microtransponder

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

wiseman

Bericht door wiseman » ma 21.03.2011 01:28

Het is toch wel al een mooi verhaal als je het zo allemaal leest en ziet. Hopelijk hebben ze ook goede resultaten bij mensen.
In November heb ik een afspraak met Dr. De Ridder, als hij mij zo'n microtransponder voorstelt, zal ik zeker niet neen zeggen...

Denk alleszins niet dat zo'n ingreep niet meer schade kan berokkenen dan er nu al is..

BlackhorseNL

Bericht door BlackhorseNL » ma 21.03.2011 19:55

Inmiddels zijn de eerste 2 mensen die behandeld zijn met deze techniek in Antwerpen al klaar.. Maar men wilt niet zeggen of het een positief/negatief effect heeft gehad bij deze mensen.. :-(

Als het echt bij beide heeft gewerkt, zouden deze mensen het toch groot in het nieuws hebben gebracht, ook de onderzoekers willen er nog niks over kwijt, hopelijk is dit geen slecht teken.. :-(

udo j

Bericht door udo j » ma 21.03.2011 22:22

Nu al? Hoe heb jij dat vernomen Blackhorse?

mvg udo

BlackhorseNL

Bericht door BlackhorseNL » di 22.03.2011 07:33

Ik ken iemand via internet die regelmatig in het uza komt te Antwerpen, de dokter heeft daar bevestigd dat ze de eerste persoon al hebben behandeld, en dat er op dit moment een volgend persoon de operatie onder gaat.

In totaal krijgen 10 proefpersonen deze behandeling en dit duurt tot oktober 2011 als de behandelingen positief hebben uigepakt word dit een behandeling wat ze regulier gaan toepassen bij iedereen.

Ze wouden echter nog niet zeggen hoe het heeft uitgepakt dus dat is afwachten, misschien kennen jullie hem wel, Henk-B

groet!

udo j

Bericht door udo j » di 22.03.2011 21:48

Gaat sneller dan ik dacht. Maar heb ik het nou verkeerd begrepen...ik dacht dat bij deze behaneling juist geen operatie nodig was?

Bedankt voor deze info.
mvg udo

scorpius

Bericht door scorpius » di 22.03.2011 22:04

udo j schreef:Gaat sneller dan ik dacht. Maar heb ik het nou verkeerd begrepen...ik dacht dat bij deze behaneling juist geen operatie nodig was?
Er moet nog steeds worden geopereerd om de transponder op de zenuw te plaatsen. Het voordeel van dit product is dat de transponder draadloos is en je dus niet met kabels en batterijen in de weer moet in het lichaam.

De methode van cerbomed werkt daarentegen wel zonder operatie:
http://cerbomed.com/index.php?lang=en

Soner88

Bericht door Soner88 » di 22.03.2011 23:11

Maar ik stel mij de vraag of men na het plaatsen van zo'n transponder op de zenuw nadien nog zullen/kunnen zwemmen en andere sporten beoefenen?

Want ik kan efkes niet meer volgen
Stille waters hebben diepe gronden...

scorpius

Bericht door scorpius » wo 23.03.2011 13:50

Soner88 schreef:Maar ik stel mij de vraag of men na het plaatsen van zo'n transponder op de zenuw nadien nog zullen/kunnen zwemmen en andere sporten beoefenen?
Het is onderhuids, dus zou geen enkel probleem moeten zijn.

Maar ik neem aan dat ze de transponder na succesvolle behandeling uit veiligheidsoverwegingen weer zullen verwijderen. Maar goed, of dat ook echt zo is is natuurlijk speculatie.
BlackhorseNL schreef:Als het echt bij beide heeft gewerkt, zouden deze mensen het toch groot in het nieuws hebben gebracht, ook de onderzoekers willen er nog niks over kwijt, hopelijk is dit geen slecht teken.. :-(
Dit heeft alles te maken met zakelijke en medische belangen. Zakelijk willen ze natuurlijk geen risico lopen, stel je voor de eerste 3 operatie slaan niet aan, dan kan er negatieve PR ontstaan. En andersom ook, stel de eerste operaties slaan aan, maar de rest faalt.

Voor de onderzoekers is het van belang dat patiënten de operatie zo blanko mogelijk in gaan en niet beïnvloed zijn door positieve of negatieve resultaten/berichten.

LK

het gaat allemaal veel te vlug!!

Bericht door LK » wo 23.03.2011 21:28

6 maanden na testen op ratten dit ook al op mensen testen ...
wie is hier kandidaat voor vraag ik mij soms af, dit gaat allemaal veel te vlug volgens mij...
Ik hoop dat deze "proefmensen"er niet de dupe van worden, zou niet de eerste keer zijn..
Groeten LK

scorpius

Re: het gaat allemaal veel te vlug!!

Bericht door scorpius » za 26.03.2011 11:54

LK schreef:6 maanden na testen op ratten dit ook al op mensen testen ...
wie is hier kandidaat voor vraag ik mij soms af, dit gaat allemaal veel te vlug volgens mij...
Mja, het probleem is dat er verder niets meer te testen valt op ratten, het moet op een gegeven moment op mensen uitgeprobeerd worden.

Overigens is vagus nerve stimulatie niet nieuw, de bijwerkingen daarvan zijn al redelijk bekent, dus men kan de patiënt al redelijk goed voorlichten lijkt me.

LK

@scorpius

Bericht door LK » za 26.03.2011 12:40

meestal doen ze toch wat testen op andere dieren...
met alle respect voor elk dier.
het is hoogst uitzonderlijk om zo vlug te gaan testen op mensen...
maar in de Brainkliniek durven ze iets meer, dat hebben ze in het verleden alm bewezen...

Groeten LK

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » zo 27.03.2011 12:17

Soner88 schreef:Maar ik stel mij de vraag of men na het plaatsen van zo'n transponder op de zenuw nadien nog zullen/kunnen zwemmen en andere sporten beoefenen?

Want ik kan efkes niet meer volgen
Ik denk dat dezelfde regels gelden als voor mensen met een pacemaker.

Je hoeft niet te letten op vocht, maar wel op detectiepoortjes en MRI, vermoed ik (weet niet zeker).

Vertrokken

Re: @scorpius

Bericht door Vertrokken » zo 27.03.2011 16:14

LK schreef:meestal doen ze toch wat testen op andere dieren...
met alle respect voor elk dier.
het is hoogst uitzonderlijk om zo vlug te gaan testen op mensen...
maar in de Brainkliniek durven ze iets meer, dat hebben ze in het verleden alm bewezen...

Groeten LK
Op zich zouden tests met ratten voldoende moeten zijn: ratten (en muizen) hebben dezelfde
stofwisseling als mensen, maar dan versneld. Hiervoor bestaan berekeningen
waarmee van rat naar mens gerekend kan worden.

Het uitproberen bij mensen zal zeker afhankelijk zijn van de uitkomst van de onderzoeken bij de ratten.
Als die minimaal 2x bewezen uitzonderlijk succesvol zijn en er worden 2
grants van gehonoreerd (met daarin de gehele procedure opnieuw bij nieuwe ratten),
dan is de stelling bewezen en dan mag men het doorgaans op mensen toepassen.
Meestal duren zulke onderzoeken toch zo een 3-6 jaar - PER onderzoek.

Als het allemaal waar is (wat verplicht is), klinkt het hoopgevend!

wiseman

Bericht door wiseman » zo 27.03.2011 16:53

LK schreef: Meestal duren zulke onderzoeken toch zo een 3-6 jaar - PER onderzoek
Met 'zulke onderzoeken', bedoel je dan de onderzoeken op dieren? Of daarbij ook dan toegepast op de mens?

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 27.03.2011 17:16

wiseman schreef:
LK schreef: Meestal duren zulke onderzoeken toch zo een 3-6 jaar - PER onderzoek
Met 'zulke onderzoeken', bedoel je dan de onderzoeken op dieren? Of daarbij ook dan toegepast op de mens?
Sorry, ik bedoel de onderzoeken op dieren.
Wat er nodig is bij/voor mensen, was niet mijn vakgebied (op de dubbelblind-studies na).

[Toelichting: in Utrecht werkte ik een tijdje bij Nederlands beroemdste
Instituut voor Neurowetenschappen. Door veel met de oio's (onderzoekers
in opleiding) om te gaan, leerde ik van alles via hen.

Aan die periode heb ik een beste vriendin overgehouden. Zij is wetenschappelijk
bioloog (geloof ik), doet studies bij ratjes en maakt nu net de carrièreswitch van onderzoek
naar lesgeven aan medisch-wetenschappelijke studenten met aansluitend
assistent-professorschap.
Bij twijfel vraag ik haar; zij weet alles van het neurolimbisch systeem]

Naast de rat en de muis hebben trouwens ook vliegen eenzelfde stofwisseling
als de mens :shock: Het opereren is alleen nogal een gepriegel ...

Plaats reactie