1e en 2e bezoek UZ Antwerpen

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Matthias84

1e en 2e bezoek UZ Antwerpen

Bericht door Matthias84 » ma 26.03.2007 18:36

Hey,

bij mijn voorstelling heb ik gezegd dat ik naar het UZA ging:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... php?t=1180

even voortgaan met waar ik gebleven was.
Bij mijn eerste bezoek aan Dr Vanderwegen heb ik gewoon alles verteld en toen heeft hij me een cortisone-kuur voorgeschreven. 10 dagen medrol-pilletjes en zien wat de invloed is na 3 weken. Daarna terugkomen op controle. Die controle was vandaag en het is niks veranderd.

Ik ben ontvangen door een assistent-dokter, die me nog eens vroeg hoe lastig ik het eigenlijk vondt, die is gaan overleggen met dr. Vanderwegen(die ik dus niet gezien heb), ze hebben mij 2 maanden Rivotril voorgeschreven. Om dat maar eens te proberen.
Is er al ooit iemand hiermee genezen? (wschlk niet).
Ik vroeg haar nog wat het verband kon zijn tussen dat wrijven over de wang en die extra ruis/brom in mijn oor, maar dat had er niks mee te maken volgens haar. Ik heb wel nog 2x duidelijk herhaald dat het moet samenhangen met de tinnitus of de lawaaischade, aangezien het op hetzelfde moment begonnen is en al even lang duurt. Toch was dat volgens haar maar tijdelijk ofzo en was er geen verband :siffle: .Een mogelijke uitleg kreeg ik niet.
Voor de rest begon ze al meer de psychologische toer op te gaan (probeer het van u af te zetten, muziek op de achtergrond, e.d.), met goede bedoelingen wschlk , maar niet aan mij besteed.
Aangezien ze maar wat aan het proberen zijn heb ik haar nog gevraagd of we die hyperbare zuurstoftherapie dan ook maar niet eens konden proberen, zelfs na 9 maanden(wat volgens Vanderwegen te laat is), maar dat ontweek ze.
Misschien moet ik volgende keer daar eens op aandringen, weet iemand wat dat kost?
Nu dus 2 maand die rivotril nemen, als dat niet helpt kan ik teruggaan, en je zal zien, binnen 2 maand sta ik daar weer. Dat ze dan maar ineens aan die chip ofzo beginnen hoor :-(

conceicao

Bericht door conceicao » di 27.03.2007 11:44

Ik heb ook een cortisone kuur gehad. Niks geholpen.
Ik neem ook sinds enkele maanden rivotril en kan hier wel beter door slapen maar de tinnitus neemt niet af.
Daarnaast neem ik sinds kort 's morgens ook anti-epileptie pillen. Deze lijken niet veel efffect te hebben.

Dr. De Ridder stelt een operatie met een elektrode op mijn hersenvlies voor. Ik reageerde nl vrij goed op de testen met magneten.

max Vermindering -70% (magneten) en -40% (electroden)

Meta

Bericht door Meta » za 31.03.2007 06:42

Hallo,
Hoe sterk is de Rivotril die dr. de Ridder voorschrijft?
Via mijn huisarts heb ik ook Rivotril gekregen, het is eigenlijk een epilepsie medicijn ( wat ik beslist niet heb!)

Ik slaap daar niets beter door, merk ook geen enkel resultaat!
Denk dat ik daar maar weer mee stop!

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Meta

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 31.03.2007 12:39

Ik moet 1 pilletje rivotril nemen voor het slapengaan,
en 1 pil = 0,5 mg

gisteren mijn 1e genomen.

Lizette van Overdijk

Re: 1e en 2e bezoek UZ Antwerpen

Bericht door Lizette van Overdijk » di 17.06.2008 19:04

Mijn tinnitus is op het moment niet te geloven hard. Ik heb het ruim 30 jaar "naast me neer kunnen leggen" maar dat lukt me sinds een paar weken niet meer. Ongelooflijk veel motoren, gegil, storm, piepen, alles tegelijk. Mijn oplossing is altijd maar weer bezig blijven en er proberen niet aan te denken. Ik heb er met mijn KNO arts over gesproken en hij denkt dat het misschien een tip is om naar Dr de Ridder te gaan. Ik zie daar heel erg tegenop en op dit forum wordt je daar niet vrolijker van. Ik heb het idee dat het waarschijnlijk heel veel geld gaat kosten en weinig oplevert. Ik ga in elk geval maar een eerste gesprek aan en dan zie ik wel wat hij te zeggen heeft. Zijn er mensen met positieve ervaringen? Ik hoop het zo...
Lizette

Matthias84

Re: 1e en 2e bezoek UZ Antwerpen

Bericht door Matthias84 » do 03.07.2008 19:35

Lizette van Overdijk schreef:Mijn tinnitus is op het moment niet te geloven hard. Ik heb het ruim 30 jaar "naast me neer kunnen leggen" maar dat lukt me sinds een paar weken niet meer. Ongelooflijk veel motoren, gegil, storm, piepen, alles tegelijk. Mijn oplossing is altijd maar weer bezig blijven en er proberen niet aan te denken. Ik heb er met mijn KNO arts over gesproken en hij denkt dat het misschien een tip is om naar Dr de Ridder te gaan. Ik zie daar heel erg tegenop en op dit forum wordt je daar niet vrolijker van. Ik heb het idee dat het waarschijnlijk heel veel geld gaat kosten en weinig oplevert. Ik ga in elk geval maar een eerste gesprek aan en dan zie ik wel wat hij te zeggen heeft. Zijn er mensen met positieve ervaringen? Ik hoop het zo...
Lizette
Zolang je niet geopereerd wordt, wat niet direct zal gebeuren, vallen de kosten wel mee. Waarschijnlijk gaan ze eerst medicijnen proberen, gevolgd door afspraken voor TMS (50% ondervindt geen effect hiervan) en TENS testen.

Medicijn rivotril helpt mij wel voor het slapen, maar als je met positieve ervaringen bedoelt ervan af geraken, zal je niet veel gelukkigen vinden.
Volgens mij zijn er niet veel mensen met zo'n implant, en dan moet ze nog effect hebben...

Jurgen

Bericht door Jurgen » do 04.09.2008 12:01

Ik heb sinds kort ook een aantal testen moeten afleggen in het UZA, waaronder een MRI, waaruit gebleken is dat er iets mis is in mijn hersenen, blijkbaar heb ik witte stofletsels in mijn hersenen, wat dat ook mogen betekenen. Bij de evenwichtstesten bleek ik ook abnormaal vlug misselijk te worden (2dagen ziek van geweest). Ik ben nu doorverwezen, oa naar dokter De Ridder.

De dokter die me doorverwees sprak mij erover dat ze oa met een magneet langs mijn hersenen gingen gaan of zoiets, kent iemand dat?

Matthias84

Bericht door Matthias84 » zo 21.09.2008 18:13

Jurgen schreef:Ik heb sinds kort ook een aantal testen moeten afleggen in het UZA, waaronder een MRI, waaruit gebleken is dat er iets mis is in mijn hersenen, blijkbaar heb ik witte stofletsels in mijn hersenen, wat dat ook mogen betekenen. Bij de evenwichtstesten bleek ik ook abnormaal vlug misselijk te worden (2dagen ziek van geweest). Ik ben nu doorverwezen, oa naar dokter De Ridder.

De dokter die me doorverwees sprak mij erover dat ze oa met een magneet langs mijn hersenen gingen gaan of zoiets, kent iemand dat?
Ja, de meesten die bij De Ridder langs gaan zullen dat wel kennen, TMS heet dat.

Kees

Bericht door Kees » zo 21.09.2008 18:31

Matthias84 schreef:
Jurgen schreef:Ik heb sinds kort ook een aantal testen moeten afleggen in het UZA, waaronder een MRI, waaruit gebleken is dat er iets mis is in mijn hersenen, blijkbaar heb ik witte stofletsels in mijn hersenen, wat dat ook mogen betekenen. Bij de evenwichtstesten bleek ik ook abnormaal vlug misselijk te worden (2dagen ziek van geweest). Ik ben nu doorverwezen, oa naar dokter De Ridder.

Ja, de meesten die bij De Ridder langs gaan zullen dat wel kennen, TMS heet dat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transcrani ... _attention
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie