Theorie van Pim Heerens

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

opa cor

Re: Theorie van Pim Heerens

Bericht door opa cor » wo 20.02.2013 18:08

Ik ben het met Frits eens.
Ook wat betreft zijn opmerking dat ieder lid zou
moeten zijn van de NVVS.
Samen sterker.
vr.gr. opa cor

Frits

Bericht door Frits » wo 20.02.2013 18:46

Het is in wezen natuurlijk triest. Er zijn
vele duizenden met (ge)hoorproblemen
en dan zo weinig leden.

Honderd duizend leden moet toch mogelijk zijn.
Hartelijke groet,

Frits

Anboud
Contacteer:

Bericht door Anboud » wo 20.02.2013 18:54

Omdat ik eindelijk een opa heb...en me de oproep heb aangetrokken,
ben ik bij deze lid geworden! :hehe:
En, voor zover mijn vermogen dat toelaat, tevens vrijwilliger.

Stille groet
Annette
veel stilte maakt een machtig geluid (spreekwoord uit het Swahili)

NES

Bericht door NES » wo 20.02.2013 19:49

Zijn we samen lid Annette.
En
Samen vrijwilligster :cool:

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

LK

Ik reageer nog graag eens omdat Thoof het vraagt ..

Bericht door LK » wo 20.02.2013 20:45

Jullie Nederlanders en ik ken jullie heel goed,
jaren lang met jullie gewerkt van Eindhoven tot Amsterdam...
en zelfs in Groningen en Pieterburen(zeehonden kliniek gaan filmen)
Een uitzonderlijke ervaring !! :D
Jullie zijn steeds nuchter en willen een oplossing voor alles...
zoals Frits het typisch omschrijft:
TRT biedt toch geen genezing?
Dat is het net waarom TRT in Nederland absoluut nooit
is doorgebroken en dit in tegenstelling tot de rest van de wereld!!
Neem nu het Hypercausis Network, de grootste organisatie
van Hyperacusis lotgenoten promoot TRT enorm
omdat er naar Hyperacusis juist wel genezingen mogelijk zijn!!
Voorbeeld op dit forum was Nieske, van ernstige hyperacusis
volledig hersteld :D
Bij Tinnitus is het anders, en daarom lijkt me welke
theorie er juist is of welke niet eigenlijk niet
het belangrijkste ...
Op dit ogenblik zijn de meeste oorzaken van Tinnitus
niet helemaal uit te leggen en zeker niet zomaar te " genezen "
Maar wij zijn hier op het forum wel een grote minderheid
van Tinnitus patienten die er heel veel last van hebben...
Dat is nu juist waar TRT jou zo goed bij kan helpen,
Als je geen hinder meer hebt van die Tinnitus
is die dan volledig verdwenen ? nee, eigenlijk niet...
Maar dan zit je niet meer op dit forum en
dan ben je volgens mij " genezen "...
En zo ken ik er velen, die na TRT gevolgd te hebben
als je vraagt en hoe is het nu met je T?
oh daar heb ik geen last meer van ...
Is het dan niet allemaal wat we eigenlijk willen ?
PS: Nieuwe lotgenoten zitten op Facebook en niet meer op
zo'n ouwbollig forum :)
Groeten,
LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Margrietvanloon

Bericht door Margrietvanloon » wo 20.02.2013 20:58

Dag LK,
een discussie aan ernstige of niet ernstige tinnitus, daar waag ik me niet aan :-D Maar op je TRT ervaring wél. Ik ken meer mensen die door het volgen van TRT geleerd hebben om goed om te gaan met hun tinnitus. Het is niet genezen, dat niet. Maar TRT is één van de mogelijkheden.(en nu zijn er die TRT te mager vinden en roepen over trt+) Er zijn mensen die cognitieve therapie hebben gevolgd met veel succes, nu is het mindfulness weer helemaal hot. Andere hebben een andere route gevolgd. En voor sommige is het nog steeds zoeken naar het omgaan met je tinnitus.

Er zijn wel degelijk hulptroepen die je kunnen helpen. Belangrijk natuurlijk is dat je er voor open staat. Als je niet met een psycholoog wil praten heeft het geen zin om met een cognitieve therapie te beginnen , en dat telt voor alle hulp.

Ik weet niet waar jij je TRT hebt gevolgd, maar ben blij voor je dat het je helpt!

Ikzelf doe al jaren aan mindfulness.. volgens mij al eerder dan het uitgevonden werd :-), daarnaast doe ik veel aan ontspanningsoefeningen en een meditatie en een soort yoga. het helpt voor mij....dat wil niet zeggen dat het een ander kan helpen. Erover praten met lotgenoten helpt ook, mits we niet met z'n allen in een slachtofferrol verdwijnen want dan haak ik direct af.

Forum oubollig, zeker weten...maar waar heb jij een goede facebookpagina gevonden?

Margriet

Frits

Bericht door Frits » wo 20.02.2013 21:07

Ja, dat is ook zo LK. Er is een verschil tussen
genezen, dus door een therapie of medicijn of
"een geen last" meer van hebben.

Ik heb tinnitus gekregen door de ziekte van meniere.
De hyperacusis heb ik er gratis bijgekregen.

Net zoals iedere T &/of H-patient heb ik me in het begin
suf gezocht naar de oorzaak en dan misschien ook de
genezing. Uiteraard niet gevonden.

De simpele TRT was wel interessant maar heeft toch
niet gebracht wat ik wilde. Ondanks dat ik bij de psycho-
loog me suf heb geluld. Zij ook trouwens. Maar daar wordt
ze voor betaald. :-D

Nu zit ik dan een tijdje bij IntoEars. En zie na enige tijd
zie je toch enige vooruitgang. Ik durf nu meer te onder-
nemen.
Ik ben vanmiddag naar een grote supermarkt geweest.
Ik neem aan dat je weet hoeveel herrie er in een super-
markt is.
En zo zal ik nog wel meer bereiken. Het blijft knokken.

Ik zal er nooit van af komen. Maar iedere stap vooruit
zal ik in dankbaarheid aanvaarden.
Iedere verbetering geeft hoop. En daar gaat het toch om.

Ik ga absoluut niet zitten wachten tot er wat voorbij komt.
Ik wil best tinnitus hebben maar ik moet er geen last van hebben!

Overigens: ik begrijp je niet LK. Als je dit forum zo
oubollig vindt, wat doe je hier dan? We waarderen je bijdragen
maar het staat je vrij om te komen maar ook te gaan.
Hartelijke groet,

Frits

thoof

Bericht door thoof » wo 20.02.2013 22:16

Frits schreef als de reactie op Margriet:
Ik heb aan het verhaal van Margriet niets toe te voegen.

Met permissie, maar ik heb dat wel.
Ik weet waarvoor ik pleit en de scepsis van Margriet is begrijpelijk, gezien haar 30 jaar
ervaring op dit gebied, maar is niet terecht als ze echt zou weten wat de theorie van Pim inhoud.
Onze test, onze test en nogmaals onze test met het watje en olijfolie.
Waarom kreeg ik alles stil. Echt alles helemaal stil en dit terwijl geen KNO arts hier
een verklaring voor heeft. Nee niet bij toeval, maar op elk door
ons gewenst moment en is alleen maar te verklaren met de theorie van Pim.

Je zou eens moeten weten waarom het telkens maar niet lukt om deze theorie
wetenschappelijk te publiceren of te laten onderzoeken. Dat verhaal op zich is al
bijzonder schandelijk en heeft niets, maar dan ook niets meer met wetenschap te maken.

Ik begrijp, mede vanwege de kortingen op subsidie, de financiële beperkingen van de NVVS heel goed.
Maar het mooie is nu dat het helemaal niet veel hoeft te kosten en wellicht zelfs helemaal
niets voor de NVVS. Ik heb al eerder aangegeven dat er na 2006 ongelooflijk veel is
gevonden, alsmede dat o.a. de geluidsfragmenten mede de pijlers onder deze theorie zijn.
Als die wetenschappers die eerder al naar deze theorie hebben gekeken, en ik weet
wie het zijn, de moeite zouden nemen om eens aan de slag te gaan met die geluidsfragmenten
dan zouden we hier nu geen discussie meer hebben en waren we een stuk verder dan nu.

Indien men dit zou doen dan zal al snel blijken dat het proefstuk ‘On a residue of Hearing’,
waarop een belangrijke Nederlandse professor in audiologie in 1956 is gepromoveerd, een
volledige herziening behoeft en daarmee ook de huidige theorie.
Iedereen kan in tegenstelling tot wat deskundigen zeggen, namelijk dat je hiervoor
een getraind oor moet hebben, zonder daarover te beschikken die fragmenten zelf beluisteren.
Maar je moet daartoe dan wel bereidt zijn.

Margriet, jouw kennis van de theorie van Pim stamt vermoedelijk uit 2002 en is alweer
van ruim 10 jaar geleden. Ik zou je willen vragen eens te kijken, via mijn eerder vandaag
aangegeven link, naar het wetenschappelijk manuscript en dan mij te vertellen of dit niet
op zijn minst je mening heeft doen wankelen of dat je vasthoud aan wat je nu geloofd.

Tjipke.

LK

Hey Frits,

Bericht door LK » wo 20.02.2013 22:52

Hey Frits,
" Er komt veel te weinig aanwas van nieuwe en vooral jonge leden"
schreef Treep46
daarop was mijn opmerking:
die zitten allemaal op facebook,
met een Smiley dan nog...
snap je hem nu?
mogen ook eens een grapje maken hé..
Groeten,
lk
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

NES

Re: Hey Frits,

Bericht door NES » wo 20.02.2013 23:18

LK schreef:Hey Frits,
" Er komt veel te weinig aanwas van nieuwe en vooral jonge leden"
schreef Treep46
daarop was mijn opmerking:
die zitten allemaal op facebook,
met een Smiley dan nog...
snap je hem nu?
mogen ook eens een grapje maken hé..
Groeten,
lk

Heerlijk effe gelachen,nu weer bij de les.

Slaap wel tjipke bedankt weer.
:wink: :wink: :idea:

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 21.02.2013 09:08

Ik ben geen lid van NVVS, omdat ik vind dat NVVS nog veel te weinig voor onze lotgenoten doet.

De vergoedingen van gehoorapparaten door zorgverzekeringen en UWV. Er stonden zelf onjuiste informatie op hun website, waar ik nog kwaad over bent. Het is te gek dat wij zo veel bijdrage moeten betalen voor onmisbare gehoorapparaten en dat de services van audiciens vreselijk slecht is en dat goede audiciens nu bijna niet meer zijn , dat wel goed een gehoorapparaat kan afstellen.

Niet alleen arme Stevens staat alleen voor, wat ik helemaal verschrikkelijk vind, maar ook wij staan helemaal alleen met onze gevecht.
Als ik alleen de klaagmuur de forums lees, dan word ik zo triest van zoveel leed, waarvan ik niet kan begrijpen dat NVVS het accepteert.
Ik zou lobbyen, rechtszaken beginnen alleen maar om de services van hulpverlening, instancies, medische wereld en leveranciers te verhogen.
Ik heb het gevoel dat het alleen maar slechter wordt, en NVVS zou nu aan de noodbel moeten trekken, ipv van betutteling en censuur wat ze in mijn ogen hebben te lang hebben gedaan en nu nog doen.
Laatst gewijzigd door jvdhammen op do 21.02.2013 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Margrietvanloon

Bericht door Margrietvanloon » do 21.02.2013 09:26

Grapjes...ja graag!!!!! Humor is voor mij een middel om door te gaan en plezier te hebben in mijn leven. Ik heb tinnitus gekregen door diverse ooroperaties, het ene probleem redelijk opgelost (veel pijn en ontstekingen) het andere probleem erbij gekregen (tinnitus) Daarnaast had en heb ik last van draaiduizelingen zonder ménière te hebben. Maar goed ik vind mijn eigen weg, heb eigen ideeën over wat het zou kunnen zijn. Maar ik heb de oplossing niet.
Tjipke je gaat er vanuit dat ik de theorie van Pim naast me neerleg. Ik heb dat nergens geschreven, en de test met het watje is mij bekend , en kan daar natuurlijk een tegenargument voor geven. Maar daar draait het niet om. Jij geloofd in deze theorie en maakt je daar hard voor. En dat is goed. Maar je kan getuigen wat je wil, een ieder heeft recht op zijn mening.
Als je werkelijk vindt dat de theorie van Pim wederom onder de aandacht van de wetenschap moet komen dan kan je ook andere wegen bewandelen. Wellicht moet je dat doen. Dan is dat meer dan de moeite waard. Blijven roepen dat de NVVS het moet oppakken is weinig effectief. Maar ik zal uit "de kast" komen. Ik kan me niet vinden in de theorie van Pim. Ik denk echt dat het in onze hersenen zit en de kapotte haartjes zijn een deel van het probleem. Maar goed dat denk ik. Geen overtuiging, geen wet van meden en perzen. Vandaar dat ik met toenemende enthousiasme de onderzoeken die gaande zijn blijf volgen.

Overigens zijn er mensen die geholpen zijn door dr. de Ridder en die het uitermate vreemd vinden dat niet meer mensen daar naar toe gaan. Ik ben er geweest hoor,...en ben niet verder gegaan omdat het voor MIJ net wat te experimenteel was. Maar gelukkig hebben sommige daar baat.
Het onderzoek ion Maastricht...maar 10 mensen doen nu mee met dit onderzoek. Het kan jaren duren voor we daar echt meer van horen...maar stel dat dit het antwoord is? Ik heb zelfs op het punt gestaan mijn geld naar Israël te brengen en daar een behandeling te ondergaan. Ook daar zijn mensen juichend over en andere teleurgesteld.

Ik denk dat Pim een slim man is maar ik denk niet , in mijn boerenlogica, dat hij gelijk heeft. Dat wil niet zeggen dat hij geen gelijk heeft. IK denk dat...nogmaals, ga met je overtuiging de boer op, doe zeker wat goed is. Maar wed niet op één paard die het zou moeten doen....er zijn meerdere wegen.

Succes. Ik heb gezegd,

Margriet

Anboud
Contacteer:

Bericht door Anboud » do 21.02.2013 09:58

Ik kan mij goed vinden in de lezing van Margriet! ;-)

En wat ik daarnaast nog héél erg mis is de aandacht voor al het onnodig lawaai in onze samenleving.
Heel veel aspecten in ons huidige leefklimaat hebben te maken met een gebrek aan kennis over, dan wel empathisch vermogen voor mensen die oorgevoelig zijn, omdat we in een ooggerichte maatschappij leven.

Het is mijn levensmissie geworden, zoals de meesten hier al wel weten.
Voor iemand in een rolstoel ga je geen obstakels opwerpen, voor alle gehoorproblemen ga je geen onnodig lawaai veroorzaken.
Daar is een wereld te winnen.
Ik ben u al voorgegaan... http://hoordan.wordpress.com

En wat ik graag ook even in deze groep wil gooien: heeft iemand ook wel eens een link gelegd met
de hoeveelheid straling in onze omgeving? Ik ben daar ook zeer gevoelig voor (jeuk en pijn aan mijn oren) maar kan het niet onderbouwen. Toch lijkt het mij met mijn gezonde verstand heel logisch!
Als de printer 's nachts zomaar aanspringt of de modem van de tv...(vliegtuigen!?).

Wat ik maar wil zeggen: we moeten vanuit een NVVS het hele spectrum benoemen en uitdiepen en niet alleen de onderzoeken en therapieën als evt. hulpmiddel ter verbetering van ons persoonlijke leefklimaat.

Tot zover mijn lezing :-)
Stille groet
Annette
veel stilte maakt een machtig geluid (spreekwoord uit het Swahili)

opa cor

Bericht door opa cor » do 21.02.2013 11:01

Ik kan het wel met Treep eens zijn.
Als je ons Magazine goed leest zie je
dat de NVVS heel veel iniatieven heeft.
Natuurlijk het kan altijd meer en beter maar
daar moeten dan wel de middelen voor zijn .
Meer leden , meer mogelijkheden dus.

Het is zoals Annette zegt, op veel plaatsen is
"onnodig" lawaai.
Je kunt verdikkeme geen winkel meer binnen
stappen of je loopt tegen een muur van
"niks aan de hand " muziek aan.

Zou verboden moeten worden.

vr,gr. opa cor

thoof

Bericht door thoof » do 21.02.2013 12:16

Margriet geeft aan:
de test met het watje is mij bekend , en kan daar natuurlijk een tegenargument voor geven.
Maar daar draait het niet om.

Nou, daar draait nu juist alles om en een steekhoudend tegenargument kun jij mij niet geven.
Ik nodig je daartoe graag uit.
Wederom komt een al zo vaak door mij gehoorde opmerking, dat we andere wegen dienen
te bewandelen, ter sprake maar nooit wordt aangegeven welke wegen dit dan zouden
kunnen of moeten zijn. Déjà vu!
En wederom moet ik aangeven dat je hiervan geen idee hebt welke wegen er al zijn bewandeld.
Als je daarover echt inhoudelijk zou zijn geïnformeerd, zou je bericht heel anders luiden
dan nu het geval is.

Ik realiseer mij heel goed dat ik hier op dit forum binnen de NVVS erg moeilijk de handen
op elkaar zal krijgen voor de theorie van Pim. Maar ik blijf vinden dat de NVVS hierin, niet
onmiddellijk een financiële, maar weldegelijk een sturende rol kan spelen, ja zelfs dient
te spelen, in het belang van haar leden met een gehoorbeperking.

Verder geef je aan:
Ik denk echt dat het in onze hersenen zit en de kapotte haartjes zijn een deel van het probleem.

De door ons gedane test getuigd daar duidelijk niet van en blijft het opmerkelijk dat ik een hersenactiviteit stil
kan leggen met een watje en olijfolie. Nog opmerkelijker is dat geen KNO deskundige dit kan
verklaren, maar er ook niet nieuwsgierig naar is.

Het is duidelijk en heb je niet de moeite genomen kennis te nemen van het wetenschappelijk manuscript
waarnaar ik verwees, laat staan de geluidsfragmenten, en geef je niet aan waar jij twijfels over
zou kunnen hebben.
Dat is nu precies de houding die ook iedere deskundige op dit gebied hanteert, lekker veilig
en zijn nek niet boven het maaiveld uitstekend.

En als laatste, ik wed niet op een paard. Ik wed op iets waarvan ik voorkennis heb en nu al
weet dat anderen hier straks ook op gaan wedden.

Tjipke.

PS.
Ik denk dat het antwoord op de vraag van Joost in dit bericht, maar ook in mijn bericht
van gisteren, zit opgesloten en daarmee is beantwoord.
Wat de opmerking van Joost over de NVVS betreft: daar kan ik mij in vinden.

Plaats reactie