behandeling elektroden

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
jolienhelsen

behandeling elektroden

Bericht door jolienhelsen » wo 18.01.2017 11:00

Hallo iedereen,
Mijn naam is Jolien en heb al tinnitus sinds mijn veertiende na mijn allereerste fuif.
Ik was naar een kno arts gestapt die mij niet goed heeft verder geholpen, erger zelfs, hij was onbeschoft.
Hij zei letterlijk dat mensen met tinnitus geen drama moeten verkopen end at we er maar mee moeten leren leven.
Achteraf ben ik naar hoorcentrum laperre gestapt waar ik een oorsuisapparaatje kreeg, dit hielp mij niet verder.
Na een paar maanden ben ik op de ene of andere manier de tinnitus gaan 'vergeten.
Ik dacht er amper wekelijks aan omdat ik het zo gewoon was geworden.
Sinds vorige week heb ik er terug last van.

Wat ik me afvraag is of dat de toon echt luider is geworden of dat ik mij dit gewoon inbeeld omdat ik me er op focus.
Ik heb morgen mijn laatste examen en kan me niet concentreren.
Ik heb wat research gedaan ivm behandelingen en ik vond de trt therapie en de elektroden behandeling en dat deze vaak gecombineerd werden om een meer succesvol resultaat te bereiken.
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die deze therapie en behandeling geprobeerd hebben en wat deze net inhouden.
In maart heb ik een afspraak in het UZA voor mijn tinnitus te bekijken, waarschijnlijk zullen er gehoor testen gedaan worden.
Vorige gehoortest bleek dat ik zeer weinig gehoorschade had.
Ik ben altijd al heel gevoelig geweest voor prikkels en ben een zeer emotioneel iemand, volgens mij is dat de reden waarom de suis bij mij blijven was.
Zou de trt en de elektroden therapie nuttig zijn voor een persoon met tinnitus die al bijna acht jaar aanwezig is?

Met vriendelijke groet Jolien uit Belgie

jahn

Re: behandeling elektroden

Bericht door jahn » za 21.01.2017 20:12

Hai Jolien,
Dat je het gewoon vergat en
dat het toen veel beter ging,
dat is prachtig om te lezen.
Als je gevoelig mens bent en
prikkels sterk binnen komen kan tinnitus
soms opnieuw een grotere rol gaan spelen.
Bij verergering hulp zoeken en er opnieuw naar laten kijken
dat heb je gedaan en komt me verstandig over.
Een elektrodetherapie, na 8 jaren:
niet uitgesloten dat het kan helpen.
De focus er af en opnieuw 'vergeten',
dat lijkt een nog veel krachtiger manier.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Johnpon

Re: behandeling elektroden

Bericht door Johnpon » wo 25.10.2017 17:09

In het verleden had ik ook last van tinnitus echter niet in de mate dat ik er nu last van heb. Dus was mijn aandacht er ook niet zo op gericht. Doordat ik me moest concentreren op mijn werk had ik het verdrongen. Het was weg! Dus als je het op die manier kunt laten verdwijnen is geweldig.

Ik ben ook in de UZA geweest bij prof de Ridder. Daar heb ik naast allerlei andere behandelingen ook een behandeling met elektroden gehad op het hoofd. Net als de intense stimulatie met de spoel heeft dit bij mij niets opgeleverd, maar anderen hadden er wel baat bij. Dus het is allemaal heel persoonlijk.

Plaats reactie