WIE HEEFT ERVARINGEN MET HET AUDIOLOGISCH CENTRUM?

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » ma 24.09.2007 16:02

Je suis schreef:Ik heb een niet al te goede ervaring bij het Audiologisch Centrum in Rotterdam. Mijn oren werden daar aan een aantal tests onderworpen. Bij één test werd er een apparaat in mijn oor geplaatst waarmee een luide pieptoon werd gegenereerd, waardoor ik een dag of drie last van extra tinnitus heb gehad. Het heeft mij enorm verbaasd dat niet van tevoren werd aangegeven dat de pieptoon nogal luid zou zijn. Bij een gesprek daarna met een audioloog, wiens naam ik niet zal noemen, werd mij te verstaan gegeven dat als ik mijn toenmalige werkzaamheden (professioneel drummer) op zou geven ik dan toch wel ander werk zou moeten zoeken. Leek me nogal logisch. Door die opmerking voelde ik me dan ook niet erg serieus genomen. Alsof ik een manier zocht om me af te laten keuren. Inmiddels heb ik het drummersvak inderdaad vaarwel moeten zeggen (geheel op eigen initiatief) en ben ik nu vertaler/songtekstschrijver, wat me prima bevalt. De betreffende audioloog had zich dan ook niet ongerust hoeven maken over mijn positie op de arbeidsmarkt. Deze ervaring speelt 10 jaar geleden en is misschien niet toonaangevend, maar het heeft mijn vertrouwen in AC's en KNO-artsen wel zodanig geschaad dat ik al 10 jaar geen tussentijdse checkup meer heb laten doen. Want ik ben degene die het best kan beoordelen hoe het er met mijn tinnitus voorstaat. Ik doe het wel alleen, denk ik dan maar.
Wellicht hebben anderen betere ervaringen in Rotterdam.

Groeten en sterkte,
Wil
Hallo Wil,

Vervelend dit soort ervaringen van een Audiologisch centrum.
Je zou hier toch enige professionaliteit van verwachten.
Je kunt natuurlijk wel een klacht indienen bij de FENAC.
DE FENAC is het overkoepelend orgaan van alle Audiologische centra.
Zij controleren de Audiologische centra, dus kun je daar ook een klacht indienen.

Dat geldt ook natuurlijk voor andere lezers van het forum.
Heb je klachten over een Audiologisch centrum, schroom niet om daarover een klacht in te dienen.

FENAC
p.a. Bureau Audcom
Chr. Krammlaan 8-10
3571 AX Utrecht

tel 030-2 76 99 02
fax 030-2 71 28 92
teksttel 030-2 73 04 59

info@fenac.nl
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Alberto

Bericht door Alberto » wo 26.09.2007 16:42

Ik zelf loop nog niet zo lang bij dit centrum, Effatha § Guyot Groep . Tot nu toe prima mensen, nemen al de tijd voor je.

Ik hoop dat je een beter centrum in je buurt kan vinden.
Met groet Alberto.

Je suis

Bericht door Je suis » do 27.09.2007 12:02

Hallo Kees,

Bedankt voor je reactie. Aan een klacht indienen heb ik eigenlijk nooit gedacht. Ik was enkel enorm verbaasd. Ik zal er eens over nadenken. Maar ik weet niet of ik nu, 10 jaar na dato, nog zin heb om er al te veel energie in te stoppen. Ik vond het in ieder geval prettig om hier even mijn zegje te hebben gedaan. Ik zie ook heel veel reacties staan van mensen die heel tevreden zijn, dus gelukkig ben ik een uitzondering. In ieder geval bedankt voor de info.

Ook bedankt voor de andere reacties.

Groet,
Wil

pamela

ac rotterdam

Bericht door pamela » do 30.07.2009 20:50

ik ben bijna drie jaar geleden naar het zogenaamde tinnitus team in rotterdamgeweest. Allereerst moest ik bij de audioloog komen en ik denk haast dat het dezelfde is geweest als je suis heeft gehad.
Ik snap zelf eigelijk niet wat die man daar doet. Het interesseert hem totaal niks en doet net alsof je gek bent (in de letterlijke zin).
Ik wil die man nooit van mijn leven meer tegenkomen.Zo iemand hoort daar niet te werken. Ik ben na drie jaar nog flink pissig op die vent en kom daar nooit meer. Dan maar herrie.
Dat moest er even uit. Het gaat er maar om dat sommige mensen hun vak niet verstaan en toch in zo een team zitten. Dat soort mensen helpen je alleen maar de grond in.

mvg pamela

Plaats reactie