prof. Dr. P. Van Den Heyning

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

sandra

Bericht door sandra » vr 20.07.2007 18:49

Ik heb ook van die oordoppen, persoonlijk vind ik ze heel discreet. Helemaal niet zo opvallend als van die knaloranje dingen die in de bouw enzo worden gebruikt. Die van mij zijn transparant met een rode filter (dempen 30db) en als mensen ze me niet zien indoen is er nog niemand die er iets van heeft gezegd. Ik voel me er zeker niet opvallend mee, 't is alleen dat je ze voelt zitten en vooral dat je dan dat geluid veel harder hoort.

Matthias, Jij hebt er geen, wat gebruik jij dan nu? Ik weet niet of je ook in België woont, maar ik heb ze laten maken bij Laperre. Die hebben verschillende filialen.

Stijn, waar heb jij ze gehaald en hoeveel dempen ze?

Groeten, Sandra

Matthias84

Bericht door Matthias84 » vr 20.07.2007 23:20

sandra schreef:Ik heb ook van die oordoppen, persoonlijk vind ik ze heel discreet. Helemaal niet zo opvallend als van die knaloranje dingen die in de bouw enzo worden gebruikt. Die van mij zijn transparant met een rode filter (dempen 30db) en als mensen ze me niet zien indoen is er nog niemand die er iets van heeft gezegd. Ik voel me er zeker niet opvallend mee, 't is alleen dat je ze voelt zitten en vooral dat je dan dat geluid veel harder hoort.

Matthias, Jij hebt er geen, wat gebruik jij dan nu? Ik weet niet of je ook in België woont, maar ik heb ze laten maken bij Laperre. Die hebben verschillende filialen.

Groeten, Sandra
Heb je lang haar...misschien zien ze het daardoor nooit :-)

Ik woon in Steenokkerzeel, Vlaams-Brabant.
Laperre zeg je, zal ik eens achter horen. Wat bedoel je met dat vergedrukte, geluid harder horen? (dacht dat ze moeten dempen...)

Nu gebruik ik niets. Ik ging zowiezo al niet veel uit, maar sinds de T (en beetje H) ben ik helemaal niet meer weggeweest. De muziek op café gaat meestal nog net en dan probeer ik het slechte oor weg te draaien van de boxen.

Bye

sandra

Bericht door sandra » za 21.07.2007 16:45

Jaja, die doppen dempen het geluid wel :-) het omgevingsgeluid hoor je uiteraard minder sterk. Wat ik bedoel is gewoon dat je precies doordat je het omgevingsgeluid minder hard hoort, je je eigen tinnitus beter hoort. Omdat ik zo'n luide tinnitus heb, is dat voor mij soms echt heel vervelend.

Je gaat nu op café zonder oordoppen zeg je, is de tinnitus daarna dan luider? Als dat niet het geval is, ben ik echt jaloers op je. Ga je ook nog naar de bioscoop ofzo? Er zijn verschillende sterktes oordoppen, als je nu nog een vrij normaal leven leidt, dan zijn die van 30bd mss te sterk voor jou, maar pakt dat de audiciën je daarmee wel verder kan helpen.

Groeten

sandra

Bericht door sandra » za 21.07.2007 16:51

Ik zie net dat je Lapperre met 2 P's schrijft. 's Misschien belangrijk als je 't wil opzoeken.

En ik draag altijd een elastiek in mijn haar, mijn oren zijn dus goed zichtbaar :-)

Sandra

conceicao

Bericht door conceicao » ma 23.07.2007 13:17

Hey,

Ik heb mijn oordoppen bij een opticien gehaald waar ook éénmaal per week iemand met oordoppen, gehoorapparaten,... zit.
Ik geloof dat ze ook iets van een 30 db dempen.

Ik ben dit weekend naar reflex (discotheek) geweest en eigenlijk is dit goed meegevallen met die oordopjes.

Op dat audiologisch centrum heeft men me echter zeer duidelijk aangeraden om deze oordoppen zeker niet aan te doen als het geluid niet TE luid is. Dus bijvoorbeeld in een rustige café is het zelfs beter om geen oordoppen aan te doen omdat je anders je eigen pieptoon duidelijker gaat horen en meer aandacht aan gaat geven.

Groetjes,

Stijn

Matthias84

Bericht door Matthias84 » wo 25.07.2007 01:01

sandra schreef: Je gaat nu op café zonder oordoppen zeg je, is de tinnitus daarna dan luider? Als dat niet het geval is, ben ik echt jaloers op je. Ga je ook nog naar de bioscoop ofzo? Er zijn verschillende sterktes oordoppen, als je nu nog een vrij normaal leven leidt, dan zijn die van 30bd mss te sterk voor jou, maar pakt dat de audiciën je daarmee wel verder kan helpen.

Groeten
Of het de dag daarna erger is kan ik niet echt zeggen. Meteen erna misschien wel, maar da's misschien de suis die anderen ook hebben na een luide avond... Ik weet wel dat ik de laatste tijd regelmatig opeens even pauzeer met wat ik bezig ben en denk 'man, wat is die tinnitus luid nu'.

Naar de bioscoop ga ik eigenlijk nooit, en ben na de gehoorbeschadiging ook niet meer geweest, kan dus niet zeggen of dat te luid zou zijn...

Tjurven

Bericht door Tjurven » wo 01.08.2007 07:33

Straks eens vertrekken naar het UZA voor de onderzoeken! ben eens benieuwd , om 9h30 een onderzoek en dan nog eens om 12h.....laten we een meeting houden ! :-(

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 18.08.2007 00:29

Tjurven schreef:Straks eens vertrekken naar het UZA voor de onderzoeken! ben eens benieuwd , om 9h30 een onderzoek en dan nog eens om 12h.....laten we een meeting houden ! :-(
hoe was het?

Ik ga, in afwachting van mijn afspraak in november met De Ridder, op aanraden van een kennis ondertussen nog eens naar een andere professor KNO gaan... hoewel de uitkomst redelijk voorspelbaar is.

sandra

Bericht door sandra » ma 03.09.2007 21:34

De vorige berichten dateren van enkele weken geleden, maar ik vraag me ook wel af: weet je al resultaten van de onderzoeken, Tjurven?

Matthias, ben jij al naar een andere NKO professor geweest?

Mijn eigen onderzoeken (EEG en TMS) van 20 sept komen in de buurt. Maar goed misschien, want er heerst momenteel een hels lawaai in mijn hoofd...

Sandra

Matthias84

Bericht door Matthias84 » do 06.09.2007 17:41

sandra schreef: Matthias, ben jij al naar een andere NKO professor geweest?

Mijn eigen onderzoeken (EEG en TMS) van 20 sept komen in de buurt. Maar goed misschien, want er heerst momenteel een hels lawaai in mijn hoofd...

Sandra
4 oktober is de afspraak. Maar wel bij haar "team" van doktors. Voor een afspraak met haar in persoon is het een jaar op voorhand.

//edit: heb een reis geboekt net dan, maar heb een nieuwe afspraak gekregen op de 8e, dus dat valt goed mee.

en terug OT: Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Tjurven gegaan is...

Tjurven

Bericht door Tjurven » za 22.09.2007 21:29

Ok mensen , ben er weer!

Dus ik heb een EEG laten doen en zo een TMS test ( 2maal, 1 maal achterkant hoofd, 1 maal zijdelings). de resultaten van de EEG waren nog niet gekend, maar de TMS heeft wel geen invloed op mij. Op 1 oktober ga ik dan maar eens naar van den heyning terug en zien wat ze gaan doen. We blijven hopen op ietwat beterschap, het moet zelfs niet helemaal weg, als het al een beetje zou verbeteren zou ik al heel tevreden zijn.

Verder de TMS test was wel ietwat ambetant, echt pijnlijk niet, maar gewoon zo ja tgeeft wel een lastig gevoel. De testen werden gedaan door Jan Ost ( iemand die zich aan zijn uren houd :) )

groetjes iedereen!!!!

btw dus laperre kan op maat gemaakte oordopjes maken? Hebben jullie richtprijzen?

sandra

Bericht door sandra » za 22.09.2007 23:44

Bij mij had TMS ook nagenoeg geen effect, ik had mij daar op voorbereid maar 't was toch even slikken zo vlak na het onderzoek. Ik vond het ook niet echt aangenaam, bij mij was het aan de rechterkant en je voelt zo alle spieren daar samentrekken... Maar als er op die manier een mogelijke manier kan gevonden worden om de tinnitus te verlichten heb ik het er graag voor over. Ik ga over twee weken terug voor een tweede keer TMS op basis van de resultaten van het EEG dan. Ik blijf ook hopen op een aanvaardbaar resultaat dan... Ik zou zo blij zijn als het mij toch eens een keer zou kunnen meezitten.

Voor die Lapperre oordopjes heb ik 100 euro betaald.

Groeten
Sandra
Laatst gewijzigd door sandra op za 26.07.2008 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Tjurven

Bericht door Tjurven » zo 23.09.2007 17:30

gaan ze dan nu proberen met medicijnen bij mij?

Tjurven

Bericht door Tjurven » ma 24.09.2007 16:45

Al zeggen ze mij dat ik XTC ofzo moet slikken , kzou het nog doen :(

sandra

Bericht door sandra » ma 24.09.2007 16:49

euhm, ik weet niet wat de volgende stap is, dat zal jij eerder ondervinden dan ik. ik heb net mijn eerste TMS maar achter de rug.

Plaats reactie