stamcelonderzoek

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
thijsR

stamcelonderzoek

Bericht door thijsR » zo 20.12.2009 20:00

Iemand enig idee hoe "ver" dit onderzoek staat? Na enige google-uurtjes is meermaals vermeld dat stamcel binnen 10jaar de oplossing kan bieden..? :P

http://www.rnid.org.uk/community/forums ... l_wonders/

http://www.tinnitusformula.com/infocent ... cells.aspx

http://ringinginears.net/2007-10-10/tin ... -research/

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » ma 21.12.2009 15:58

Had er zelf nog nooit van gehoord. Mijn Engels is ook niet zo geweldig, maar alle extra informatie om tot een oplossing te komen is natuurlijk welkom. Of het allemaal ook hoopvol is valt nog te betwijfelen. Dichter bij huis denk ik dat ze eveneens ver zijn met de onderzoeken.

Vr.gr. Harm Jan

Kees

Bericht door Kees » ma 21.12.2009 19:45

Ik heb me door de "geleerden" laten vertellen dat het wel meer dan 20 jaar kan duren.

Waarom: omdat men ook nog moet kunnen gaan aantonen dat een
volgende generatie er niets van op loopt door erfelijkheidsfactoren.

Voorbeeld: Klaas zijn oren zijn via stamcellen geregeneerd.
Maar hoe zit het met de kinderen van Klaas die daarna zijn verwekt.

Hebben die door de stamceltransplantatie van hun vader er niets negatiefs van overgehouden????
Ook dat moet allemaal nog uitgezocht worden, voor men er echt aan kan gaan beginnen bij mensen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

qtip

Bericht door qtip » ma 21.12.2009 22:42

interessant maar ik zou er niet op gaan zitten wachten, kan idd nog jaaaaaren duren voordat daar iets uitkomt wat de markt op kan.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

thijsR

Bericht door thijsR » ma 21.12.2009 22:51

Danku voor de didactische toelichting Kees :P . Zeer zeker interessant en ook zeer zeker toekomstpraat, toch wilde ik dit even delen met jullie en jullie ideeen hieromtrent eens horen! Ik als prille twintiger kan mij zeker sussen met de gedachte dat er binnen 10, 20,.. jaar eventueel een oplossing zou komen uit deze hoek aangezien ik dan (nog maar) beginnende 40er zal zijn tegen dan.. Thumbs up!

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » di 22.12.2009 07:05

Dan zijn ze wellicht hier/hier in de buurt allang veel verder. Al blijft het voorlopig nog bij speculeren. In dit geval is er bij mij trouwens geen sprake van nageslacht. Misschien dat dat helpt?

Vr.gr. Harm Jan

mayflower

Bericht door mayflower » di 22.12.2009 08:28

Houd er ook maar gerust rekening met het verschil Amerika t.o.v. Nederland. Kijkende naar bijvoorbeeld de behandeling van kanker heeft men in de USA gewoon naast de reguliere behandeling ook een optie voor experimentele behandeling (niet geheel zonder risico overigens). In Nederland worden er zelden (lees: geen) experimentele behandelingen uitgevoerd; liever wordt de kat uit de boom gekeken. Dat is precies de reden waarom het zeker zo'n 20 á 25 jaar zal duren voordat bovenstaande opties - indien levensvatbaar - kunnen worden uitgevoerd.
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

thijsR

Bericht door thijsR » do 21.01.2010 18:44

Erique

Bericht door Erique » wo 27.01.2010 18:28

Kees schreef:Ik heb me door de "geleerden" laten vertellen dat het wel meer dan 20 jaar kan duren.

Waarom: omdat men ook nog moet kunnen gaan aantonen dat een
volgende generatie er niets van op loopt door erfelijkheidsfactoren.

Voorbeeld: Klaas zijn oren zijn via stamcellen geregeneerd.
Maar hoe zit het met de kinderen van Klaas die daarna zijn verwekt.

Hebben die door de stamceltransplantatie van hun vader er niets negatiefs van overgehouden????
Ook dat moet allemaal nog uitgezocht worden, voor men er echt aan kan gaan beginnen bij mensen.
Maar veel T.-patiënten zijn al ouder. Kunnen ze niet iets zeggen van je krijgt de behandeling op eigen risico, of op voorwaarde dat je geen kinderen neemt (foute woordkeuze, ik weet het).

wiseman

Bericht door wiseman » zo 17.10.2010 16:50

http://www.telegraph.co.uk/science/scie ... -deaf.html

Nog een onderzoek ivm stamceltherapie dat aan de gang is in Engeland...

wiseman

Bericht door wiseman » ma 18.10.2010 00:23

Het zal ergens tussen de 10 a 20 jaar duren vooraleer men met een verfijnde techniek afkomt die toelaat om die stamcellen in te planten in je gehoorgang...

Maar gelukkig zijn ze nu al druk op zoek naar oplossingen en zijn ze nu al veel meer te weten gekomen ivm die stamceltherapie :)

malo12

Bericht door malo12 » zo 24.07.2011 14:59

Kees schreef: Hebben die door de stamceltransplantatie van hun vader er niets negatiefs van overgehouden????
voor aanpassingen met eigen stamcellen zou ik zeker proberen als ik niets
te verliezen zou hebben. er zijn al onderzoeken bezig waar met eigen
stamcellen bepaalde weefsels gemaakt kunnen worden.

sorry Kees, niet goed gelezen. met transplantatie (en dus cellen van
anderen) heb je inderdaad nog extra onzekere factoren die door kunnen
werken.
Laatst gewijzigd door malo12 op zo 24.07.2011 17:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie