Wat denken jullie??? Zal er ooit...

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Soner88

Wat denken jullie??? Zal er ooit...

Bericht door Soner88 » vr 26.11.2010 02:22

Ik weet eigenlijk niet of er zo'n topic bestaat of reeds geopend was op het forum maar dit moet er even uit...

Ik wil graag een topic starten over hoe de mensen eigenlijk ingesteld zijn en hoe en wat ze denken over de toekomst...

Zijn er mensen die erin geloven (hopen) dat er een dag zal komen (binnen nu en "x" aantal jaren) waarbij er behandelingen en/of operaties of whatever zullen bestaan om de Tinnitus definitief te genezen???

Of is het eerder dat jullie het opgegeven hebben en bekijk je het leven (de toekomst) eerder somber en/of pessimistisch???

De vraag is, dus die vraag stel ik dan aan iedereen hier op het forum: "zal er ooit een definitieve oplossing zijn voor de genezing van Tinnitus en hoe ben je op dit moment ingesteld tegenover het leven en de toekomst...

Graag jullie reacties hierover...
Stille waters hebben diepe gronden...

Erica47

Bericht door Erica47 » vr 26.11.2010 12:39

Sorry dat ik als eerste met een minder positief antwoord kom.

Ik geloof niet dat alle kwalen voor altijd uit te bannen zijn.
Nou is tinnitus geen virus dat zich constant kan muteren,
maar er zijn zoveel verschillende oorzaken voor het ontstaan ervan....
Zoek dat maar eens uit.

De meeste therapieën die er zijn proberen je er anders tegenaan te laten kijken.
Je moet jezelf dan wel kunnen veranderen.
En dat vergt energie en doorzettingsvermogen.
Je 'moet' vaak ook je 'normale' manier van leven veranderen.
En dat kan zeer bedreigend zijn.

Medicijnen leggen waarschijnlijk een gedeelte van je hersenen plat.
En wat zijn de neveneffecten?
Dit is een toekomst over ongeveer 10 jaar?
Met medicijnen slikken zou ik absoluut geen problemen hebben.

Misschien dat er geopereerd kan worden.
Maar voordat ze hebben uitgevonden hoe
en het voor een groter publiek beschikbaar / betaalbaar is...
Dat gaat volgens mij nog heel erg lang duren.
Ik zal dat niet meer meemaken, als het al ooit werkelijkheid wordt.

Ik probeer door anders te denken (oa meditatie) wat meer acceptatie te creëren.
Ik probeer het daarmee niet weg te krijgen of te genezen.
Dat gaat niet lukken.
Maar er minder last van hebben moet mogelijk zijn.

Zoals ik er nu inzit zie ik echt nog wel toekomst.
Ik probeer wat aan mezelf te doen en hoop op medicijnen lekker makkelijk.
Ik heb meer moeite met nog 18 jaar moeten werken...
en ik werk al niet meer fulltime.
Maar dat is een heel ander verhaal.

Erica
PS: hoe kijk je er zelf tegen aan?

de redder

Bericht door de redder » vr 26.11.2010 14:36

Ik denk dat er in de toekomst een oplossing zal komen.
En dan denk ik op medicinaal gebied. Operatief lijkt me onmogelijk.

Door de mp3 spelers enz. zullen er in de toekomst meer
mensen zijn met gehoorproblemen. Denk dat hierdoor de
onderzoeken meer prioriteit gaan krijgen.
Am i part of the decease or am i part of the cure.

Kees

Bericht door Kees » vr 26.11.2010 15:27

Met de functionele MRI-scans zien ze al wel waar de extra
activiteit in de hersenen plaatsvinden bij Tinnitus patiënten.

Als ze daar dan medicinjnen voor kunnen vinden waarmee ze die
actieve plaatsen kunnen berijken zijn we al een stuk verder.

Maar ook een fors aantal jaren vrees ik.

Zie andere berichten hierover.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

mayflower

Bericht door mayflower » za 27.11.2010 04:22

Ja daar ben ik 100% van overtuigd. Weet uit eigen ervaring dat Emory University (bekend van o.a. Jastreboff) druk met 'ons probleem' bezig is en dat sterkt mijn overtuiging. Daarnaast hebben we natuurlijk de TRT al!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Geertje

Bericht door Geertje » za 27.11.2010 11:17

Ik denk ook dat er ooit voor velen een oplossing word gevonden. Echter niet in de vorm van medicatie, maar in de techniek. Het blijft afwachten en hopen.

Frits

bericht

Bericht door Frits » za 27.11.2010 11:40

Ja, zoals ik altijd al heb gezegd, er komt een oplossing. Hoe? Dat is afwachten. De maatschappelijke belangen zijn te groot. Het aantal uitvallers door T & H wordt steeds groter. Althans die indruk heb ik.

Maar wanneer? Zullen wij daar ook nog van kunnen profiteren? Dat is nog maar de vraag.
Het enige wat we kunnen doen is gebruik maken van dat wat er nu is. En vooral veel aan de weg timmeren. Aandacht vragen voor ons probleem. En dat doen we. Toch?
Hartelijke groet,

Frits

Lalien

Bericht door Lalien » za 27.11.2010 20:43

zal er ooit een definitieve oplossing zijn voor de genezing van Tinnitus
Een definitieve oplossing? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wel verwacht ik dat er binnen afzienbare tijd medicijnen en/of
therapieën beschikbaar komen die de T een heel eind weg weten te krijgen. Waarmee ik bedoel dat mensen met T redelijk ongestoord verder kunnen leven...
Hoe ben je op dit moment ingesteld tegenover het leven en de toekomst...
De eerste weken met harde Tinnitus vond ik een ware hel! Ik vond het heel beangstigend om zo dicht bij het gevoel te komen van
"dit kan ik niet aan, dit wil ik niet meer". Gelukkig veel steun om me heen en tja, eigenlijk heb je gewoon ook geen keuze: je moet verder...
Nu, een half jaar later, ben ik blij dat ik sta waar ik nu sta. Het echte happygevoel is er nog niet maar gelukkig zijn er inmiddels wel
momenten waarop ik weer eens echt van iets kan genieten. De piep heel eventjes, al is het maar voor een paar seconden, vergeten.
En deze ervaring, afgezet tegen hoe ik me een half jaar geleden voelde, geeft me wel vertrouwen voor de toekomst.
Ik kan dit aan en die kl...tinnitus gaat mij er niet onder krijgen!!!!!

Groet, Lilian
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 01.12.2010 00:58

Ja, er komt een oplossing die het probleem oplost. Zo zal er uiteindelijk ook wel iets gevonden worden om doven weer te kunnen laten horen, blinden te kunnen laten zien etc etc... maar het zal wel nog héééél lang duren dit soort dingen.
De onderzoeken in Groningen, Antwerpen en ook verder op de wereld laten de laatste jaren ontwikkelingen zien die wat betreft tempo al veel sneller gaan dan wat er de afgelopen pak weg 30 jaar is gevonden. Veel gaat via de "trail & error" methodel; proberen en zien wat het oplevert. Het zou leuk zijn als vandaag of morgen plotseling DE oplossing wordt gevonden maar dat zal wel niet.... geduld hebben dan maar.
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Jan Kiers

Bericht door Jan Kiers » zo 26.12.2010 02:12

Als Jastreboff & Hazel gelijk hebben, is tinnitus geen ziekte, maar hooguit een symptoom. En volgens hen niet eens een symptoom, maar een resultaat van verkeerd gerichte aandacht.
Zolang je nog aan het vechten bent met dit geluid, zal het blijven of wie weet erger worden.
De kunst is om je hersens te trainen, om de aandacht aan de goede dingen te besteden. Beter gezegd: welke betekenis krijgt de t?

Bij mij is het een stuk erger geworden toen ik overspannen werd. Maar toen kreeg de tinnitus veel meer betekenissen: dat ik ziek was, dat ik problemen had, dat ik de toekomst er niet zo best uitzag, dat ik het altijd verkeerd had gedaan - want dat denk je dan inhet begin - enzovoort.

Nu betekent het gepiep in mijn oren meestal, dat ik (nog) te moe ben en mezelf niet in acht genomen heb.
en het betekent voor mij dat het over een half jaar, misschien een jaar over zal zijn.

Dus ja, ik ben er van overtuigd dat er een oplossing komt, maar die komt (gelukkig) niet van een pilletje, operatie, of wat ook. die komt van mezelf. door anders te gaan leven, anders te kijken, anders mijn aandacht te richten.

trusten.
Jan

Lucia

Bericht door Lucia » zo 26.12.2010 07:49

Zeker komt er een definitieve oplossing maar of het in mijn tijd komt?

Hersenen zijn zo complex en de activiteit van T kan gemeten worden de gebieden ook. Ik heb het gevoel dat we nog in de kinderschoenen staan.
De Ridder kan helpen maar alleen bij een bepaalde signatuur.

Door de vergrijzing, lawaaimaatschappij (jongeren), als bijwerking na medisch ingrijpen zal T enorm toenemen jammer genoeg. Het voordeel is dat er veel meer onderzoek naar wordt gedaan.

Als je T aangestuurd wordt door je emoties positief en negatief dan zal het beheersen van die emoties een grote stap zijn. Kennis, ontspanning, gebruik van apparaten helpen veel T ers.

Ik ben maar een "groentje" met 4 maanden T en acceptatie van "a way of life" is nu mijn grote probleem. Jammer genoeg zal ik wel moeten. Dat wordt aangegeven door mijn T, tandartsboor kan ik inmiddels beter verdragen maar de straaljagers zijn onacceptabel voor mij.

opa cor

Bericht door opa cor » zo 26.12.2010 10:31

Net als Lucia bang ik bang dat de oplossing voor mij wel te laat zal komen.
Dat er een oplossing komt daar ben ik vrij zeker van.

Die zal echter uit het buitenland moeten komen,. Ik zie niet dat de nederlandse medische wereld daar echt belangstelling voor heeft.
Die zitten teveel in hun eigen zekerheden vastgeroest.
Willen het vaak niet eens bespreken, kost ze te veel tijd . !!

Zie maar naar de prismabril voor meniere patienten. Alle oogartsen die ik tot nu toe gesproken heb doen daar wat lacherig over. Zulks terwijl ik en velen met mij ,daar veel baat bij hebben. Placebo effect ? zowat.!!!!

Zelf ga ik eerst ,na de jaarwisseling , onderzoeken wat m'n zorgverkeraar te bieden heeft. Daarna wil ik, ongeacht de uitslag van de zorgverzekeraar, een poging doen via IntoEars.
Ik heb wel , ook daar, m'n twijfels omdat ik links geheel en rechts bijna doof ben.

vr.grv opa cor

herci
Contacteer:

Bericht door herci » di 28.12.2010 18:30

Ik vrees ervoor, één van de personeelsleden in UZA zei me ook; het zal niet voor de eerste jaaaaaaren zijn. Ze proberen vanalles, maar niks is echt hoopgevend.

Ik denk misschien binnen 50 à 100 jaar ...denk eerder richting: stamceltherapie. Haarcellen opnieuw laten groeien of inplanten..
Een pil kan het volgens mij niet lamleggen...toch niet alleen de T en H zonder bijwerkingen. Ofwel iets in de hersenen inplanten...wat ze al doen, maar het geeft niet echt voldoende resultaat.

Ik hoop er alvast niet meer op in mijn leventje...kan dan ook niet ontgoocheld worden.

mayflower

Bericht door mayflower » za 01.01.2011 23:55

herci schreef:Ik vrees ervoor, één van de personeelsleden in UZA zei me ook; het zal niet voor de eerste jaaaaaaren zijn. Ze proberen vanalles, maar niks is echt hoopgevend.
Wat een negatief figuur; TRT is een hele goede life-saver voor ons. Het probleem is alleen dat de zorg in NL inadequaat en achterhaald is, dat is het enige wat overigens niet echt hoopgevend is. Als we aids bij 'toeval' kunnen genezen (wat niet in het belang is van de farmaceutische bedrijven) dan is tinnitus ook aan te pakken!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Jan Kiers

Bericht door Jan Kiers » zo 02.01.2011 00:27

mayflower schreef:TRT is een hele goede life-saver voor ons. Het probleem is alleen dat de zorg in NL inadequaat en achterhaald is, dat is het enige wat overigens niet echt hoopgevend is.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt. in welke zin is de zorg in NL achterhaald?
en als je de TRT bedoelt als hoopgevend iets, waarom vind je dat dan niet hoopgevend?

groet,
Jan

Plaats reactie