naar het oude niveau. Dus je moet hierom niet gaan stressen want anders maak je het alleen erger.

En je stress speelt ook een grote rol in oorsuizen.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » zo 20.01.2019 19:20

Hoi ,
Ik denk dat stress juist de hoofdfactor is.
Zoals je vermelde ik ga iets luidruchtigs in , gelijk die oordoppen in. Je bent ermee bezig met het
gevoel erbij als het maar niet erger wordt als ik straks weer uit de geluidsbron ben.
Inderdaad zakt na iets teveel gehorigheid je T weer terug naar het oude niveau.
Denk ook dat je de juiste oordoppen moet hebben die het geluid gedempt binnen laten ,
want ik heb het probleem bij "gewone oordoppen" dat het geluid terugkaatst en wordt mijn
ruis een piep en die vind ik veel irritanter. Ook van herrie naar geluidsstilte lijkt de T erger
Het is bij jezelf uitzoeken wat het beste werkt.

Groet roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Hoppa2580

Bericht door Hoppa2580 » ma 25.03.2019 14:31

Hoi,

Bedankt nog voor de reacties, uiteindelijk bleek het weer door mezelf te komen en maakte ik mezelf wijs dat het erger was geworden. (wat dus niet het geval was) Erg handige tip om als ik ergens naartoe ga met veel geluid, ik meteen mij oordoppen in doe, hier let ik nu op en ik heb ook goede op maat oordoppen van Beter Horen.

Helaas zit ik nu weer in hetzelfde schuitje en ben ik mezelf denk ik weer gek aan het maken. Vorige week leek het een avond iets erger (uit het niets), en ben ik er weer meer op gaan letten waardoor ik nu weer in de stress zit. Hebben jullie ook wel eens dat jullie extra tonen erbij kunnen verzinnen?
Sochtends word ik namelijk wakker en is mijn T op het ''gewone niveau'' vervolgens denk ik dat het gewoon weer goed is en dan ga ik naar beneden en dan ga ik er aan zitten denken en dan komt die ''nieuwe'' toon weer terug.

Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » ma 25.03.2019 17:24

Dat zit in je hoofd wat je erbij denkt. Denk ik althans.
Ik heb het aan het rechteroor maar soms lijkt het als ik langs een hoge frequentie piep zoals onze koelkast dat het ook uit mijn linkeroor komt. Maak me er weer stressie om en ja hoor het geluid gaat weer omhoog.
Idd stress stress stress d3 grootste boosdoener maar kom daar maar weer 1-2 vanaf.
Wat doen jullie allemaal bij een stress periode om weer een "normaal"niveau tekrijgen...?

Gr Roberto

Hoppa2580

Bericht door Hoppa2580 » di 26.03.2019 08:52

''Grappig'' om te horen dat jij hetzelfde ervaart.
Ik dacht gisteravond dat het weer weg was (op oude niveau) en ben dus relaxt gaan slapen. Vanochtend weer wakker en leek het ook weg, maar ik ga er dan gelijk weer aan denken en goed luisteren en dan is het er weer.
Pfff wat is het dan lastig om jezelf onder controle te houden en zit nu weer volledig in de stress. Is er nu dan toch een extra piep bij of houd ik mijzelf voor de gek???

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 26.03.2019 15:28

Hoppa2580 schreef:
di 26.03.2019 08:52
''Grappig'' om te horen dat jij hetzelfde ervaart.
Ik dacht gisteravond dat het weer weg was (op oude niveau) en ben dus relaxt gaan slapen. Vanochtend weer wakker en leek het ook weg, maar ik ga er dan gelijk weer aan denken en goed luisteren en dan is het er weer.
Pfff wat is het dan lastig om jezelf onder controle te houden en zit nu weer volledig in de stress. Is er nu dan toch een extra piep bij of houd ik mijzelf voor de gek???
Toch ben je a goed bezig rebraining Tinnitus . Het is er wel maar je hoort het niet meer. Hou vol. :cool:
Ga het dan niet opnieuw opzoeken want dan schrik je weer als het er toch is.

ps. ik heb hetzelfde hoor dus makkelijk praten , dit kost tijd heel veel tijd..

gr Roberto

Hoppa2580

Bericht door Hoppa2580 » di 26.03.2019 19:57

Het niet opzoeken is zo lastig, ben er de hele dag mee bezig om het geluid op te zoeken en dan vind ik het wel weer op een manier. De piep is erger dat weet ik , maar komt het door mijn gestress of is het echt zo....
Nou we kijken het vanavond en vanmacht maar weer aan.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » wo 27.03.2019 11:10

Hoppa2580 schreef:
di 26.03.2019 19:57
Het niet opzoeken is zo lastig, ben er de hele dag mee bezig om het geluid op te zoeken en dan vind ik het wel weer op een manier. De piep is erger dat weet ik , maar komt het door mijn gestress of is het echt zo....
Nou we kijken het vanavond en vanmacht maar weer aan.
inderdaad weer teveel mee bezig zijn wat willen we allemaal toch controlfreaks zijn over lichaam/geest.
loslaten dit ga ik nu ook doen en minder op de forums kijken , ben teveel aan het posten voor oplossingen.
Het zit letterlijk in je hoofd waar ook je oor aan vast zit...
Het feit dat jij moet gaan zoeken betekend dat de T minimaal is en niet zo heftig zoals sommige op de forums over hebben, iedereen hoort zijn geluid bij stilte , en ook ik hoor op de dag het geluid als ik ermee bezig , maar daar gaan we weer afleiding zoeken.
Snap dat het moeilijk is heb ik ook (nog steeds) maar gaat vast wel goedkomen.

gr Roberto

Roberto1

Bericht door Roberto1 » wo 27.03.2019 12:37

laatste hierover,
Je ruis wordt een piep zoals je beschrijft, dit kan zeer kloppen als;
- de stress modes weer omhoog gaat.
- een geluidsdop in doe dan krijg ik een rebound effect dat ik een piep van krijg
- slapen op de T-oor de ruis rebound ook via het kussen
- nu een geluidsmaskeerder white noise voor proef 2 maanden staat toch nog qua volume te hard
afgesteld (ook op zijn laagst) , het gaat goed maar doe ik hem uit klinkt het veel luider.
En dan weet ik ook niet meer of het gevoelsmatig is of daadwerkelijk , komen we weer bij jouw punt!
Daarom zijn veel mensen geen voorstander voor dit apparaat, Je oor went niet , dus ook je hersens
cortex niet en is de impact harder.

blijf erbij dat TRT nog het beste werkt en op je slaapkamer een geluidsbron op de achtergrond niet
te hard want dat resulteert weer in een hardere piep.

Je krijgt er de piep van haha.

gr Roberto

Plaats reactie