microtransponder

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

surfingreligion

microtransponder

Bericht door surfingreligion » vr 29.10.2010 11:22

hallo,

Dit kwam ik ook nog eens tegen op het internet, nog een beetje leesvoer met een paar video's en als je door googled kom je nog een animatie video tegen.

www.microtransponder.com

Ik vertrek morgen naar Ierland om een week te gaan surfen.
En heb me voorgenomen om daarna nvvs.nl maar pas terug te checken begin volgend jaar, je wordt er hier ook niet vrolijker van heb ik de indruk.

Groeten,

Michel

scorpius

Bericht door scorpius » wo 12.01.2011 21:56

Hier wat meer informatie over de techniek erachter (Engels).
En op de website van het bedrijf zelf:
http://www.microtransponder.com/news/pd ... _12_11.pdf

Nog allemaal ver weg denk ik. Het onderzoek vind blijkbaar plaats in o.a. België.

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » za 22.01.2011 20:30

MicroTransponder ontwikkelt het SAINT Systeem*, een draadloos neurostimulatie technologie platform om neurologische ziektes te behandelen. De SAINT is een minimaal invasief apparaat dat geen implantatie of batterijen behoefft. Het is aantoonbaar kleiner dan huidige neurostimulatie-apparaatjes. Het eerste therapeutische gebied zal behandeling tegen chronische pijn zijn. Maar het dynamische team van neurowetenschappers en medisch apparatuur ingenieurs bij MicroTransponder is ook bezig met het ontwikkelen van de SAINT voor een gebied van aanvullende indicaties, gebaseerd op vagus zenuwstimulatie, waaronder herstel na/van hersenbloeding, tinnitus en angst.

(de rest van het stukje gaat over kanker, dus hier niet van toepassing).
* Vagus = 10e hersenzenuw.

Het andere stuk (van de bovenste link) wil ik later wel even doen. Ik vul het in dit bericht dan aan.

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 23.01.2011 16:09

VERTALING:
Dieronderzoek vindt zenuwstimulatie die "*verlichting" (twarth) voor Tinnitus biedt.
Behandeling van ratten stopt het probleem eerder dan dat het maskeert, zeggen wetenschappers.

Woensdag 12 jan. (HealthDay News) -- Research bij ratten lijkt aan te tonen dat 'hetstarten' van het brein kan tinnitus helpen stoppen. T is een aandoeningen die gekarakterteriseerd wordt door aanhoudend piepen of andere geluiden in de oren.

Beterschap voor tinnitus is er niet, terwijl het kan voorkomen als gevolg van gehoorverlies.

Bij deze studie stimuleerden Amerikaanse onderzoekers de nervus vagus terwijl tegelijkertijd gedurende een lange periode een scala aan geluidstonen werd afgespeeld. Het doel was om de aantallen neuronen naar andere frequenties dan die van het tinnitus-neuron te verplaatsen.

De nervus vagus is een grote zenuw die van hoofd en nek naar de buik leidt. Bij stimulatie geeft de zenuw chemicaliën vrij die de veranderingen in het brein aanmoedigen. Nervus vagus stimulatie wordt soms gebruikt om depressies en epilepsie te behandelen.

Een controlegroep ratten kregen nervus vagus stimulatie zonder tonen, therapie of tonen zonder zenuwstimulatie.

Afgaande op het activiteitenresultaat van het neuron, de ratten die zenuwstimulatie kregen terwijl ze luisterden naar verschillende tonen, leken genezen te zijn van tinnitus. Echter, veelbelovende onderzoeken met dieren geven vaak niet dezelfde resultaten bij mensen.

"De huidige behandeling van tinnitus omvat gewoonlijk maskeren van het geluid of leren het te negeren. Als we een manier kunnen vinden om het geluid uit te zeggen, zijn we in staat het leven van de bijna 23 miljoen Amerikaanse patiënten die aan deze aandoening lijden, substantieel te verbeteren," stelt Dr. James F. Battey, (jr. directeur van het Nationaal Instituut voor Doofheid en andere Communicatiestoonissen) in een Nationaal Gezondheidsinstituut nieuwscommuniqué.

De NIDCD betaalde een groot deel van de studie, die online op 12 januari werd gepubliceerd in het dagblad Nature. MicroTransponder Inc., waarvan de onderzoekers meewerkten aan het project samen met onderzoekers van de universiteit van Texas in Dalls, co-sponsorden het onderzoek.

Van mensen met tinnitus wordt gedacht dat "het deel van de hersenen dat de processen van geluiden (de auditieve cortex) teveel neuronen delegeert naar bepaalde frequenties; ze verzenden veel meer dan zou moeten", stelde mededirecteur/onderzoeker Michael Kilgard, een professor die gedrag en hersenstudie doceert aan de Universiteit van Texas in Dallas.

"De sleutel is dat we tegenover andere studies de tinnitus niet maskeren, we verstoppen de tinnitus niet", zei hij. "We brengen het brein terug van een staat die tinnitus genereert naar een staat die geen tinnitus genereert. We schakelen de bron van de tinnitus uit."

De onderzoekers willen de behandeling op tinnituspatiënten in Europa uitproberen.
The American Tinnitus Association heeft meer informatie over tinnitus.
* het woord "twarth" ken ik niet en kan ik niet vinden ... Daar heb ik "verlichten" van gemaakt, maar het kan evengoed iets anders betekenen. Ik heb 6 woordenboeken nageplozen, maar het woord niet gevonden.

Ondanks dat alle gegevens zijn vertaald, is dit een "snelle" vertaling, dus niet zoals ik dat zou doen voor een vertaalopdracht :)
Hopelijk heb je er iets aan, Kees!

Mocht er meer vertaald moeten worden, roep dan gerust!

thijsR

Bericht door thijsR » ma 24.01.2011 15:26

Hier zie ik wel enorm veel potentieel in! Het maakt gebruik van het plastisch model en het "rewiren" (herleggen) van links die momenteel foutlopen.

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... anges.html

AryanH

Bericht door AryanH » ma 24.01.2011 16:53

MarjoleinStam schreef:
* het woord "twarth" ken ik niet en kan ik niet vinden ... Daar heb ik "verlichten" van gemaakt, maar het kan evengoed iets anders betekenen. Ik heb 6 woordenboeken nageplozen, maar het woord niet gevonden.
Omdat het verkeerd is gespeld. Het woord is "(to) thwart" en betekent "verijdelen".

scorpius

Bericht door scorpius » wo 26.01.2011 22:48

Als ik de andere forums zo lees dan gaat Dr de Ridder de eerste behandelingen doen met deze methodiek in zijn kliniek, maar ik heb daar nog niets officieels of bevestigend over kunnen vinden.

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » zo 06.02.2011 20:59

Interessant onderzoek.

Als je een e-mail stuurt aan tinnitus@microtransponder.com krijg je een e-mail wanneer de onderzoeken op mensen beginnen.

Wie gaat eerst? :cool:

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » ma 07.02.2011 10:17

Ik heb me ingeschreven voor hun mailinglist:
Thank you for your interest in tinnitus research sponsored by
MicroTransponder, Inc. Based on your expressed interest, you have
been added to our “Tinnitus Update List.” Clinical trials on tinnitus
have not yet begun, but someone from a clinical study site will notify
people who are on the Tinnitus Update List when such studies are
approved and the relevant clinical study site(s) begin to enroll
prospective patients. Please note that such clinical trials likely
will start in Europe and that no studies in the United States are
expected until sometime in 2012, at the earliest. Also, at any time,
please remember that you can ask us to remove you from the Tinnitus
Update List, indicate that you do not want to be contacted, or tell us
that you do not want MicroTransponder to share your contact
information with a clinical trial site. All can be accomplished by
simply emailing tinnitus@microtransponder.com again with your request.

MicroTransponder is aware of how difficult it can be to live with this
medical condition, and we are working diligently to develop – and
begin clinical trials for – a new therapy to provide a safe and
effective treatment for tinnitus. At this time, however, our
technology to treat tinnitus is still in the development and
investigational stage, and it is not yet available for sale or
clinical study use in the United States.

BlackhorseNL

Bericht door BlackhorseNL » ma 07.02.2011 15:33

Wat denken jullie, zou dit de toekomst kunnen worden? :-)

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » ma 07.02.2011 16:24

BlackhorseNL schreef:Wat denken jullie, zou dit de toekomst kunnen worden? :-)
Ik durf er nog niets over te zeggen. Het is een goed opgezette studie met een onverwacht mooi resultaat, maar het moet zich nog vertalen naar de mens.

Ratten worden de laatste zes-zeven jaar veel gebruikt als tinnitus-proefdieren en ze lijken daar redelijk goed voor te werken. Maar dit is toch weer een compleet nieuwe methode. Het kan zijn dat de uitslagen door een andere factor dan tinnitus zijn beïnvloed.

Desondanks heb ik positieve verwachtingen. Ik zit zelf nogal in het neurostimulatie-kamp. Ik geloof dat we daar heel veel resultaten van zullen zien bij veel meer ziektes.

Tot nu toe lukt neurostimulatie nog lang niet bij elke tinnitus. Ik ben dus altijd blij als er nieuwe stimulatie-technieken bij komen.

Ook als de methoden niet perfect zou werken, levert het veel kennis op. Zo weten we pas sinds vorig jaar iets over de hersenverschillen tussen piep-tinnitus en ruis-tinnitus. Daar kwam men pas achter omdat de oude 'Antwerpse elektroden' bij een piep beter werken dan bij een ruis. En daar is inmiddels ook al weer een nieuw ruis-stimulatie-patroon voor gevonden.

Een nervus vagus-stimulatie (in de nek) is trouwens een stuk minder ingrijpend dan je schedel open zagen en een elektrode in je hersenen. En misschien werkt het wel bij een groep waar andere stimulaties niet werken. Dus ik ben heel benieuwd.

Het is dus altijd winst, hoe het ook loopt. Maar ik heb toch wel een klein positief plusje dat deze methode ook echt een therapie zal worden.

LK

toekomstmuziek BRAIN RESET

Bericht door LK » ma 07.02.2011 17:00

er zit zeker toekomst in deze behandeling, de hersenen eens kunnen resetten bij wijze van spreken zou veel kunnen oplossen voor T!
Dus daar zit iets in, maar toch nog even wachten om het te laten uit proberen...
Ik ben bevriend met de tweede patient die een elektrode heeft laten inbouwen in de Brainkliniek, ongeveer 4 jaar geleden , heeft niets geholpen. En er bovenop 2 keer een epelpsie aanvallen gedaan...
De hersenen zoeken dikwijls een andere weg en daardoor kan de Tinnitus terug komen.
Ik geloof nog meer in regeneratie van de haarcellen op de gehoorzenuw...
maar hier spreken we van misschien 10 jaar...
Nu zullen we ons voorlopig moeten behelpen met de Tinntus aanvaardbaar te maken en daar zijn echt goede therapieen voor en uiteindelijk lukt het bij de meesten,
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Soner88

Re: toekomstmuziek BRAIN RESET

Bericht door Soner88 » vr 18.03.2011 03:35

Stille waters hebben diepe gronden...

LK

Inderdaad Soner 88 , dat zal het worden....

Bericht door LK » vr 18.03.2011 08:33

Volgens mij zal dit de toekomst worden, regeneratie van de trilhaartjes op de gehoorzenuw met celtherapie, maar dan spreken we wel nog van een verre toekomst.
Schattingen zijn minstens 10-15 jaar, maar je weet nooit dat er iets sneller gaat dan verwacht...
Mocht het zover komen trakteer ik al de forumleden met Hyperacsusis op een concert van U2...
Groeten LK

drummer

Bericht door drummer » vr 18.03.2011 09:41

LK, daar houden we je aan, maar voor alle zekerheid toch maar
niet te luid :cool:
vriendelijke groeten drummer

Plaats reactie