Dkt de Ridder op TV

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

pepon

Dkt de Ridder op TV

Bericht door pepon » do 07.10.2010 19:36

Net gehoord op TV, morgen in Éénvandaag is de Belgische behandelingsmethode het onderwerp.

Groet, Ron.
A cry ............, for silence!!
Edvard Munch 1893

Ev

Re: MORGEN 8 OKTOBER ÉÉNVANDAAG KIJKEN TINNITUS IN BELGIË

Bericht door Ev » do 07.10.2010 19:45

TRT?
BrainClinic?

.....?

scorpius

Bericht door scorpius » do 07.10.2010 20:01

Staat ook op de homepage van de nvvs: http://www.nvvs.nl/
EénVandaag besteedt 8 oktober aandacht aan tinnitus
De actualiteitenrubriek EénVandaag besteedt op 8 oktober aandacht aan oorsuizen. De aanpak van de Vlaamse neurochirurg Dirk de Ridder. Hij plaatst als enige in Europa een implantaat met elektroden op het hersenvlies waardoor het brein magnetisch gestimuleerd wordt. Een ingrijpende en experimentele behandeling, waar nog maar een beperkt aantal patienten voor in aanmerking komt. Met deze `revolutionaire behandeling`, zoals EénVandaag ronkend aankondigt, boekt hij goede resultaten.
EénVandaag, vrijdag 8 oktober, 18.15 - 18.40 uur op Nederland 1.

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 08.10.2010 08:47

Ik ga kijken (en opnemen)... ben wel benieuwd naar de goede resultaten.

8)
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Erica47

Bericht door Erica47 » vr 08.10.2010 19:17

Dit zou goed moeten gaan:
http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/364 ... _oorsuizen
En dan doorspoelen naar ongeveer 22 minuten.

Er komen twee methodes aan bod.
1) een operatie met elektroden en
2) een magnetische stimulatie van ongeveer 20 minuten (1 x per 1/2 jaar).

Lijkt toch op weer iets nieuws om naar uit te kijken.

:-D Erica

Kees

Bericht door Kees » vr 08.10.2010 19:42

De operaties met de electroden doet prof. dr. Dirk de Ridder al een aantal jaren.
Soms met suces, soms met wat minder succes en soms mislukt het.

De magnetische stimulatie is van het laatste jaar.

Maar zoals met al dit soort initiatieven, het is nog expirimenteel,
dus de Nederlandse zorgverzekeraar betaalt het niet.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Ron

Bericht door Ron » vr 08.10.2010 20:03

Ik ben een paar jaar geleden bij de ridder geweest en ik heb alleen nr 2 gehad, men probeert namelijk eerst of men die tinnitus kan beïnvloeden doormiddel van elektrische schokken, en wel op twee verschillende manieren, alvorens men over gaat tot het plaatsen van elektroden in de hersenen. De eerste methoden kon je op het filmpje zien bij die dame en de tweede bij Ferry Sterenborg. Ik reageerde echter er niet op en kon dus niet via elektro-stimulatie geholpen worden. Daarom is deze methoden niet geschikt voor iedereen. Bij ongeveer 25% van de patiënten doet deze behandeling niets en 25% ondervinden een dusdanige verbetering dat ze tinnitus niet meer horen en ongeveer 45-50% van de patiënten konden op deze manier worden geholpen waarbij de mate van verbetering verschilt.
Het is in ieder geval niets nieuws, want er werd een paar jaar geleden al mee gewerkt. Ik vond het wel goed dat de ridder weer eens in het nieuws kwam, want zijn inzet is er belangrijk en dat er meer aandacht moet komen voor deze kwaal. Die irritante piep was ook goed te horen in dat filmpje.

Het is volgens mij wel een stukje nieuws dat medicijn fabriekanten geïnteresseerd zouden zijn in het ontwikkelen van middelen tegen tinnitus en daar groen licht voor hebben gegeven (tenminste als we een Engelse wetenschapper mogen geloven) Hij verwachte dat er tussen 10 en 20 jaar waarschijnlijk hiervoor wel middelen op de markt zullen komen.
Laatst gewijzigd door Ron op vr 08.10.2010 20:28, 3 keer totaal gewijzigd.

LK

deze behandelingen kennen wij al een tijdje in Vlaanderen

Bericht door LK » vr 08.10.2010 21:15

- Magnetische stimulatie, soms tijdelijk succes, bijna nooit blijvend
- Elektrode in de hersenen: weinig tot geen resultaat ik wacht nog steeds op de positieve reacties hierover op dit forum zie:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... php?t=4046
deze operatie is niet zonder gevaar,ik ken zelfs een patient persoonlijk die geen enkel resultaat heeft na het plaatsen van deze elektrode maar ondertussen wel 2 ernstige epelepsie aanvallen heeft gekregen van deze elektrode. Natuurlijk als je het helemaal niet meer ziet zitten en alle andere dingen al uitgetest zijn kan je het overwegen..
Toch wil ik Dr Deridder veel steun betuigen in zijn zoektocht naar een oplossing, want hij is er echt mee bezig.
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Ron

Re: ron

Bericht door Ron » vr 08.10.2010 21:48

desbu001 schreef:ron dat is mijn mening,en ik stel mij de vraag bij de elektroden als de software doorslaat wat zijn de gevolgen?
alles is veilig tot iets gebeurd.
Tja, men moet nu eenmaal het een en ander uitproberen en ik neem aan dat men voorzichtig te werk gaat. Je, bent niet voor niets arts.
desbu001 schreef: ik heb nu meer dan 3 jaar tinnitus,waarvan 2 1/4 hard,ik heb veel onderzoeken gedaan,(......)
Wat voor onderzoeken heb je gedaan?
desbu001 schreef: waar het telkens opneer komt men stopt de mensen vol met antidepressiva,dit is geen oplossing en ik weiger daar aan mee te doen.
Nu, ik heb niets tegen antidepressiva, want ze kunnen die tinnitus dragelijker maken. Ik gebruik zelf Deanxit en ik ben er blij mee.
Er zijn ook gevallen waar antidepressiva tinnitus hebben verminderd of zelf hebben doen ophouden. Ik ken iemand die door gebruik van zoloft nu bijna geen tinnitus meer heeft. Het is soms de moeite waard om het een en ander te proberen. Nu zal ik niet meteen zoloft willen adviseren omdat het ook tinnitus kan veroorzaken of verergeren, maar wel willen wijzen naar het gunstig effect dat sommige middelen kunnen hebben.
desbu001 schreef: nu vandaag ben ik gestart met ginkgo bilabo,en heb het vermoeden dat het wat minder hard is,maar het kan ook dat mijn tinnitus wat minder hard is vandaag,dit is een ? teken.
Ik gebruik al jaren Ginkgo Biloba, maar behalve een helder hoofd vermindert die tinnitus er niet door. Ik hoop steeds dat het mij ook eens zal helpen, omdat het anderen schijnbaar heeft geholpen, doch is het misschien valse hoop? Men doet wat men niet wil laten, omdat men hoopt dat het misschien toch wel eens zou kunnen werken.

Ron

Re: lk

Bericht door Ron » vr 08.10.2010 21:53

desbu001 schreef:lk,
kostprijs electroden 50.000 euro
Bedoel je, dat jij electroden van 50.000 euro in je hoofd hebt, met ernstige epelepsie aanvallen of bedoel je wat anders?

Ron

Bericht door Ron » vr 08.10.2010 23:03

desbu001 schreef:ron,
ik ben begonnen bij een oorarts,die wilde onderzoeken laten doen in een ziekenhuis,daar weigerde men,daar hij geschorts was in belgie en zijn operatie's uitvoerde in nederland,dat wist ik niet.
Bizar is dat! Belachelijk dat een dergelijk arts wel operaties mag uitvoeren in Nederland.
desbu001 schreef: ben dan bij een hoofdarts beland van een ziekenhuis,en kreeg de raad,er is niets voor tinnitus voorlopig verspeel daar geen geld,en neem zeker geen medicatie,dit is geen oplossing,ben hem noch altijd dankbaar,en zie hem ongeveer 2 maandelijks,en indien probleem correspondentie per e-mail,binnen het 1/2 uur krijg ik antwoord.
Heeft deze man zelf tinnitus? Ik geloof meer het verhaal van een ervaringsdeskundige, dan van een arts die zijn patiënten in hun sop laat gaarkoken. Er zijn altijd mogelijkheden en een arts die je niets aanreikt is gelijk aan een kwakzalver. Mooie woorden weinig beloften.

desbu001 schreef: (.....)die dokters vergeten niet het gebeurde van anderen dokters,en staan altijd paraat om mij te helpen,zelfs afspraak heb ik niet nodig.
Zo’n dokters waardeer je en luister je naar,voor ik nu noch iets doe voor tinnitus zal ik zeker deze dokters eerst raadplegen.
Zijn al deze artsen deskundigen op het gebied van tinnitus?

desbu001 schreef: een raad mensen die antidepressiva nemen,voor eender wat,en je komt bij een dokter of ziekenhuis,en je zegt ik neem deze medicatie,alle oren gaan toe,bijgevolg luisterd men niet meer naar je of je kwaal,hun dyanose is ommiddelijk gemaakt depressief,dat je mij nu geloofd of niet,maar zo is het.
Die ervaring heb ik niet, maar je hoeft dat niet naar voren te brengen en daarnaast berust hun reactie op het gebrek aan inzicht. Bij dat soort artsen moet je niet zijn.

Brederordie

Bericht door Brederordie » vr 08.10.2010 23:07

Niets nieuws onder de zon... did this ... done that... did it all.... no effect whatsoever... maar zoals LK zegt, hij (Dirkie dus) probeert tenminste wat... dus respect man...
Wat ik alleen niet snap is dat hier "oudere" methodes" in het voetlicht worden gezet terwijl ook hij nu (Dirkie weer dus) met geluidsverrijkingsexperimenten (mooi Scrabble-woord :P ) bezig is...

Heeft dat nu ook weer met geld te maken? Of?

Ron

Bericht door Ron » vr 08.10.2010 23:16

de operatie kost 50.000 euro bij dokter de ridder heb ik vernomen voor die implantaat met elektroden.
Ja, als je na allerlei onderzoeken, positief reageert op stimulatie.
Ze plaatsen niet zomaar een plaatje in je hoofd. Daar komt heel wat bij kijken. Het is belangrijk dat je zelf betrokken bent bij de beoordeling van de resultaten, zodat dwalingen kunnen worden voorkomen. De Arts is afhankelijk van jouw ervaring en hij kan dat niet geheel zelf beoordelen.
dat van elipsie aanvallen kwam van LK die een bericht plaatste over iemand die de operatie met deze elektroden had laten uitvoeren.
Oke, dan heb ik dat begrepen.

Ron

Bericht door Ron » vr 08.10.2010 23:27

Brederordie schreef:Wat ik alleen niet snap is dat hier "oudere" methodes" in het voetlicht worden gezet terwijl ook hij nu (Dirkie weer dus) met geluidsverrijkingsexperimenten (mooi Scrabble-woord :P ) bezig is...
Heeft dat nu ook weer met geld te maken? Of?
Aan herhalingen kun je meer geld verdienen, gewoon programma vulling.
Iets waar de spotlight op was gericht en daarom wederom wat aandacht heeft gekregen.

Het is wel merkwaardig dan de een aan geluidverminderingsexperimenten en de ander aan geluidsverrijkingsexperimenten doet om tinnitus te verminderen.

LK

epelepsie en geld nodig in de Brainkliniek,TRT

Bericht door LK » za 09.10.2010 08:47

1, elektrodes en magnetische stimulatie,dat van epelepsie is een gekende bijwerking, die kan voorkomen,is nogal logisch, ze gaan op hersen niveau eventjes wat stimulatie doen, een epeleptie aanval is een gevolg van teveel activiteit in de hersenen. Vandaar dat Rivotril, een anti-epelepsie medikatie ook kan helpen bij oorsuizen.
2, ja er is geld nodig in de Briankliniek, waarom, omdat er op dit ogenblik door geen enkele ziekteverzekering een behandeling in de Brainkliniek wordt terug betaald! Daarvoor dien je voor elke test en behandeling te betalen. En maar goed ook, want hoe meer geld Dirkie heeft hoe meer hij nog kan verder zoeken!! want als er in Belgie iemand veel kans heeft om een doorbraak te forceren zal het daar zijn.
3, Eindelijk is Dirkie ook begonnen met een soort van geluidsverrijking, de aangepaste iPod, geen operatie, geen negatieve bijwerkingen...De iPod wordt aangepast aan de frekwenties van jou gehoorverlies en/of T en kan ervoor zorgen dat de hersenen het tekort van deze binnenkomende frekwenties niet meer gaan compenseren.Wat volgens velen de oorzaak van T is. Volgens mij heeft Dirkie een keer al het werk van Jasstreboff en Hazell gelezen, deze gasten zijn 20 jaar bezig met T en H en uitvinders van de TRT, volgens mij op dit ogenblik de beste behandelmethode.
goed zo , zoek maar verder zou ik zeggen en we zullen er nog komen..
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie