tinnitus

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Niq

tinnitus

Bericht door Niq » zo 23.12.2018 14:15

Twee jaar terug kreeg ik ineens last van tinnitus in beide oren, suizen en verschillende tonen op verschillende wisselende hoogte. De huisarts gaf aan dat er niets aan te doen was. (In de behandeling van EMDR en tinnitus speelt het ontladen van de situaties waarin het contact met artsen als machteloos makend en belastend wordt ervaren een grote rol).
Ik zag dat anders en ben het internet op gegaan op zoek naar oplossingen, en vond toen ook dit forum, en wie weet heeft de info hier geholpen dus nu is het mijn tijd om een steentje bij te dragen.
Ik ben een aantal dingen gaan doen; zin of onzin dat weet ik niet maar alles bij elkaar genomen tijd de piepen weg en is er alleen een goed hanteerbaar suizen wat harder wordt als er lichamelijke (koffie, alcohol, vet, gluten, suiker, weinig slapen) of geestelijke stress is.
Wat ik heb gedaan; Acupunctuur Heijer is Zeist (die prikt in het oor zelf en de hele kleine naaldjes blijven dan onder een pleister een week of zo zitten) daarna Acupunctuur 10 weken 2 keer per week in combinatie met Chinese kruiden bij Qian in Zeist, ik heb mijn kwikvullingen laten verwijderen maar wel met cofferdam (een plastic doekje wat de kies isoleert en voorkomt dat de resten van de vulling in je lichaam opgenomen worden.)
Ik ben mijn dieet gaan aanpassen want beide de klachten leken vooral te reageren als mijn lever belast werd; geen alcohol, koffie, suiker, vet en tarwe meer. Er zijn gelukkig veel goede alternatieven te vinden.
En stap voor stap werd het minder tot wat het nu is. Ik denk niet dat mijn route bij iedereen iets op zal leveren, misschien is wel het belangrijkste dat je je niet laat ontmoedigen door teksten als'er is niets te doen'. Ga op zoek naar een oplossing, als er niets te veranderen is dan kan leren verdragen en aanvaarden altijd nog. En gelukkig is er nu de nieuwe mogelijkheid om het lijden dat van tinnitus (maar ook de klachten zelf werden een stuk minder) komt te verminderen met EMDR om daarbij te helpen.
Namasté

udo j

Re: tinnitus

Bericht door udo j » zo 23.12.2018 16:02

bedankt voor je post. ik merk zelf ook dat voeding van invloed is. het almagaan zou ook best een nadeel kunnen zijn maar dan zou ik nog heel wat moeten laten verwijderen. ik geloof dat ik nog 4 kiezen met die vulling heb.

goed te lezen dat je de T zo goed heb terug gebracht. gr udo

Roberto1

Re: tinnitus

Bericht door Roberto1 » ma 21.01.2019 21:23

Hoi ,

Inderdaad is EMDR ook een goede remedie, spanning loslaten uit het verleden en een plek geven.
Je onderbewustzijn zal dit een plek moeten geven. je grote hersens kunnen van alles willen maar bemerk
en vooral mijn vriendin dat ik onrustig slaap en soms mijn onderhuidse zenuwen voelt ( armen/benen op en neer)
Ik heb mijn T opgelopen met een paniekaanval ( zenuwen v top vinger --> teen) 3 maanden geleden.
Tot nu toe geen aanvallen meer maar voel de zenuwen bij spanning nog wel.
Dit voorkom ik door veel te ontladen in sport/ gezonde voeding / en veel navraag bij Fysio nek/kaak & bekken.
Kortom ik doe hetzelfde als jouw en dan is de T (rechter oor) redelijk beheersbaar.
Ook in therapie TRT bij Insentis in Eindhoven, bewustwording geluid niet als irritatie maar proberen weg te filteren.
Dit vergt veel zelfdiscipline maar heb al dagen dat het me beter af gaat ,maar ook dagen als het geluid toch weer omhoog gaat toch moeilijker, maar probeer dan gelijk weer de ontspanning op te zoeken en zakt het na een tijdje weer naar beneden. Denk dat nu dit het enigste is wat echt werkt want zie hier heel wat forums voorbij komen waar weer een los eind aanzit en weer niet bewezen is . je ziet veel websites met pillen (capsules) maar waar geen bewezen feiten bij zijn.
Ook acupunctuur kan helpen om je overactieve zenuwcellen een beetje lam te leggen .
Uiteindelijk vinden de meeste wel iets wat het beste bij hem past..

groet, Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Plaats reactie