Soms is de T gewoon weg (maar altijd komt ie weer terug)

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Johnpon

Re: Soms is de T gewoon weg (maar altijd komt ie weer terug)

Bericht door Johnpon » ma 04.03.2019 14:27

Beste Sandra.
Wat je schrijft dat is mij wel bekend en ook ik probeer er niet mee bezig te zijn.
Ik heb 15 jaar al tinnitus en het gaat bij mij vooral om de mate van verdragenrijkheid. Het ging altijd wel redelijk goed voor een lange tijd, met wat terugval. Ik had ook medicatie dat goed hielp om het dragelijk te maken.
Nu gaat het wat minder goed omdat ik de griep heb. Het kan ook erger zijn als andere zaken bijv. in het sociale verkeer wat minder goed verlopen en ik met mijn beperkingen wordt geconfronteerd.

Als het heftiger is dan wordt ik daar (autonoom) soms erg onrustig door en emotioneel. Dat kan ik niet zomaar opheffen. Die link is er altijd geweest. Door medicatie kan ik dit soms wat onderdrukken en dan kan ik wel wat meer verdragen.
Ik heb mijn hele leven veel gedaan zowel met verstand als gevoel en dus ben ik een erg gevoelig mens. Volgens sommige mensen (die zich daarmee bezig houden) ben ik hoog of buitensporig gevoelig. Echter kon ik dit wel relativeren zodat het gecompenseerd kon worden. Dit kom waarschijnlijk omdat ik in mijn leven veel heb mee gemaakt.

Volgens de wetenschap zijn er in relatie tot tinnitus dus waarschijnlijk veel verbindingen met het limbische systeem. Dat kun je niet zomaar veranderen. Dat de een het wel en de ander niet kan verdragen komt ook door die associatie.
Het is dus niet vanzelf sprekend dat een het net zo goed kan verdragen als de ander.

Waar het mij vooral hier omgaat zijn de therapieën in relatie de hoedanigheid van de persoon. Zodat het misschien mogelijk is om te bepalen in welke mate een bepaalde therapie wel of niet geschikt is voor de persoon die het ondergaat.
Ik plaats wat betreft de geschiktheid en doeltreffendheid nu eenmaal wat vraagtekens bij de therapieën die er zijn.
Dat lijkt mij niet verkeerd.

Har

Bericht door Har » ma 27.05.2019 15:35

Wat gebruikte je voor pillen?

Roberto1

Bericht door Roberto1 » do 06.06.2019 17:20

Har schreef:
ma 27.05.2019 15:35
Wat gebruikte je voor pillen?
Dit zal denk ik de TCA medicijnen zijn zoals mirtazapine of quetiapine (rustgevers-slaapmedicatie)
Deze hebben geen (althans bij mij) geen invloed op de T.
Wel jammer had met de mirtazapine meer verwacht ,maar ik denk dat het per elk individueel verschillend is maar ook de gemoedstoestand (spanning)zekers invloed heeft en op de intensiteit vd suis dat bemerk bij mezelf wel als ik ontspannender ben.
Clomopramine- citolopram (ssri) gaf mij hogere suis maar ook dit is per persoon verschillend .helaas moet je zelf op onderzoek uit wat het beste bij je past
Wel voordeel mirtazapine 15 mg is dat ik beter in/doorslaap 23.00-07.00 uur en mijn draagkracht/last suis beter mee omgaat.
Dus gebruik nagenoeg geen quetiapine meer (2 x 25 mg inslaap) maar een 12.5mg op het moment dat ik denk dat het nodig is..
Tuurlijk wil je liever niets van dit en gelieve aan de valeriaan extracten maar het is maar even zo....

antidepressivum (TCA) of selectieve serotonineheropnameremmer (SSRI)

Gr Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Plaats reactie