Seiyo therapie

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Marleen

Re: Seiyo therapie

Bericht door Marleen » wo 24.12.2014 08:52

He,
maandag evaluatie gesprek gehad, ik ben nu 6 weken bezig. Mag nu op programma 3 en 4. Programma 3 is het anderhalf uur luisteren, gewoon naar tv of iets anders als het maar niet stil is. Programma 4 is het half uur met de ruis, die is nu een beetje stiller. De H is beter, ik kan meer geluid verdragen, de T is nog hetzelfde. Als ik met de feestdagen in meer lawaai kom moet ik mijn gehoorbescherming dragen, omdat de hersenen aan t herprogrammeren zijn. Dus nu op naar de volgen 6 weken.
Groetjes Marleen

Astrid24

Bericht door Astrid24 » wo 24.12.2014 11:37

Hallo Marleen,

Heel erg bedankt voor de update. Fijn dat de hyperacusis minder is geworden! Succes met de nieuwe programma's en blijf ons op de hoogte houden. Ik duim voor je.

Fijne feestdagen,
Astrid

dvdtje

Bericht door dvdtje » wo 24.12.2014 11:56

Goed nieuws!
Persoonlijk ervaar ik de klachten van de H als meest storende.
De T is er altijd en overal, maar geluiden van buitenaf kunnen
je overvallen. Fijn als daar al veel verbetering in zit!
Succes met het vervolg! Ik ben heel benieuwd!!
Groetjes, Doortje

Marleen

Bericht door Marleen » do 25.12.2014 11:44

He,
Eerst aan allen een zalige kerst. Ik ben vergeten te melden, dat ik aan mijn linkerkant een serieus gehoorverlies heb. De toestelletjes van seiyo kunnen mij het laatste half uur niet genoeg ruis geven aan de linkerkant. Ik vang dat op met mijn eigen hoorapparaat, daar kan ik de ruis zelf instellen.
Groetjes Marleen

Astrid24

Bericht door Astrid24 » do 25.12.2014 12:09

Beste Marleen,

Kun je het linker Seiyo toestel dan niet harder laten zetten? Voor zover ik begrepen heb, kan dit gewoon worden ingesteld. Het zou toch zonde zijn als hierdoor de therapie niet zou werken.

Fijne kerstdagen,
Astrid

Marleen

Bericht door Marleen » do 25.12.2014 15:48

He Asrtid,
Mijn audioloog heeft geprobeerd om het toestelletje harder te zettten, maar kon het volume niet zo luid zetten dat ik het hoorde. Ze heeft contact opgenomen met de vertegenwoordiger van seiyo, maar het toestelletje stond op maximum. Daarom los ik dat nu op met mijn eigen hoorapparaat. Daar staat een ruismaskeerder op.
Groetjes Marleen

Astrid24

Bericht door Astrid24 » do 25.12.2014 16:00

Hallo Marleen,

Je moet je dan wel afvragen of dat met elkaar samengaat, of dat het dezelfde geluiden voortbrengt en elkaar niet in de weg staat. Je betaalt uiteindelijk ook een hoop geld voor de therapie. Jouw audicien wist dat je gehoorverlies had, neem ik aan. Heeft ze dit dan ook van tevoren met je doorgesproken? Wellicht was dit nog niet bekend bij jouw audicien, het is ook allemaal nog zo ontzettend nieuw, maar ik vind het wel vreemd dat het toestel niet nog harder kan. Tinnitus gaat ook vaak samen met gehoorverlies, daar zouden de Seiyo apparaten dan toch ook voor gemaakt moeten zijn?

Hopelijk gaat het alsnog voor je lukken,
Hartelijke groet,
Astrid

Frits

Bericht door Frits » do 25.12.2014 16:10

Zijn die Seiyotoestellen dan niet meer dan een ruismaskeerder?
Of begrijp het niet goed?
Hartelijke groet,

Frits

Marleen

Bericht door Marleen » vr 26.12.2014 08:57

Astrid en Frits,

Mijn audiologe weet zeker wel dat ik gehoorverlies heb, maar het is toch wel aan de verdeler van de seiyo therapie die dat moet oplossen. Misschien is het voor hem ook allemaal nieuw. De toestelletjes zijn kleine driehoekjes die je niet in de oren steekt, maar gewoon voor de gehoorgang legt. Mijn hoorapparaat is veel sterker. En Frits na anderhalf uur krijg je inderdaad een half uur ruis, die ruis klink hetzelfde als in mijn hoorapparaat. De verdeler zegt wel de ruis is er wel maar ik hoor het niet. Omdat ik een ruismaskeerder heb mag ik die gebruiken.
Groetjes Marleen

Maronie

Bericht door Maronie » di 30.12.2014 18:46

Hallo allemaal,

Mijn audicien gaf mij enkele weken geleden ook een intake formulier voor de Seiyo therapie. Hij was er laaiend enthousiast over en zei dat ik er zeker voor in aanmerking kwam. De kosten bedroegen 500 euro. Dat betekende wel 12 weken lang elke dag 2 uur training en elke week een bezoek aan hem.
Dat vond ik best een belasting, heb immers toch al weinig energie en de tinnitus wordt met autorijden alleen maar erger.
Enige garanties zijn er niet en dus kijk ik de kat nog even uit de boom zogezegd. Als het eens waar kon zijn dat het minder werd of helemaal stopte........ dat zou het mooiste cadeau zijn! Ik volg een ieder die er aan mee doet en wens iedereen veel succes! Ook veel sterkte met de komende jaarwisseling!
Ik wens iedereen een rustig, zacht en mooi 2015! Groetjes
Als je het lastig hebt met "loslaten" probeer dan aanvaarden

Frits

Bericht door Frits » di 30.12.2014 19:06

Eerst hoorde je bedragen van 1000,-- EURO nu is het al
gezakt naar 500,-- EURO.

Ik wacht nog even. :)

Ondanks alles hoop ik toch dat het een keer gaat lukken.
Hartelijke groet,

Frits

Marleen

Bericht door Marleen » di 13.01.2015 10:09

He,

Even jullie op de hoogte houden. Na zes weken! starten ik met programma 2. Ik zelf hoor geen verschil, maar het is er wel. Na anderhalf week heb ik een terugval gehad. Zondag volop T, de H viel nog mee, maar ik was weer zo moe en bijna de ganse dag geslapen. Zondagavond ben ik terug begonnen met programma 1, raar maar waar gisteren weer beter. Mijn audiologe zei dat ik nu een paar dagen programma 1 mag gebruiken, en als het 3 dagen goed is terug naar programma 2. We zijn gestart met drie proefpersonen, nog iemand heeft hetzelfde probleem. Dus wat brengt de toekomst???
Groetjes Marleen

Marcel Koi

Bericht door Marcel Koi » di 13.01.2015 10:44

Hoi Marleen. Ik ben 1 november met de therapie begonnen. Ik zit inmiddels in week 10 en dus al een paar weken in programma twee. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, Tinus zit nog steeds in mijn kop. Hij is nog niet weg. De belasting van Tinus is wel veel minder. Ik heb echter weinig vergelijkingsmateriaal omdat ik nog niet zo lang met Tinus ben. (Langste tijd is met Seiyo) Ook merk ik dat mijn gevoeligheid voor geluiden is afgenomen. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik ook ontzettende stappen in mijn mentale toestand heb gemaakt. Dit heeft ook een giga goede uitwerking natuurlijk. Mijn combinatie aanpak en het verstrijken van de tijd hebben mij weer goed op de rails gekregen. De focus is gewoon een stuk minder. Ik ervaar ook dat het grillig is. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Voor degene die twijfelen ivm de belasting van de therapie, kan ik zeggen dat ik dat niet zo heb ervaren. Je moet even plannen hoe laat je naar bed wilt. Het is bij mij inmiddels een gewoonte geworden en ik word er ook rustig van. Ik heb geen dag overgeslagen en heb er nooit moeite mee gehad. De anderhalf uur van geluidsversterking doen Tinus wat naar de achtergrond plaatsen. Met de ruis van het tweede programma slaap ik heerlijk in. Ik hoop dat dit ook blijft na het stoppen van de therapie.
Groetuh Marcel.
Groetuh Marcel!

Marleen

Bericht door Marleen » di 13.01.2015 16:05

Marcel,
De therapie is helemaal niet belastend, inderdaad gewoon plannen wanneer je gaat slapen. En de H is veel beter, maar het is wel schrikken als je een terugval krijgt. Het is maar de vraag hoelang ik zonder toestelletje kan. Volgens de verdeler zijn er mensen die de toestelletjes kopen. En voorlopig nog programma 1.
Groetjes Marleen

Marleen

Bericht door Marleen » ma 26.01.2015 09:29

He,

Ik ben terug helemaal hervallen. Ik heb weer T en H, het is nog niet zo er als vroeger, maar ik voel me weer niet goed. Het gezoem op het ritme van mijn vartslag de ganze dag. Ondertussen bij de audioloog geweest, mijn gehoor gemeten ik ben weer bijna doof langs een kant. Ik moet wel dd seiyo therapie blijven doen, maar ik zit nu terug aan fase een. Normaal nog twee weken en dan is de therapie voorbij, maar dat zal voor mij niet zijn. Wat zal er de komende weken volgen, ik weet het niet.
Groetjes Marleen

Plaats reactie