Ervaringen van dr de Ridder en andere dokters uit zijn team?

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Longosan

Bericht door Longosan » zo 20.09.2009 01:50

@ JV:

ze zijn er wel mee bezig daar, ook om het te bekijken vanuit meerdere discipines (Oor, spier, wervel....)

wordt het vergoed door de nederlandse verzekeraars??

grtz,

SalF
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

JV
Contacteer:

Bericht door JV » zo 20.09.2009 08:42

Dat verschilt geloof ik een beetje per verzekeraar.
Mijn verzekeringsmij. (Menzis) heeft toegezegd de 'eerste kosten' in ieder geval te vergoeden. Dat betreft dan het intake-gedeelte en onderzoek om te bepalen of en zo ja, welke behandeling mogelijk zouden zijn. Overigens zijn de kosten daar best een stuk lager dan wat NL-ziekenhuizen in rekening brengen, kijk maar eens naar de tarievenlijst.

Na die fase is het afwachten.... vanwege het 'experimentele' karakter van wat er in Antwerpen gebeurt zijn de verzekeraars er niet echt happig op om dat te vergoeden (jammer eigenlijk want als het ziekenhuis in NL had gestaan was er geen probleem geweest vermoed ik).

Het is denk ik wel zaak om naar je verzekeringmaatschappij duidelijk aan te geven dat wat er in het UZA gedaan wordt internationaal erkend wordt als 'hoog-wetenschappelijke benadering' van het tinnitus-probleem.

Groet,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

JV
Contacteer:

Bericht door JV » ma 08.03.2010 19:07

Ik ben vandaag weer op bezoek geweest voor de TMS en TENS test (die doen ze op basis van het qeeg dat eerder is gemaakt).
Dat TMS viel een beetje tegen, was eigenlijk best een beetje heftig om te ondergaan. Maar ja, tis voor een goed doel. TENS valt wel mee.
Jammer genoeg lijken beide in mijn gevaal (weer) niets op te leveren.

In april nog een andere TMS-test en dan in september mag ik bij de prof (De Ridder) op bezoek om de boel maar eens door te nemen.

Zo... einde update.

Gr
Jos

drummer

Bericht door drummer » ma 08.03.2010 20:55

JV dit is met recht een lange termijnplanning, toch succes drummer

udo j

Bericht door udo j » ma 08.03.2010 20:58

Jammer jos dat het nog niet perspectief bied. Hoe gaan die test eigelijk in ze werk?
mvg udo

JV
Contacteer:

Bericht door JV » ma 08.03.2010 21:16

De ene test werkt met 'magnetische' stimulatie van de hersenen, de andere met electrische (als ik me niet vergis). Bij TMS doen ze dat met een of ander lus-achtig ding dat ze op je hoofd houden, bij TENS met electroden op je hoofd of hals.
Beide tests zijn gericht op de bevindingen van het QEEG; ze proberen het overactieve deel van de hersenen, dat 'dus' met de tinnitus bezig is, zodanig te beïnvloeden dat de tinnitus afneemt. Het schijnt bij aardig wat mensen te werken (die komen dan eventueel in aanmerking om zoiets in de hersenen te laten implanteren); bij mij had het geen effect. Maar ja, je moet het wel proberen natuurlijk!

De test in april is ook 'TMS' maar dan wordt schijnbaar een ander deel van de hersenen 'behandeld' om te kijken of dat effect heeft.

En dat de wachttijd voor prof. De Ridder tegenwoordig wat langer is, daar zijn we met z'n allen ten dele zelf schuld aan.... het wordt steeds drukker daar! 8-)

Gr
Jos

udo j

Bericht door udo j » ma 08.03.2010 21:55

Jos , bedankt voor je uitleg. Ik las onlangs van iemand op het forum dat ze een nieuw intrument hadden om activiteit te meten. Een meg of zo?
Hopelijk brengt het in april wat meer op voor je.

En dan heb je toch wel alles gehad op dit gebied?
mvg udo

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 09.04.2010 02:31

Even een update:

Ik ben donderdag 8 april voor een laatste test terug geweest in het UZA. TMS volgens mij, om te proberen met electro-nogwat de tinnitus naar beneden te krijgen. Werkte bij mij dus niet.
Ik heb wel een tijdje zitten praten met de medewerker die het onderzoek uitvoerde. Uit het qeeg bleek duidelijk dat het 'hoor-deel' van mijn hersenen overactief waren. Omdat dat al een tijd zo is zijn ook andere delen van de hersenen 'overactief' geworden, in ieder geval ook het 'stress-deel'. Dat sluit eigenlijk aardig aan bij mijn persoonlijke ervaringen de laatste jaren...

Ik kreeg ook te horen dat ze in Antwerpen binnenkort waarschijnlijk gaan starten met een nieuw onderzoek; met name gericht op mensen met een heldere, duidelijke, harde, constante pieptoon ( :-D dat ben ik!).
Over een maandje of wat moet ik maar eens bellen hoe/wat...

In september volgt een gesprek met Prof. De Ridder... ze geven het daar in Antwerpen nog niet op, ze blijven zoeken (en ik ben een gewillig proefkonijn).
Wel vind ik het persoonlijk erg aardig dat ze met dat qeeg in kaart hebbne gebracht dat er meer aan de hand is in mijn koppie dan wat weggevreten gehoorbeentjes en dat soort dingen....

Tot zover, einde update!

:D

Kees

Bericht door Kees » vr 09.04.2010 14:23

Wie weet, levert het wat op in de toekomst.

Het spreekwoord zegt toch ook,.........de aanhouder wint. :)
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 09.04.2010 20:09

En aanhouden doe ik: persoonlijk ben ik er na jaren wel van overtuigd dat het meer een hersen probleem is dan een oorprobleem en dat ik dan proefkonijn mag spelen bij wetenschappelijk onderzoek vind ik (tot op zekere hoogte natuurlijk) acceptabel. Bovendien passen alle bevindingen die gerapporteerd worden precies in het plaatje zoals ik me de laatste jaren heb gevoeld en zo....

Ach, als het uiteindelijk helpt is het prachtig!
:P

udo j

Bericht door udo j » za 10.04.2010 14:38

Uiteidelijk leverd dit alles toch iets voor je op...helderheid! Ik kan me voorstellen dat zoals bij jou het probleem ook wordt geconstateerd dat het prettig is duidelijke taal te horen. Zeker nu ze daar specifiek op gaan richten. Niet verkeerd dus.

Ik heb een vreemde ervaring gehad aangaande een afspraak daar te maken. Een half jaar geleden had ik een mail gestuurd voor een afspraak te maken. ik kreeg een bevestiging 22 april bij dr plazier. Een paar weken later in jullie bij dr ridder eerder kan niet. Dit ging dus langs elkaar heen.
Ik mailde terug dat ik het bij de eerste afspraak hield en checkte ingisteren nog eens de afspraak.
Die blijkt een week later te zijn zonder mij daar over ingelicht te hebben. Dus had ik 22 april voor joker gestaan!

Maar goed nu dus de 29e naar Antwerpen en kijken of ze daar nog een trucedoos kunnen openen voor mij 8-)

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 11.04.2010 11:59

udo j schreef:Uiteidelijk leverd dit alles toch iets voor je op...helderheid! Ik kan me voorstellen dat zoals bij jou het probleem ook wordt geconstateerd dat het prettig is duidelijke taal te horen. Zeker nu ze daar specifiek op gaan richten. Niet verkeerd dus.

Ik heb een vreemde ervaring gehad aangaande een afspraak daar te maken. Een half jaar geleden had ik een mail gestuurd voor een afspraak te maken. ik kreeg een bevestiging 22 april bij dr plazier. Een paar weken later in jullie bij dr ridder eerder kan niet. Dit ging dus langs elkaar heen.
Ik mailde terug dat ik het bij de eerste afspraak hield en checkte ingisteren nog eens de afspraak.
Die blijkt een week later te zijn zonder mij daar over ingelicht te hebben. Dus had ik 22 april voor joker gestaan!

Maar goed nu dus de 29e naar Antwerpen en kijken of ze daar nog een trucedoos kunnen openen voor mij 8-)
Dat is wel erg vreemd hoor Udo, het is immers een behoorlijk klein clubje daar in de kelders van het UZA :lol:

Iig veel succes daar :cool:

Lokje

Bericht door Lokje » di 13.04.2010 16:14

Ik moet morgen naar de dienst neurochirurgie in het uza voor zo die onderzoeken op uw hersenen... Maar welke route moet ik dan volgen om tot die dienst te raken?

udo j

Bericht door udo j » di 13.04.2010 21:10

Ben er nog niet geweest dus ik kan het je niet vertellen maar ik neem aan dat de receptie al daar je wel de weg kan wijzen.
Veel succes! mvg udo

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 13.04.2010 21:27

Als dat ook bij Dr. de Ridder is is het Route 50... maar het wijst zich daar vanzelf hoor ... het is een fijn ziekenhuis...

Succes!!

Plaats reactie