Neurostimulator; aanmelden mogelijk

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Jante

Bericht door Jante » do 29.07.2010 10:04

Jij bent subtiel Qtip!
Ben jij niet dat whizz kid?
Jante

PS Erica welkom terug! Ik had je al gemist op dit forum!

scorpius

Bericht door scorpius » do 29.07.2010 16:26

qtip schreef:een beetje whizzkid zou dat ding moeten kunnen hacken en een applicatietje moeten kunnen schrijven waardoor je met je pc op precies dezelfde manier een constante toon om kunt zetten in een bliepjes sequentie. dit gooi je vervolgens op je mp3 speler en klaar ben je.
Als ik zou mogen gokken, dan is de neurostimulator zelf gewoon een dure mp3 speler en zitten de algoritmes in het computer programma van de KNO arts.

De computer dus even laten crashen en vervolgens melden dat je wel handig bent met computers ... en een USB stick meenemen :)

Ik vraag me tevens af of ANM dit product heeft mogen patenteren als het gebaseerd is op gepubliceerd wetenschappelijk onderzoek van een andere partij.

Maartje

Bericht door Maartje » do 29.07.2010 17:00

haha, jullie zijn lekker bezig!! :cool:
Maar voorzichtigheid geboden. Het schijnt dat als je de verkeerde tonen krijgt, het de T kan verergeren.

drummer

Bericht door drummer » do 29.07.2010 18:28

ha ha haha is dit niet iets voor een apart onderwerp (het knutselhoekje) vriendelijke groeten drummer :cool:

Kees

Bericht door Kees » do 29.07.2010 20:21

Jammer, ik heb geen Ipod of aanverwant apparaat.

Dus forummer die wel zo'n speeltje hebben, knutsel ze.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

tejo

Bericht door tejo » do 29.07.2010 21:49

hoi forummers,

als iemand zo'n ding in huis heeft kan je altijd de geluidjes die het produceert op het forum zetten natuurlijk in combinatie met je hoogte van de tinnitus frequentie misschien kunnen wij er dan iets van brouwen

grt tejo

altijd interessant toch!! :cool: :cool:

scorpius

Re: ipod

Bericht door scorpius » za 31.07.2010 21:32

desbu001 schreef:ik heb mij een ipod gekocht,en het programma gedownload,als je geluk heb hebt en je toon is er bij,goed.
mijn toon staat op 7400 en was er bij,heb hem enkel getest,maar opletten dat je niet meer tinnitus hebt achteraf.
Misschien aardig om eens te kijken of de geluidjes overeen komen met geluiden uit de neurostimulator in een van de filmpjes , bijvoorbeeld deze:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/ ... i-Tinnitus
Rond 3:00

Overigens hier een thread (vertaald in het Nederlands, dus brak) met een van de makers van het progje. Ze hebben het dus blijkbaar eerst voor hunzelf in elkaar geknutseld op basis van recente medisch onderzoek en later beschikbaar gesteld.

Michael

Neurostimulator

Bericht door Michael » di 03.08.2010 11:58

Het niveau van dit forum begint twijfelachtig te worden. Als er gepraat worden over zelf in elkaar geknutselde toepassingen om tinnitus tegen te gaan, dan gaan mijn haren overeind staan. Dit past niet in een serieus platvorm waar mensen informatie zoeken. Ik vind dat ook de moderator hier iets tegen moet doen.

Michael

desbu001

Bericht door Michael » di 03.08.2010 12:38

Ik weet niet waarom je zo fel bent. Ik ben geen doktor, heb zelf tinnitus, weet dus wat het is en hoe het voelt. Ik kraak dit forum niet af, maar vraag mij af in hoeverre het zinvol is om aan te zetten om zelf te experimenteren. Dat is alles en enige kritische opmerkingen moeten gewoon kunnen. Mensen lezen dit forum en zijn op zoek naar OBJECTIEVE feiten over tinnitus. Natuurlijk, ervaringen zijn altijd subjectief, maar mijn kritiek had daar geen betrekking op.
Ik vertrouw nog steeds op de wetenschap en medici en dat zij daar geld aan verdienen, graag zelfs, anders zouden er nooit oplossingen voor ziekten e.d. gevonden worden. Onderzoek kost veel geld, dat moet ergens worden terugverdiend.

Michael

desbu001

Bericht door Michael » di 03.08.2010 13:38

Ik weet niet of dat echt zo is. Ik wil hier geen welles nietes discussie voeren, maar de vraag is wat er eerst was, de depressie/zwaarmoedigheid of de tinnitus. De tinnitus ontstaat vaak als gevolg van psychologische oorzaken en daardoor ontstaat een spiraal waar je moeilijk uitkomt. Medicatie kan dan een uitkomst zijn, waarbij ik niet zeg dat ik een voorstander ben.
Als je zegt "veel tinnitus" patienten, hoeveel bedoel je dan? 100, 1000, 10000? Veel is een relatief begrip.
Tinnitus is een soort volksziekte, maar slechts een heel klein percentage heeft er zoveel last van dat het hun leven nadelig beïnvloed. Het probleem met tinnitus fora is dat je daar mensen tegenkomt die er (veel) last van hebben. Mensen die er weinig of geen last van hebben zullen niet snel op een forum gaan. Derhalve is een forum geen betrouwbare indicator van de werkelijke stand van zaken met betrekking tot bijvoorbeeld "veel patienten".
Toen ik voor het eerst te maken kreeg met tinnitus bezocht ik ook diverse fora en daardoor voelde ik me nog slechter. Alleen maar klagen. Ik overdrijf nu een beetje, maar je begrijpt mijn strekking van het verhaal. Kortom, een forum mag en moet ervaringen van mensen weergeven, maar men dient ook te beseffen dat er mensen zijn die informatie zoeken en oplossingen. Als er dan staat dat je zelf een soort neurostimulator kunt maken, zonder enige kennis van zaken, dan vind ik dat geen goede informatie. Ik laat het hierbij, ik heb inmiddels met mijn tinnitus redelijk kunnen omgaan (na het volgen van TRT therapie in Hoensbroek) en bezoek nog maar sporadisch dit forum, vanwege de interesse in de neurostimulator.

scorpius

Bericht door scorpius » di 03.08.2010 20:39

desbu001 schreef:de neurosimulator koste in het begin 5000 euro,nu ongeveer 3000 euro op duitse site's tinnitus weinig possitief commentaar,ik ken iemand die deze simulator ook heeft,maar weigerd commentaar te geven na weken gebruik,ik ben liever 5 euro kwijt dan 3000 euro.
Ik heb het al eens gezegd, maar het is nog maar de vraag als de ipod tool op hetzelfde werkt als de neurostimulator of de mensen van de neurostimulator überhaupt dit commercieel mogen verkopen aangezien ze aan de haal gaan met werk/onderzoek van andere mensen. Ik zou eigenlijk de mensen van dat onderzoek eens moeten mailen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat er wel een redelijke wetenschappelijke basis is voor wat de ipod tool/neurostimulator doet.

In september komt het onderzoek uit, ik denk dat je dan wel enigszins een (gekleurd) beeld kan krijgen van de resultaten. Ik ben vooral benieuwd naar de wetenschappelijk referenties die ze aanhalen :)

Kees

Bericht door Kees » di 03.08.2010 21:17

Ja, misschien weten ze wel wat wel of niet mag.

Maar ik vrees toch dat er dan vroeg of laat toch "ongelukken"gaan gebeuren door hier mee te gaan expirimenteren.
Dus voor alle zekerheid verwijs ik nog maar eens naar onze Site Disclaimer.

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus/disclaimer.php
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

scorpius

Re: scorpius

Bericht door scorpius » di 03.08.2010 21:22

desbu001 schreef:scorpius,
de tinnitus trainer tool wordt wel verkocht door apple,ik denk dat deze mensen wel weten wat mag en niet mag.
Apple is alleen een tussenpersoon, het lijkt me erg sterk dat ze van alle applicaties nagaan of ze wel 100% legitiem zijn.

Vaak reageren ze alleen als er klachten binnen komen van plagiaat of mogelijke schadelijke gevolgen.

scorpius

Bericht door scorpius » wo 04.08.2010 21:48

Kees schreef:Ja, weer een die geld wil verdienen aan de ellende van een ander. :twisted: :evil:
Precies ..

Ik denk dat het wel nut heeft om enige geduld te betrachten en af te wachten wat de andere tinnitus expert centra er van vinden.

Als het echt werkt en gebaseerd is op open toegankelijk onderzoek, dan heb je kans dat het ook snel toegankelijk zal zijn in de reguliere (buitenlandse, ik ben tot nu toe weinig positief over Nederland) zorg ... of in ieder geval een stuk goedkoper zal zijn.

Ik las op het forum hier ook ergens dat Dr. de Ridder ook misschien met zoiets begon, dus dat zou mijn vermoeden wel enigszins bevestigen.

scorpius

Bericht door scorpius » do 05.08.2010 22:49

In Duitsland schijnt de neurostimulator weer te zien zijn geweest op tv in het programma: Die große Show der Naturwunder

Hier het artikel in het Duits en een brakke vertaling in het Nederlands.

Nu nog even wachten op de TV beelden (indien ze beschikbaar komen).
Laatst gewijzigd door scorpius op do 05.08.2010 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie