Ervaringen van dr de Ridder en andere dokters uit zijn team?

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 04.08.2009 13:22

JV schreef: Resultaat: slapen ging een stuk beter maar ik had het gevoel na een paar dagen dat 'ik mezelf niet meer was' dus ben er maar mee gestopt.

Groet,
Jos
ja dat was idd ook een van de bijverschijnselen die ik had met de Rivrotril die ik overigens in combinatie met Deanxit gebruikte!

Ik ga volgende week voor de 4de keer naar het UZA maar begin toch, sorry om te zeggen, steeds minder hoop te krijgen op een goede afloop.

Ik krijg dan nog een (tonische) TMS test en verder heb ik geen idee wat ze nog uit de hoge hoed denken te halen...

Groet,
Gert.

Kees

Bericht door Kees » vr 07.08.2009 21:51

Veel succes toegewenst in het UZA.

Je weet nooit wat ze nog voor je kunnen betekenen.
Altijd de moed erin houden toch.......?
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

vlecht

Bericht door vlecht » wo 26.08.2009 01:59

Dag mensen,

Mijn 'maiden speech' op dit forum. In het (nabije) verleden heb ik incidenteel wel eens wat gepost op een Macforum, maar dat waren gelukkig slechts problemen van niet-menselijke aard. Dit is helaas andere koek...

Om maar met de deur in huis te vallen: wat is de meerwaarde van een bezoek aan (het team van) Dr. de Ridder? Ik vraag me namelijk af of ik daar als persoon met naar ik vermoed een relatief lichte Thee, überhaupt wat te zoeken heb (hoewel het me allemaal wel 'zwaar' valt). De laatste KNO-arts die ik voor de kiezen kreeg, zei dat De Ridder een soort eindstation is voor wat ik oneerbiedig maar de extreme gevallen noem. Oftewel: ligt Lourdes tegenwoordig aan de Schelde?

En nu ik toch aan het ratelen ben (met excuses aan de moderatoren voor de topicvervuiling): is er al nieuws van het Jülichinstituut? Ik meende namelijk gelezen te hebben dat deze Wijzen uit het Oosten in de maand augustus met nieuwe resultaten naar buiten zouden treden.

Groeten,

Jeroen.

Erica47

Bericht door Erica47 » wo 26.08.2009 08:12

De Neurostimulator uit Jülich zit momenteel in een klinische testfase.
Vanaf augustus is hiervoor een speciale website geopend (in het Duits en Engels).
http://www.anm-medical.com/index.php?lang=de
Ze hopen in het laatste kwartaal van 2009 informatie over de testfase te kunnen geven.
In het eerste kwartaal van 2010 hopen ze het apparaatje in 'geselecteerde Europese landen' te kunnen uitzetten.

Nog een paar maandjes geduld dus en misschien is er dan meer bekend.
Voor een e-mail kun je het adres tinnitus@anm-medical.com gebruiken, maar ik denk dat je nog steeds een standaard-antwoord zult krijgen.
Volgens mij hebben ze het er superdruk mee. Of zullen wij ze nou zo druk bezig houden?

Houdt er rekening mee dat het apparaartje niet voor iedereen geschikt zal zijn.
In de testfase worden sommige mensen uitgesloten van de test. Zie http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT0 ... ass&rank=1

Erica

drummer

Bericht door drummer » wo 26.08.2009 14:10

Hallo Vlecht ben het met je eens de verwachtingen m.b.t de Ridder wel erg hoog worden ingeschat. Uiteraard moeten we dankbaar zijn voor die mensen welke hij wel verder met goed gevolg heeft kunnen behandelen. Meer ik vrees dat het overgrote deel met een pilletje vriendelijk word medegedeeld helaas leer er mee te leven. Erica inderdaad zal er (ben ik bang) een grote groep zijn die geen baat zullen hebben aan de nieuwe ontwikkelingen in Duitsland. Het lijkt wel of alles wat uit het buitenland komt goed is. Is dit niet het geval dan blijkt de reguliere behandeling in Nederland toch niet zo beroerd te zijn, onder meer TRT, e.d. ik bliijf het jammer vinden dat er nogal negatief wordt geoordeeld terwijl er wel degelijk goede resultaten worden behaald, maar veel zal afhangen van de eigen inzet.
vriendelijke groeten drummer :-P

Kees

Bericht door Kees » wo 26.08.2009 15:09

Inderdaad is dr. Dirk de Ridder een soort eindstation voor zware Tinnitusgevallen.

Hier in Nederland zijn diverse Audiologische centra die je ook kunnen helpen.
www.fenac.nl/locaties

Ook in het AMC in Groningen is goede hulp aanwezig.
Maar ook in het Leids Universitair ziekenhuis kun je goede hulp vinden net als in Nijmegen.

TRT wordt ook op diverse plaatsen gegeven, daar kun je ook je voordeel mee doen.
Heb dit zelf ook met goed resultaat gevolgd.
Als je meer wilt weten, vraag maar.
Groeten,

Kees.

vlecht

Bericht door vlecht » wo 26.08.2009 22:40

Voordat ik het vergeet: ik zal me binnenkort nader introduceren bij "Even voorstellen". Maakt het allemaal toch net even wat persoonlijker en inzichtelijker.

Door een gelukkige samenloop van omstandigheden kan ik a.s. maandag al terecht bij een audioloog van de VUmc. Weet eigenlijk niet wat me daar te wachten staat, maar ik laat het maar op me afkomen. Mocht iemand daar al meer ervaring mee hebben, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Om mijn vraag over De Ridder & Co. ietwat aan te scherpen: op hun website zijn een hoop indrukwekkende diagnoses, tests en behandelingen te ontwaren, maar is er iemand daadwerkelijk wat mee opgeschoten? Ik bedoel, ik ben sowieso niet van plan om in me te laten snijen of meer van dat soort rare fratsen. Is een eventuele meerwaarde van een consult er niet in gelegen dat je klachten uitermate serieus worden genomen en je niet met een fluitje [sorry... moest even stiekem grinniken om deze verschrijving] in het riet wordt gestuurd? Maar of dat opweegt tegen de bestede tijd, geld en moeite? May I have your votes, please?

Groeten,

Jeroen.

drummer

Bericht door drummer » do 27.08.2009 13:19

Hoi vlecht, fijn dat je zo snel welkom bent Vumc, in mijn geval was het een hele opluchting om eens met iemand te praten die weet wat t is, dus niet zoals vaak weer uitleggen wat ik hoor en daarna toch op onbegrip te stuiten. Wat je precies kan verwachten weet ik niet maar in ieder gaval wel begrip. V.w.b. de Ridder zie mijn vorig epistel. S.v.p. geen sorrie meer je humor werkt altans bij mij zeer aanstekelijk gewoon een verademing. Sterkte en ben benieuwd naar je ervaringen (ik leg men oor te luisteren) groeten drummer :D

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 01.09.2009 18:03

Wbt mijn persoonlijke ervaringen met UZA/ de Ridder:

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... php?t=3196

Groeten,
Gert.

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 18.09.2009 00:54

Hoi.. ik ga morgen (vandaag, oeps!) weer naar het UZA.. ik ben benieuwd!

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 18.09.2009 19:06

Vandaag weer in het UZA geweest, deze keer dr. Nora Van Ardenne.
Afgesproken dat ik wat onderzoeken ga doen: TENS, TMS, Tdcs en QEEG.

Ik ben benieuwd wat dat oplevert... iemand ervaring met die onderzoeken? Dan hoor ik het graag!

Groet,
Jos

Kees

Bericht door Kees » vr 18.09.2009 19:27

Ik niet, maar wil wel graag weten wat dat u allemaal inhoudt.

Je hoort en leest er veel van op het form, maar wat het allemaal inhoudt.........??

Ik heb ook al eens een mailtje naar dr. de Ridder gestuurd met vraag of hij wat info kon geven hierover.

Nooit antwoord op gehad. :evil:
Groeten,

Kees.

Brederordie

Bericht door Brederordie » za 19.09.2009 00:49

Ikke wel, ik heb vanuit UZA ervaring met TENS (apparaatje dat je o.m. op Marktplaats kan kopen) , ruime ervaring met TMS (stroomstoten op den kop) en een qEEG (scan) heb ik ook gehad...
3 november a.s. krijg ik tDCS (gaat uit van T vanuit de nek)....

Ik kom er later uitgebreider op terug, oka?

Overigens niet zo mooi van Dr. Dirk dat hij jou niet ff wat info hierover heeft gestuurd Kees :?

Groeten,
Gert.

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 19.09.2009 10:10

http://www.brai2n.net/clinic/nl/TRI/index.html

Op deze site is (veel) informatie te lezen over wat ze daar in Antwerpen zo allemaal doen, ook over de soort onderzoeken en behandelingen.

Gr.
Jos

Kees

Bericht door Kees » za 19.09.2009 19:06

Oké, prima, bdankt.

Heb de link ook even bij de nuttige links neergezet.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie