Nieuw geluid erbij,..wie herkent dit?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Tommie
Contacteer:

Nieuw geluid erbij,..wie herkent dit?

Bericht door Tommie » za 19.01.2019 15:49

Hoi, vanaf 2005 T en sindsdien is er veel gebeurt, zoals bij velen van jullie.
Ga ik nu niet over uitweiden, maar er is een verslag van te vinden bij mijn geplaatste topics.

Maar toch even een soort van voorwoord voor ik bij mijn vraag kom,..om e.e.a te verduidelijken zeg maar!,...;-)

Sindsdien is het leven flink veranderd, wat wederom voor sommige herkenbaar zal zijn.
(ook) in mijn geval is de prijs best wel hoog geweest, maar heb er een heel nieuw en bijzonder leven voor terug gekregen!
O.a Mijn lieve vriendin ontmoet in 2009 en heb een oude hobby opgepakt en dat heeft geresulteerd dat ik sinds 2011 zelfstandig fotograaf ben.
Hoogtepunt van 2018 was voor mij o.a de fotografie mogen verzorgen voor het nieuwe college burgemeester en wethouders van amsterdam!
Maar ook....in het voorjaar, T opeens harder en liep een flinke angststoornis op,....heeel vervelend want ik moest denken aan de donkere jaren 2005/2008, waarin vooral in 2005 ik niet, of amper meer kon slapen, afvallen, angstig niet meer kunnen werken en later T kwam daar de T ook nog even gezellig bij!
Dus angst voor ,.."het zal toch niet weer die kant opgaan?",...maar geleerd van toe snel naar de HA en voor een x aantal weken aan de Xanax en en de remeron. Beide nu alweer een paar maanden afgebouwd gelukkig.

Wat zich ook in het voorjaar openbaarde was een nieuw geluid naast mijn bekende, hoge piep.
Wij hadden in 2016 verbouwd en het geluid was mij sindsdien weleens opgevallen in de slaapkamer, en dacht dat e.e.a veroorzaakt werd door leidingen o.i.d. maar toen ik in het voorjaar zo angstig was viel het mij op dat dat geluid werkelijk overal was!!,..Grote schrik alom natuurlijk!
Het geluid, hoe zal ik het omschrijven,...het is een geluid dat ik niet eerder heb gekend of van gehoord of gelezen bv hier op het forum en ook niet toen ik de TRT therapie volgde in Ede, (Riethorst).
Het lijkt het meest op het geluid van data die wordt weggeschoven naar een HD,..beetje rommelend dus, niet heel hard maar het valt wel steeds op.
Soms lijkt het ook op (onherkenbaar) geluid alsof de radio bij de buren of in een nader kamer aanstaat.
Ik baal er eigenlijk wel van want ik ging eigenlijk al jaren erg lekker en had de T goed onder controle.
Nu dan!,..Wie herkent dit?,..wie herkent een tweede geluid, (erbij) en wie herkent tevens het geluid zoals ik het heb omschreven?
Het zou toch wel fijn zijn mocht iemand dit herkennen.

Dank vast en allen veel sterkte en succes!

Tom

Roberto1

Re: Nieuw geluid erbij,..wie herkent dit?

Bericht door Roberto1 » za 19.01.2019 16:44

Hoi Tommie,

Zeer vervelend en hoop niet in frequentie ( hoge toon) te hoog.
Kan jouw geluid niet echt plaatsen " het geluid data wordt weggeschoven naar HD)?
Bij mij heb ik ( sinds 3 maanden T) aan het rechter oor en hierin is het net of er heel veel naalden
op een tafel vallen maar dan constant natuurlijk en het wordt hoger naarmate mijn stress level omhoog gaat . Ik zag bij jouw angststoornis staan die ik ook heb gehad tot paniekaanvallen ( zenuw) toe en laat nu ook net je oor zenuw aan je hersenen vast zitten.
Het enige wat werkt is die angst (stress)level naar beneden , en zie dat je ook TRT ( Ede) hebt gedaan blijft je T dan toch nog naar de voorgrond komen? ook wel een beetje eigenbelang want ben nu met TRT ( Eindhoven, Insentis) bezig .
Heb ook wel eens dagen dat mijn T zo laag (weg) is maar komt het de volgende dag weer lijkt het wel harder..
Wil er niet teveel mee bezig zijn want je ziet zelf wel dat je leven behoorlijk beïnvloed wordt door deze rottige irritante T die je niet kan ontwijken

Met vriendelijke groet Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

JanHuis

Bericht door JanHuis » ma 21.01.2019 17:13

Zo'n verandering ..., heftig.
Ik hoor het vaker; bij mezelf is het van heel tijdelijke aard.
Kun je, ondanks dat extra, terug naar de goede gebalanceerde opstelling?
Het zal ons gaan lukken,
door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Tommie
Contacteer:

Bericht door Tommie » di 22.01.2019 15:07

Roberto, Jan,..Tnx!

Sorry zie nu pas de type fout in mijn text.
Het moet zijn 'weggeschreven',..data die wordt weggeschreven naar een HD schijf.
Beetje rommelend geluid,...beetje 'ingeblikt' geluid,.... lijkt ook wel ver weg,.....
@Roberto,..naalden die op tafel vallen lijkt mij ook bijzonder vervelend!
Wat ik daar een beetje in herken is dat mijn 'standaard T de (zeer) hoge toon links soms vervormd
en dan lijkt het soms ook wel een naald-tikkend achtig geluid.
En zeer zeker!,...hoe meer stress je hebt hoe harder de T is....ontegenzeggelijk waar!!
Ervaar de laatste weken ook wel meer stress door mijn chronische nek en rugpijn die ook maar niet weg gaat.
Nek vooral door werk,...veel photoshop werk ivm met mijn vak.

De TRT in Ede heb ik in de periode 2007/08 gedaan dus best ff een tijdje geleden.
In het begin dachten wij, (groepje van zes) nog zo van,,...."nou waneer wordt het nu een minder waneer steken we hier nou iets van op?'
Het is een proces,....pas naar maanden als je ook echt inzicht hebt gekregen gaan het 'werken' zeg maar.
T gaat dan echt naar de achtergrond, maar dat duurt best even,...in fases.
Wij kregen bij de Riethorst om de zoveel tijd een gesprek met de psychiater en na advies van hem heb ik gedurende een klein jaar een licht antidepressivum gebruikt, dat is erg fijn als ondersteuning en haalt gewoon de scherpe kantjes eraf.
Weg is 'ie eigenlijk nooit, maar herken dat wel,..toen mijn leven weer in de lift zat heb ik echt jaren het geluid amper gehoord omdat toen de focus op heel iets ander was gericht en was ook de stress veel en veel minder!

Heel goed dat je er niet mee bezig moet zijn,..eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn.
Maar ja,..jij zit net nog in het begin en ik weet hoe F... moeilijk het dan is!!!
Veel stress, verdriet en frustratie,...mij heeft het uiteindelijk ook mijn baan gekost, maar daar ben ik nu alleen maar heel blij om!!

Heeft de KNO jou al uitsluitsel gegeven over hoe de situatie is met jouw T?,.wel benieuwd naar en hoe heb jij je T gekregen?,..
Geluidsschade, ziekte?,....gehoor achteruit gegaan , stress en/of depressie?

@Jan,

Fijn dat het bij jou maar van tijdelijke aard is.
Toen ik afgelopen oktober op Kreta was, ervoer ik ook daar het (tweede) geluid,....dus toen wist ik wel zeker dat het toch écht van binnenuit kwam.
Vreemd overigens, want de piep lijkt bv veel meer 'in' mijn oor te zitten dan dit tweede geluid.

Roberto1

Bericht door Roberto1 » di 22.01.2019 18:55

Hi Tommie,
Nee ik heb het opgelopen bij een paniekaanval ( zenuwen)
Zit al een tijdje thuis vanwege een burn-out (02 juni jl.).
Veel stress op het werk en was thuis met een flinke verbouwing bezig en geen rust dat was dus Hammer time.
na een tijdje thuis en toch na mijn gevoel aan het revalideren en een paar uur opstart werk kreeg ik een drukkend gevoel
in mijn hoofd en voelde me verkrampt naar mijn werk rijden en toen begon eigenlijk al mijn eerste angst.
Tot eind oktober ging het eigenlijk alleen maar bergafwaarts , alles verkrampt in het lichaam , futloos, en wilde
zelf de deur niet uit . Toch maar aan AD(citolopram) had ik dit maar niet gedaan op stijve spieren (borstcontractie),
het gevoel was dat mijn borst in brand stond , dus weer paniek en dit was mijn eerste signaal voor T.
Kortom ; inderdaad stress
opgenomen een week acute hulp want ik sliep ook niet meer en flink volgepompt met medicatie.
Maar nu weer ff positief ; geen medicatie meer alleen zoals de meeste melatonine 3mg , veel sporten/voeding,
fysio voor nek/ hals /bekken . Inderdaad ik ben er nog teveel mee bezig maar uiteindelijk met de TRT behandeling
gaat dit wel een plek krijgen. Enige wat lastig is dat het geluid verschillende toonhoogtes kan aannemen zonder dat
ik vind dat er aanleiding toe is (stress) , Probeer dit ook zoveel mogelijk te ontwijken , leuke ontspannende dingen.
De tijd zal het leren.. :-D :-D

groet, Roberto

Tommie
Contacteer:

Bericht door Tommie » wo 23.01.2019 12:28

He man,..
Pittig allemaal, erg herkenbaar ook.
Ik zat van oktober t/m december 2005 in een herstellingsoord in Zeist.
Ik had waarschijnlijk een burn-out in mei van dat jaar en, erg druk op het werk, veel verantwoording en had het al een tijd niet meer naar mijn zin daar, (ziekenhuis).
Dit compenseerde ik met een nogal ‘drukke dating agenda’ met nogal wat dames!,...:-)
Begon met wat rustgevers , maar die hielpen amper en begon slecht te slapen dat resulteerd vanaf juli in helemaal niet meer slapen. Dat heb ik als echt pure horror ervaren,..wat wordt je daar gek van zeg,..bijna letterlijk!
Afgevallen ook, ruim 20kg, veel angst enorm verdriet enz.
E.e.a resulteerde dus in een opname in oktober.
Moest ook wel want vluchtte mijn huis uit naar een vriendin of ouders., durfde niet maar alleen te zijn.
Het begin in Zeist vondt ik verschrikkelijk!...hoe kon het dat ik daar ooit in terecht was gekomen?
Leuke vent, goede baan maar niet happy meer mee, een mooi eigen appartement, en een clubje leuke vriendinnen?
Over jezelf tegenkomen zeg!,,...
Het zal eind oktober zijn geweest na dat ik een week of twee aan de remeron, (AD) was gegaan.
( die hielp mij best goed , minder angst, stress en kon weer een beetje slapen).
Maar ik werdt toen op een nacht wakker en hoorde een nogal schelle piep, ik uit het raam kijken, op de gang, maar kon geen oorzaak vinden. Toen kwam ik er angstig en in paniek achter dat het geluid in mijn hoofd zat!
Zal zeer herkenbaar zijn voor velen onder ons.
Nou en toen begon de ‘pret’ pas echt, wat een ellende ,....t/m S. neigingen aan toe.
Al met al ben ik toen zeker drie jaar vet aan de beurt geweest en resulteerde oa dat ik werdt ontslagen, alle vriendinnen kwijt was en weer als een gek was gaan roken. Maar, zoals ik al eerder schreef, ik heb een prachtig leven terug gekregen!
Van mijn hobby mijn vak gemaakt en nog succesvol ook!,..hoe fijn is dat?!!
Wel heel veel, (over mijzelf) geleerd en ook leren omgaan met je gebreken.

Enne,..weer gestopt roken gestopt hoor, eind 2008!

Grtz, Tom

Roberto1

Bericht door Roberto1 » wo 23.01.2019 18:22

Ja Tommie, zo heb je alles en zo heb je weer niets als er iets ingrijpends gebeurt en een tijdje je leven op zijn kop zet.
We hebben allemaal de skills voor overleven dus als het alleen de T is komen we daar ook wel overeen om het een plek te geven!!
Je kunt die dames niet de schuld geven (haha) maar wel die klote AD (ototoxisch), die werken op je receptoren (zenuw)hersenen.
Geloof echt dat je aan AD baat hebt als je er helemaal doorheen gezakt bent maar niet helaas voor je T, ik had het door Citolapram.
Ook ik kom er wel weer bovenop maar ben nu een 1/2 jaar thuis na de burn-out. En zie dat ik veel rust moet nemen .Je wilt zo snel
progressie maar alles heeft zijn tijd nodig.
en idd slim stoppen met roken want dat is een stress vreter , en hopelijk komen je dames ook weer terug haha.

Groet, Roberto

Plaats reactie