audiologisch centrum

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
anta

audiologisch centrum

Bericht door anta » zo 11.05.2008 20:13

hallo lotgenoten
ik wil graag weten of het mogelijk is terwijl je bij kno arts nog gehoortest moet krijgen en 3 weken later de uitslag pas zou het in die tussentijd al mogelijk zijn een afspraak te maken bij een audiologisch centrum?ik heb begrepen dat de ruismarkeerder alleen via een audiologisch centrum voorgeschreven kan worden maar ik denk dat de kno arts mij daar naar moet verwijzen dus wachten wachten ben ik bang ,
heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor je een maskeerder kan uitproberen?en moet je nog aan bepaalde criteria voldoen?
groetjes anta

Alberto

Bericht door Alberto » do 22.05.2008 09:31

Hoi Anta,

in beginsel moet je door de KNO of de huisarts worden door verwezen en na een intake gesprek bepaald met met jou de te volgen strategie.

Ik deed vooral in het begin de radio of de tv aan zodat je afgeleid wordt, ook 's-nachts. In het begin wilde ik dat soort dingen ook een ruismaskeerder een slaapkussen enz.enz.
Maar het beste is toch hoe "knullig" dit nu ook klinkt, gewenning en vooral acceptatie. Maar dat gaan ze je alemaal vertellen op het AC. Laat je vooral doorverwijzen want jij bent de patient en niet anders om.

Sterkte en groet Alberto.

anta

Bericht door anta » do 22.05.2008 15:52

hoi alberto
dank voor je antwoord inmiddels heb ik van de huisarts een verwijzing gekregen hij heeft ook geregeld dat ik volgende week al een afspraak heb in het ac,
de gehoortest bij de kno arts bel ik af want ook volgens de huisarts krijg je in een ac uitgebreider onderzoek en er zit een speciaal tinnitusteam om je te helpen.
dus jij hebt veel gehad aan de begeleiding in het ac?
groetjes anta

Alberto

Bericht door Alberto » vr 23.05.2008 10:43

Hoi Anta,

ja ik heb heel veel gehad aan het AC. Ik werd er in het begin helemaal knal van, van de T dan natuurlijk.

Ik kon niet meer slapen had veel angsten, tegen een depressie aan enz, enz., verzette me er tegen.

Nu gaat het echt veel beter, ik heb geen angsten meer en slaap beter en pak toch zo een 5 tot 6 uur per nacht. Gebruik geen medicijnen althans vwb de T dan natuurlijk. Ik heb onder meer geleerd het te accepteren en over me heen te laten komen en mij er niet meer tegen te verzetten want dat heeft geen zin. En als je dat door hebt wordt het langzaam beter en komt er meer kleur in je leven terug.

Kortom ik had en heb er veel aan.
Ik hoor graag hoe het bij jou op het AC vergaat.

Groet Alberto.

anta

Bericht door anta » vr 23.05.2008 20:01

hoi alberto

net als jij heb ik veel angsten en ben depri en geschrokken van de geluiden in mijn oor.
ben blij te horen dat jij door het ac daarin op het goede spoor bent gezet en hebt leren omgaan met die negatieve gevoelens en het hebt leren te aanvaarden want ja het is niet anders het is er nou eenmaal en je kan het je leven laten vergallen of er mee leren leven .
maar daar heb je wel hulp bij nodig denk ik .
gelukkig slaap ik redelijk met de ventilator aan plus een tinnitusmaskeerradiotje dat zet ik dan op white noise .
slaap jij nu zonder maskering of is dat nog teveel van het goede?
ik begrijp uit je bericht dat je nog steeds begeleid word door het ac ?
ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen .
bedankt voor je belangstelling
ik wens je sterkte en tot mails
groetjes anta

Alberto

Bericht door Alberto » za 24.05.2008 09:16

Hoi Anta,

ik slaap in met de wekkerradio en heb achter mijn hoofd een tikkende wekkerklok geplaatst. Zo maskeer ik de geluiden zeg maar.
Voor het slapen neem ik drie tabletjes Melatonine en dat werkt voor het inslapen prima.
In het begin heb ik nog even aan de Oxazepam gezeten maar daar ben ik al lang vanaf. Oxazepam helpt goed om rustig te worden en de angst te verminderen. Het wordt allemaal wat vlakker dan. En voor even kan dit geen kwaad. Maar hoe minder medicijnen hoe beter, maar dat verschilt per Tinnitus.

Geloof me je krijgt op den duur toch een vorm van gewenning met de daarbij behorende ups en downs.

Ik loop nog wel bij het AC, alleen ben ik zeg maar los gelaten en loopt dit langzaam op zijn eind.
Ik herken het beeld wat je schetst, ik ben er en zoals velen op dit forum ook geweest.

Bang voor geluiden, had en heb nog steeds een gehoor van een wolf of zo, ik hoor echt alles, van het zoemen van de ventilatior in de computer aan toe. Koelkasten enz.enz. Ik negeer dit nu en let er niet meer op, zo van het zal wel.

Hoe dat dan komt word je op het AC uitgelegd. Heeft weer te maken met je audiologisch filter in je hersens.
Wat je nu hebt gedaan is angst en negatieve gedachten verbinden aan het geluid en daar moet je vanaf.

Gaat ook jou zeker lukken. Ik ben nu na bijna een jaar weer in goede doen. Weliswaar met aanpassingen, zoals oordoppen. Ik ga in beginsel overal naar toe, feestjes etc.etc. En als de muziek te hard is of anderszins niet bevalt ga ik gewoon weg.

Sterkte en groet Alberto. :lol:

anta

Bericht door anta » za 24.05.2008 13:28

hoi alberto
heb dat ook altijd gehad last van geluiden en alles horen en je er aan ergeren is vast ook nog erfelijk want mijn dochter heeft er ook last van.
ik heb van de huisarts ook oxazepam gehad maar neem dat zo min mogelijk want je word er erg suf van .
maar goed ik hou mijzelf maar voor dat het leven er over een jaar weer anders kan uitzien en zoals jij zegt er weer kleur in het leven terugkomt.
het lukt jou toch ook .
ik heb de tinnitus cd beluistert en ik heb nog geluk met het geluid wat ik hoor want wat daar te horen is brrr.
bedankt weer en veel sterkte groetjes anta

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » ma 26.05.2008 13:00

Alberto schreef:
Bang voor geluiden, had en heb nog steeds een gehoor van een wolf of zo, ik hoor echt alles, van het zoemen van de ventilatior in de computer aan toe. Koelkasten enz.enz. Ik negeer dit nu en let er niet meer op, zo van het zal wel.

Hoe dat dan komt word je op het AC uitgelegd. Heeft weer te maken met je audiologisch filter in je hersens.
Wat je nu hebt gedaan is angst en negatieve gedachten verbinden aan het geluid en daar moet je vanaf.
Och jeetje,
dat heb ik dus ook nu... Ik wil niet meer tv kijken, geen muziek meer luisteren, niet meer telefoneren... Ben nu twee keer bij KNO in ziekenhuizen geweest maar daar is het allemaal nogal minimaal wat ze testen. Kan dus beter een audiologisch centrum bezoeken? Heb het vermoeden dat er geks bij mij aan de hand is tussen de 8000 en 15000 Hz, maar dat konden ze niet meten in het UMC.

Nog tips voor goeie audiologische centra?

En Ante, hopelijk heb je een prettig weekend gehad!
One day it will happen... One day it will all make sense...

Kees

Bericht door Kees » ma 26.05.2008 20:14

Hallo Anta,

alle informatie over audiologische centra zijn te vinden op:
www.fenac.nl
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

anta

Bericht door anta » ma 26.05.2008 20:18

hoi john

je bent vandaag geweest voor verder onderzoek?
hebben ze niets afwijkends gevonden?
als je nog steeds bezorgt bent kun je dan niet met je huisarts overleggen voor verder onderzoek ? heb trouwens net als jij soms moeite met telefoneren alles komt veel te hard door.

groetjes en sterkte anta

anta

Bericht door anta » ma 26.05.2008 20:26

hallo kees
hartelijk dank voor je bericht
ik heb deze week een afspraak bij audiologisch centrum de aurisgroep in rotterdam en hoop dat zij mij goed helpen om met de tinnitus om te gaan .
groeten anta

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » ma 26.05.2008 23:14

anta schreef:hoi john

je bent vandaag geweest voor verder onderzoek?
hebben ze niets afwijkends gevonden?
als je nog steeds bezorgt bent kun je dan niet met je huisarts overleggen voor verder onderzoek ? heb trouwens net als jij soms moeite met telefoneren alles komt veel te hard door.

groetjes en sterkte anta
Hoi Anta!

Heb eigenlijk bij de KNO WEER dezelfde test gehad, met als extra 6000 Hz gemeten. Daar zit een minimale dip in (20dB), dus eigenlijk niet noemenswaardig. Ook ging men een ruisanalyse doen, maar omdat mijn 'suizen' in de hoge regionen ligt, kunnen ze er eigenlijk niks mee. De KNo heeft weer in mijn oren gekeken en het ziet er allemaal prachtig uit zegt ze. En ze ziet geen aanleiding voor verder onderzoek. Dat ik dat anders ervaar werd een beetje afgedaan, alsof ik geen serieus geval ben... Ga maar naar maatschappelijk werk zei ze. Als je gehoor slechter wordt mag je terugkomen.

Morgen naar de huisarts... Neem ik mijn partner mee, die kan nogal dwingend overkomen hehehe...

Succes in Rotterdam! Mocht je daar uiteindelijk goede begeleiding krijgen hoor ik het graag, dan ga ik daar eens aankloppen.
One day it will happen... One day it will all make sense...

anta

Bericht door anta » di 27.05.2008 13:51

hoi john
hoop dat je huisarts je klacht en zorgen serieus neemt ,hij of zij kan er eventueel ook voor zorgen dat je sneller geholpen word.
zou die vervorming niet in de dip van 20 deb kunnen zitten of is dat te minimaal?wat bedoel je met dat het geruis te hoog ligt is de toon te hoog of???suist je oor ook constant of alleen bij die vervorming van geluiden?
wat kan het je leven vergallen he en doordat we ons zo n zorgen maken word alles nog erger .kon je je emoties maar eens ff uitschakelen .
ben benieuwd verder hou je taai .
groetjes anta

Plaats reactie