Tinnituskliniek Gent

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Natje

Tinnituskliniek Gent

Bericht door Natje » wo 25.03.2009 08:28

Hoi,

Ik heb half april een afspraak met Bart Vinck van de tinnituskliniek. Ik zou hem willen vragen om bij hen de TRT te volgen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze therapie in Gent ? Waar moet ik me aan verwachten ? Heeft iemand ervaring met Bart Vinck ?

Bedankt

Groetjes

Kees

Bericht door Kees » wo 25.03.2009 15:37

Ik heb hierover nooit een bericht gelezen op dit forum over deze persoon.
Maar misschien dat er wel Belgische medelotgenoten op dit forum
hier misschien toch wel ervaring mee hebben.

Ik hoop dat ze dan zullen reageren.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

sandra

Bericht door sandra » zo 29.03.2009 15:11

Ik ben zelf nog nooit naar het UZ Gent geweest, maar die zijn (naast het UZA) wel bekend omwille van hun behandeling van tinnitus-patiënten. Bart Vinck is ook te zien in de Canvas-documentaire over tinnitus. Dus hij is allicht wel een autoriteit in zijn vakgebied.

Ik volg het allemaal niet meer zo, maar ik denk dat Gent en Antwerpen de enige ziekenhuizen zijn die een afdeling hebben die zich specifiek richt op de behandeling van tinnitus. Ik dacht mij te herinneren dat er wel een verschil in aanpak is. Gent richt zich volgens mij eerder op de psychologische kant van de zaak, en geeft therapeutische behandelingen, terwijl het UZA zich richt op meer invasieve behandelingen(hersenstimulatie).

Ik heb er dus zelf geen ervaring mee, maar ben benieuwd naar die van jou.

Groeten,
Sandra

Mina

Bericht door Mina » za 11.04.2009 21:19

In Gent is het inderdaad een puur psychologische aanpak. Ik ken iemand die er heel veel aan heeft gehad.

Ik denk dus dat het een goede zaak is die therapie daar te volgen.

Plaats reactie