Ervaringen van dr de Ridder en andere dokters uit zijn team?

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Henk-E

Ervaringen van dr de Ridder en andere dokters uit zijn team?

Bericht door Henk-E » di 30.12.2008 14:23

Hoi allen,

Ik heb vandaag een mail teruggekregen van de secretaresse van Dr de Ridder en die vertelde me dat ik het beste langs kon komen.

Maar ik kan pas in April bij de Dr de Ridder terecht, ze gaf me nog een aantal opties en vroeg me af ofdat jullie bij deze dokters ervaringen hebben?
Best komt u op afspraak ivm uw probleem van tinnitus.
> De wachttijden bij prof. De Ridder persoonlijk lopen wel tot april
> 2009.
> U kan ook bij 2 medewerkers van hem terecht: dr Plazier (kan vanaf 20
> februari), of dr. Blaivie of dr Van Der Weghe kan het vanaf 22.1.09.
>
> Laat u mij weten welke optie u verkiest dan kan ik een afspraak voor u
> boeken.
>
> Al deze artsen werken tezamen in een TRI (tinnitus research
> initiative) kliniek en benaderen het probleem op dezelfde wijze
Wat raden jullie mij aan?

Alvast dankt!!

JV
Contacteer:

Bericht door JV » di 30.12.2008 15:42

Gezien je gemoedstoestand zou ik (in jouw geval) de eerste de beste mogelijkheid aangrijpen. Wat betreft deskundigheid zit je bij de andere artsen (neem ik aan) ook goed.

Btw: wordt zoiets vergoed door een NL-ziektekostenverzekering??

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

shannon

Bericht door shannon » di 30.12.2008 17:44

Ik ben in behandeling bij Dr. Plazier. Ik zou kiezen voor de kortste wachttijd. Immers het Brainteam van Dr. De Ridder werkt nl samen met de andere genoemde artsen.

Henk-E

Bericht door Henk-E » di 30.12.2008 19:11

Dank voor jullie advies.

Ik weet nog niet of dat het vergoed wordt, daar ga ik eerst even over bellen.

Shannon, hoe ervaar jij de behandelingen, wat hebben ze tot nu toeallemaal gedaan en heb je er baat bij?
Zijn ze echt volhardend om een oplossing te zoeken?
Wordt het bij jou vergoed?
Hoe is dr Plazier, neemt hij de tijd voor je?

Alvast dank voor je tijd.

Gr.

Henk

shannon

Bericht door shannon » di 30.12.2008 20:48

@Henk,

Mijn zorgverzekeraar CZ vergoedt de behandeling. De Deanxit (AD) is voor eigen rekening. Het TMS-onderzoek kost eenmalig 100 Euro. Echter als er geopereerd gaat worden en het is op experimentele basis dan wordt dit niet vergoed. De doctoren informeren je daar wel t.z.t over.

Dr. Plazier neemt rustig de tijd voor je en je staat niet binnen vijf minuten - zoals bij een KNO -arts in Nederland- weer buiten.
Na een intakegesprek met een broeder, een KNO-arts ( audiometrie) bezoek en een evaluatiegesprek met Dr. Plazier heb ik Rivotril en Deanxit voorgeschreven gekregen. Na drie weken ben ik ermee gestopt omdat ik weinig vooruitgang boekte.

Medio februari krijg ik een:
- Q-EEG onderzoek;
- TMS test (burst) onderzoek;
- tDCS onderzoek.

Henk-E

Bericht door Henk-E » wo 31.12.2008 00:37

shannon schreef:@Henk,

Mijn zorgverzekeraar CZ vergoedt de behandeling. De Deanxit (AD) is voor eigen rekening. Het TMS-onderzoek kost eenmalig 100 Euro. Echter als er geopereerd gaat worden en het is op experimentele basis dan wordt dit niet vergoed. De doctoren informeren je daar wel t.z.t over.

Dr. Plazier neemt rustig de tijd voor je en je staat niet binnen vijf minuten - zoals bij een KNO -arts in Nederland- weer buiten.
Na een intakegesprek met een broeder, een KNO-arts ( audiometrie) bezoek en een evaluatiegesprek met Dr. Plazier heb ik Rivotril en Deanxit voorgeschreven gekregen. Na drie weken ben ik ermee gestopt omdat ik weinig vooruitgang boekte.

Medio februari krijg ik een:
- Q-EEG onderzoek;
- TMS test (burst) onderzoek;
- tDCS onderzoek.
Dank je voor je antwoord.
Zijn er dat je weet weleens mensen geholpen met de medicijnen die gekregen hebt? (heb je dat misschien gevraagd aan de Dr)

Wat voor gevoel heb je bij de behandeling in het UZA?
Zijn ze bereid er echt alles voor te doen om je van je oorsuizen af te helpen.

shannon

Bericht door shannon » wo 31.12.2008 09:07

Ik heb me enorm verdiept in deze medicatie. Ik lees hier op dit forum weinig positieve ervaringen met de combinatie ( Rivotril & Deanxit). De side-effects van Rivotril ( w.o. sufheid, misselijkheid) hebben mij doen besluiten te stoppen. Overigens slaap je wel prima met Rivotril. Zo is mijn ervaring. Het oorsuizen werd bij mij marginaal naar de achtergrond verdrongen.

Dr. de Ridder geniet een enorme reputatie in de medische wereld. Zoek maar eens in PubMed ( een medische database). Hij is zeer gedreven en luisterend naar de patient. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat binnen 15 jaar tinnitus te genezen is. De medische wereld krijgt door verbeterende technieken steeds meer inzicht in onze plurale tantum.

Ik ben zeer tevreden over de aanpak van het Brainteam in het UZA.
Het gevoel dat je klachten serieus worden genomen werkt als placebo.

Henk-E

Bericht door Henk-E » wo 31.12.2008 11:14

shannon schreef:Ik heb me enorm verdiept in deze medicatie. Ik lees hier op dit forum weinig positieve ervaringen met de combinatie ( Rivotril & Deanxit). De side-effects van Rivotril ( w.o. sufheid, misselijkheid) hebben mij doen besluiten te stoppen. Overigens slaap je wel prima met Rivotril. Zo is mijn ervaring. Het oorsuizen werd bij mij marginaal naar de achtergrond verdrongen.

Dr. de Ridder geniet een enorme reputatie in de medische wereld. Zoek maar eens in PubMed ( een medische database). Hij is zeer gedreven en luisterend naar de patient. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat binnen 15 jaar tinnitus te genezen is. De medische wereld krijgt door verbeterende technieken steeds meer inzicht in onze plurale tantum.

Ik ben zeer tevreden over de aanpak van het Brainteam in het UZA.
Het gevoel dat je klachten serieus worden genomen werkt als placebo.
HArtstikke bedankt voor je antwoorden wederom.
Ik ga zo een mailtje schrijven om een afspraak te maken, nog 1 vraagje.
Als het zo ver komt dat jij te behandelen zou zijn met een operatie, zou je dat dan doen?

Ps heb net gebeld en het wordt ook door zilveren kruis vergoed.

shannon

Bericht door shannon » wo 31.12.2008 11:51

Henk-E schreef: HArtstikke bedankt voor je antwoorden wederom.
Als het zo ver komt dat jij te behandelen zou zijn met een operatie, zou je dat dan doen?
Hoewel mijn tinnitus verdraagzaam is - ik kwalificeer het als 'vervelend' -zou ik toch een eventuele operatie willen betalen.
Maar goed dat is een persoonlijke overweging. Gezondheid is je dierbaarste bezit. Als je je oorterreur met een evt. operatie kunt verminderen of zelfs genezen en daarbij je levenskwaliteit verbetert dan lijkt mij de keuze niet moeilijk. Je moet het uiteraard wel financiëel kunnen veroorloven.

Henk-E

Bericht door Henk-E » wo 31.12.2008 12:11

shannon schreef:
Henk-E schreef: HArtstikke bedankt voor je antwoorden wederom.
Hoewel mijn tinnitus verdraagzaam is - ik kwalificeer het als 'vervelend' -zou ik toch een eventuele operatie willen betalen.
Maar goed dat is een persoonlijke overweging. Gezondheid is je dierbaarste bezit. Als je je oorterreur met een evt. operatie kunt verminderen of zelfs genezen en daarbij je levenskwaliteit verbetert dan lijkt mij de keuze niet moeilijk. Je moet het uiteraard wel financiëel kunnen veroorloven.
Ja idd , zo zie ik het ook.
Ik ga waarschijnlijk ook een afspraak maken bij Dr Plazier. Hoewel ik het liefste naar Dr de Ridder was gegaan, gewoon al door zijn verworven faam in de tinnitus wereld.

Tja voor de betaling is altijd wel iets te verzinnen, ik zou er zo een lening voor afsluiten. Ik bedoel als ik maandelijks 300 euro moet betalen om van het geluid af te zijn zo ik het zo doen. (waarschijnlijk meer ook)

Ik ga maar eens mailtje terugschrijven naar de secretaresse van Dr de Ridder.

Bedankt!

Ps meerdere ervaringen zijn welkom.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » do 01.01.2009 18:34

Henk-E schreef: Ps meerdere ervaringen zijn welkom.
Vanderweghe is een NKO-arts, bij hem ben ik eerst geweest. Daar hebben ze eerst Medrol gegeven en daarna Rivotril. Ook nog gehoortesten afgenomen. Nu ja, als die al gebeurd zijn hoef je niet meer naar NKO denk ik.

Plazier en De Ridder werken samen, die 3e ken ik niet.
Bij mijn eerste afspraak met De Ridder werd ik ontvangen door Plazier, en ze overleggen toch met mekaar.

Henk-E

Bericht door Henk-E » za 03.01.2009 20:23

Matthias84 schreef:
Henk-E schreef: Ps meerdere ervaringen zijn welkom.
Vanderweghe is een NKO-arts, bij hem ben ik eerst geweest. Daar hebben ze eerst Medrol gegeven en daarna Rivotril. Ook nog gehoortesten afgenomen. Nu ja, als die al gebeurd zijn hoef je niet meer naar NKO denk ik.

Plazier en De Ridder werken samen, die 3e ken ik niet.
Bij mijn eerste afspraak met De Ridder werd ik ontvangen door Plazier, en ze overleggen toch met mekaar.
Dank je, hebben ze jou geholpen aan je T of ben je nog onder behandeling in Antwerpen?
Hebben de medicijnen geholpen en waarom geven ze die, zijn er mensen die er baat bij hebben?
Want volgens mij geven ze die medicijnen aan iedereen.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » zo 04.01.2009 02:04

Henk-E schreef:
Dank je, hebben ze jou geholpen aan je T of ben je nog onder behandeling in Antwerpen?
Hebben de medicijnen geholpen en waarom geven ze die, zijn er mensen die er baat bij hebben?
Want volgens mij geven ze die medicijnen aan iedereen.
Ze doen wat ze kunnen. Ik ga nu bijna 2 jaar maar je mag geen wonderen verwachten spijtig genoeg. Die elektrode is bvb. niet voor iedereen weggelegd.
Geen van die medicijnen heeft geholpen tegen T.
Rivotril neem ik wel nog steeds om beter in slaap te vallen. Daar helpt het wel voor.
Zal van persoon tot persoon afhangen wie met wat geholpen is.

Henk-E

Bericht door Henk-E » di 03.02.2009 13:41

Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen willen posten aub??

Ook van mensen die geholpen zijn of komen die niet meer op het forum???

JV
Contacteer:

Bericht door JV » di 04.08.2009 10:27

Ik geloof dat ik het goede topic heb gevonden om het volgende te berichten...

Ik ben begin juli in het UZA in Antwerpen geweest, de 'brai2nclinic', zie http://www.brai2n.net. Behandelend arts: dr. Meeus.
Na het invullen van een lange vragenlijst een hele rits audiologisch onderzoek (het bekende verhaal zal ik maar zeggen, incl. het in kaart brengen van 'hoe klinkt en luid is de piep'. Om te kijken of ik niet weer last had van cholesteatoom (dat heeft zo'n 12 jaar geleden wat onderdelen van mijn oor flink aangetast) ook een CT-scan laten maken. Resulaat ct-scan: geen cholesteatoom als probleem op dit moment.

Medio juli de boel doorgesproken met Dr. Meeus (aardige man, heeft de tijd, gaat goed in op je vragen etc). Zijn voorstel: probeer het eens een tijdje met rivotril en kom in september dan eens terug (klinkt allemaal wel bekend denk ik).
Ik heb eerst met m'n huisarts overlegd over dat rivotril (ik slik namelijk al sertraline als AD dus dat leek me verstandig). Afgesproken om het eens te gaan proberen. Resultaat: slapen ging een stuk beter maar ik had het gevoel na een paar dagen dat 'ik mezelf niet meer was' dus ben er maar mee gestopt.
Nou ga ik straks eerst eens lekker een paar weken op vakantie en dan kijk ik in september wel wat ze daar in het UZA te vertellen hebben...

Tot zover mijn ervaringen.

Iemand anders nog ervaringen met die club daar? Kunnen we ze hier mooi delen!

Groet,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Plaats reactie