Seiyo therapie

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Levenslustig

Re: Seiyo therapie

Bericht door Levenslustig » vr 05.12.2014 19:10

Heeft dit mensen al geholpen met hun H? Marleen? Marcel Koi, begrijp ik dat U ook H hebt?
Ik wordt trouwens doorverwezen naar Jan de Laat in het academisch ziekenhuis in Leiden.
Zit toch te denken aan TRT uiteindelijk.

Frits

Bericht door Frits » vr 05.12.2014 19:17

Ik denk dat het nog te vroeg is om iets over
de Seiyo therapie te kunnen zeggen.

Dr. Ir. J. de Laat is een vooraanstaand audioloog.
Wacht rustig af wat hij je adviseert.

Kijk op http://www.herrieuitjehoofd.com
Hartelijke groet,

Frits

Levenslustig

Bericht door Levenslustig » za 06.12.2014 14:37

Andere mensen met H hebben anders hele goede ervaringen met de heer de Laat.

Levenslustig

Bericht door Levenslustig » za 06.12.2014 14:52

Frits schreef:Ik denk dat het nog te vroeg is om iets over
de Seiyo therapie te kunnen zeggen.

Dr. Ir. J. de Laat is een vooraanstaand audioloog.
Wacht rustig af wat hij je adviseert.

Kijk op http://www.herrieuitjehoofd.com
Dank je Frits, ik heb deze link eerder al gekregen via John van Loon.
Ik ben ook lid van zijn H &n T Support forum op Facebook.

Frits

Bericht door Frits » za 06.12.2014 17:13

Levenslustig schreef:Andere mensen met H hebben anders hele goede ervaringen met de heer de Laat.
En daar gaat het toch maar om. Gewoon gaan en afwachten wat
er gebeurt.
Hartelijke groet,

Frits

Marleen

Bericht door Marleen » wo 10.12.2014 16:13

He Astrid

Tinnitus heb ik al bijna 25 jaar. Ik ben op een ne morgen wakker geworden met ne piep in mijn linkeroor, zo maar. Niemand heeft daar een antwoord op. Dan later begon ook mijn rechteroor. Jaren later H. De eerste jaren met komen en gaan. De laatste jaren bijna constant, maar met erge en minder erge periodes, soms zo erg dat ik geen normaal gesprek kan voeren, ik voel mij dan ook ziek. Na jaren dokters te hebben geraadpleegd, zonder resultaat ben ik bij mijn audioloog beland, zij mocht nu met 3 personen de seiyo therapie proberen. Het was wel ne nederlander die alles kwam uitleggen. Nederland en België zijn ongeveer samen gestart. De toestelletjes die ik heb werken op de T en H. Er bestaat ook nog een therapie speciaal voor H. Ik ben nu bijna 4 weken bezig en kan toch beter geluiden verdragen. 22 december is er een evaluatie, dan zou het al beter moeten zijn. Ik doe dit omdat mijn sociaal leven nihil is, en een kleinzoon van 1 jaar heb. Ik wil nog even vragen of er iemand ervaring heeft met H en fietsen?
Groetjes marleen

Minerva
Contacteer:

Bericht door Minerva » wo 10.12.2014 16:46

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen hiermee. Het slagingspercentage van 80% wat genoemd wordt, geldt alleen binnen de desbetreffende categorie van mensen die er ook daadwerkelijk baat bij zouden hebben. Wat dus idd aan de hand van de vragenlijsten bepaald zou moeten worden, of je in die categorie valt. De prijzen wisselen nogal, afhankelijk van het bedrag wat er voor de counseling an sich wordt gerekend. Ik heb verschillende experts hierover gehoord en de meningen lopen nogal uiteen.

Astrid24

Bericht door Astrid24 » wo 10.12.2014 20:00

Marleen en Minerva, bedankt voor jullie reacties. Marleen, ik weet wat je bedoelt. Je hebt het al zo lang... :-( Ik heb het ook al 30 jaar en zit dag en nacht in een opstijgende Jumbo jet. Het is wel zo dat het iets minder is als ik goed in mijn vel zit, maar ook dan nog is het een verschrikking. Ik probeer zo min mogelijk te dokteren, want ik weet dat het nooit meer overgaat en hoe meer aandacht ik eraan geef, hoe groter het wordt. De seiyo therapie wil ik graag gaan volgen, maar momenteel zit ik in de menopauze en ik heb gemerkt dat die periode ook erg veel invloed op de herrie in mijn hoofd heeft. Ik wil dat even afwachten, tot de boel weer wat stabieler is. Ik volg je op de voet, blijf svp posten hier.

Veel succes, ik hoop en duim met je mee dat het beter voor je gaat worden!
Astrid

jahn

Bericht door jahn » do 11.12.2014 10:31

Marleen schreef:He .... . Ik wil nog even vragen of er iemand ervaring heeft met H en fietsen?
Groetjes marleen
Hoi Marleen, Bij fietsen, wat ik heel graag doe, o.a. vakanties, heb ik wel wat last van suizende wind langs mijn oren. Als het erg hard is, storm en tegenwind, doe ik een poosje dopjes in. Na een fietstocht met wind is er altijd wel wat last, niet extreem.
Hoe is dat bij jou?
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Marleen

Bericht door Marleen » do 11.12.2014 12:46

He Jahn,

Als het heel erg zoals deze zomer en de zomer daarvoor fiets ik niet. Ik heb dan acheraf veel meer last.
Fietsen en wandelen is het enige wat ik nog kan, vroeger ging ik wekelijks fitnesse. Maar met de luide muziek kan dat niet meer (zoals zoveel andere dingen).
Groetjes Marleen

dvdtje

Bericht door dvdtje » do 11.12.2014 13:04

Fietsen vind ik vanwege de wind in mijn oren ook niet prettig, maar ook het verkeerslawaai hindert mij erg en om dezelfde reden als Marleen ook gestopt met fitness. Vreselijk dat de muziek daar zo hard moet staan. Helaas door minder beweging nu ook zo'n 10 kilo zwaarder. Ik ben wel meer gaan wandelen, heerlijk de bossen in en de rust opzoeken, maar met dit trieste weer komt dat er ook niet van.
Groetjes, Doortje

jahn

Bericht door jahn » do 11.12.2014 15:07

Gisteren pakte ik de fiets weer eens ('k heb een periode met meer vrije tijd, soort sabbatical, ondermeer ivm vermoeidheid door gehoor). Ik nam geen slimme route: veel meer verkeer dan ik had verwacht.
Dan een bospad in; door de wind was het genieten er toch niet. Afgestapt en met fiets in de hand een tijdje gaan wandelen. De zon brak door. Het werd toch een fijne tocht daardoor.
Marleen en Doortje, onze ervaringen met fietsen/wind lijken wel wat op elkaar.
Wel is de last achteraf, na een fietstocht, meestal redelijk te doen (hersteltijd).
Na een avond met veel geluid is dat voor mij pittiger (ook 's nachts last). Fitness zou ook voor mij niets zijn.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Frits

Bericht door Frits » do 11.12.2014 15:40

Harde wind vind ik een ramp. Fietsen doe ik allang niet
meer i.v.m. evenwichtsproblemen maar wandelen vind ik
met deze wind ook een ramp.
Het weekend schijnt beter te worden.

We dwalen wat af. Deze topic gaat over de Seiyo therapie.
Hartelijke groet,

Frits

nicole

Bericht door nicole » vr 12.12.2014 00:32

Ja, dat gebeurt vaker

moderator
Site Admin
Site Admin

Bericht door moderator » vr 12.12.2014 11:22

inderdaad, dus graag weer terug naar het topic.

Met groeten.

Plaats reactie