Breaking news: The Serenity System

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
shannon

Breaking news: The Serenity System

Bericht door shannon » vr 01.08.2014 17:49

En zie hier weer een stap voorwaarts naar een definitieve genezing:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_01199936

@Kees,

Zijn deze inzichten bekend bij uw achterban?

Groet,
Shannon

dvdtje

Re: Breaking news: The Serenity System

Bericht door dvdtje » vr 01.08.2014 18:26

Ik kreeg deze link vandaag onder ogen. Ik ben heel benieuwd wat de resultaten zijn.
http://motherboard.vice.com/nl/read/neu ... te-genezen
Groetjes, Doortje

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 02.08.2014 14:35

Nog even doorbijten?

Ze spreken wel van 50 %. Voorzichtig blijven zoals met de ANM-neuromodulator zeker.

Frits

Bericht door Frits » za 02.08.2014 14:55

Steeds weer zie je berichten voorbij komen dat
ze wat hebben gevonden. Meestal hoor je er
niets meer over.

Het is misschien een stukje van de legpuzzel die
ons de oplossing moet brengen.

Afwachten en er maar het beste van maken dat
is enige wat we kunnen doen.
Hartelijke groet,

Frits

annelies1980

Bericht door annelies1980 » ma 04.08.2014 11:54

Ik hoop, hoop, hoop hier zo enorm op.
Want ik trek het niet meer.
Om de één of andere reden is m'n tinnitus slechter aan het worden, ik heb geregeld piepaanvallen waarbij ik opeens minder goed hoor.
Daarna is m'n normale piep dan luider en trekt niet meer bij.

Dus zit er nu toch iets mis in m'n oor, of begint m'n tinnitus een eigen leven te leiden.
Ik heb nogal veel last van stress momenteel (deels door de ergere tinnitus), kan er ook iets mee te maken hebben.

Maar voor zo'n pechvogel als ik zal het dan waarschijnlijk wel net weer niet werken.

Ach ja, toch maar proberen moest het op de markt komen.
Verlies jezelf niet in het geluid

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 09.08.2014 16:39

anton13 schreef:Ook ik hoop op goede behandeling, maar als ik lees:
Number of Adverse Events [ Time Frame: 6-weeks ] [ Designated as safety issue: Yes ]
ben ik niet direct positief gestemd :?
De Nervus Vagus reguleert zoveel processen in je lichaam, dat manipulatie hiervan zeker niet zonder risico is.
Jamaar, er staat geen aantal bij? Wat bedoel je?

jahn

Bericht door jahn » za 09.08.2014 19:13

De moeite waard om dit te blijven volgen, vind ik.
Zonder overdreven verwachtingen, maar wie weet .... .
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Cosmic Dreamer
Contacteer:

Bericht door Cosmic Dreamer » za 16.08.2014 17:52

Ik geloof daar niet echt in in die toonmodulatie. Alleen directe stimulatie van die overactieve cellen daar zie ik nog wel iets in, mss via medicatie of magnetische stimulatie, of lobotomie van die cellen :P

Hoe kan je nu iets direct stimuleren met een hoofdtelefoon ? Het feit dat tinnitus net voorkomt omdat bepaalde gehoorsbanen beschadigd zijn en geen signalen meer doorsturen, wil toch betekenen dat net op die cruciale plekken geen modulatie meer kan doorgegeven worden ? Dus hoe kan dat dan enigzinds tinnitus "stiller" maken ?

Als je al afgeleid bent door die piepjes dan gaan die cellen cellen dat altijd opnieuw proberen (tinnitus maken), want zo zijn die geprogrammeerd. Als het dan stil is komt alles terug.

Ik vond een filmpje (engels) wat ze erover te zeggen hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=_c9jko1C0tQ

Volgens mij kan je op zulke manier nooit een permanent effect krijgen en moet je constant dat ding op hebben en dan hoor je natuurlijk altijd die piepjes erbij.

Ik zoek wel verder.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 16.08.2014 19:07

Cosmic Dreamer schreef:Ik geloof daar niet echt in in die toonmodulatie. Alleen directe stimulatie van die overactieve cellen daar zie ik nog wel iets in, mss via medicatie of magnetische stimulatie, of lobotomie van die cellen :P

Hoe kan je nu iets direct stimuleren met een hoofdtelefoon ? Het feit dat tinnitus net voorkomt omdat bepaalde gehoorsbanen beschadigd zijn en geen signalen meer doorsturen, wil toch betekenen dat net op die cruciale plekken geen modulatie meer kan doorgegeven worden ? Dus hoe kan dat dan enigzinds tinnitus "stiller" maken ?

Als je al afgeleid bent door die piepjes dan gaan die cellen cellen dat altijd opnieuw proberen (tinnitus maken), want zo zijn die geprogrammeerd. Als het dan stil is komt alles terug.

Ik vond een filmpje (engels) wat ze erover te zeggen hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=_c9jko1C0tQ

Volgens mij kan je op zulke manier nooit een permanent effect krijgen en moet je constant dat ding op hebben en dan hoor je natuurlijk altijd die piepjes erbij.

Ik zoek wel verder.
Die serenity geeft ook wel elektrische pusjes aan die nervus vagus (zenuw)

Cosmic Dreamer
Contacteer:

Bericht door Cosmic Dreamer » za 16.08.2014 19:31

Dat zou al iets beter zijn, maar wat ik mij dan afvraag is. Ik heb het meeste last van mijn T als ik moet gaan slapen omdat het dan zo enorm als een jet motor in mijn hoofd suist. Maar dan moet je dat ding ook afzetten he, anders blijft je dat ook nog eens extra plagen.

Moest het met die electro pulsen kunnen werken zou dat een enorme verbetering zijn, dat het alleen al de helft minder zou worden dat zou voor mij een paradijs zijn.

Maar ik durf gewoon niet te veel te hopen.

Men gaat er dus van uit dat zo'n tinnitus toon maar één toon is maar dat is dikwijls niet zo. Hoe kan zo'n modulator er dan zeker van zijn dat het effectief bereik ook de absolute theoretische sweet spots raakt die het hoort te "raken" ?

Als die plasticiteit van de hersenen zou kunnen geherprogrammeerd kunnen worden zodat de "hyperactieve cellen" zouden beginnen reageren op het gehoor dat not bestaat, wat dan als het gehoor nog verslechtert ? Dan moet men dat weer opnieuw doen ?

Plaats reactie