MRI-scan

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Nadine1

MRI-scan

Bericht door Nadine1 » zo 19.04.2009 19:04

Hallo Allemaal

Mijn KNO arts heeft besloten een MRI scan te maken, omdat ik veel last heb van mijn T&H.
Nu vroeg ik mij af hoe dit bij anderen is gegaan. Wat is de uitslag, en hoe ben je daarna verder gegaan?
En is het 'lawaai' van een MRI scan te verdragen voor iemand die H heeft?

Ik hoop jullie ervaringen te horen, zodat ik met beide benen op de grond blijf....

Groetjes, Nadine

JV
Contacteer:

Bericht door JV » zo 19.04.2009 20:28

Ik heb wel eens zo'n MRI gehad en dat gaf verder weinig problemen... ging prima (maar ik heb geen last van H).
Zo'n scan kan heel erg waardevolle informatie opleveren dus als het even kan: doen!

Gr. sterkte,

Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Gusie

MRI-scan

Bericht door Gusie » do 23.04.2009 18:51

Ik adviseer je om een paar goede oordoppen mee te nemen en deze (na overleg met degene die de scan doet) in te doen net voordat je de scan in wordt geschoven. Rustig en zo ontspannen mogelijk blijven liggen. Sommige geluiden of trillingen van de scan overstemden de herrie in m'n oren en dat vond ik zelfs prettig. Ik zou het zo weer doen.

Veel succes.

jantien

Bericht door jantien » vr 24.04.2009 13:30

Hallo,

Heb ook een mri scan laten doen (in Knokke-Heist Belgie i.v.m. claustrofobie) kreeg daar een koptelefoon op met muziek die ik zelf uit mocht zoeken, ook geluidsniveau mocht ik kiezen.
De herrie van de mri kwam wel boven de muziek uit, maar vondt ik niet echt irritant, was goed te doen
Maar, ook ik heb geen H.

Hoe het verder ging, eerlijk gezegt ging het niet verder.
Had van tevoren via kno-arts ook een ct-scan, 2x een gehoortest en een Baep onderzoek laten doen, naderhand dus de mri via de neuroloog, en dat alles zag er goed uit :? en daar moeten we het dus mee doen.

Overdag heb ik eerlijk ook geen noemenwaardige problemen, maar `s-nachts lijkt na een puur uurtjes slaap de T. (ofwel mijn afzuigkap geluid) op te spelen, waardoor ik wakker wordt en moeite heb met weer inslapen.

groetjes

Nadine1

Bericht door Nadine1 » ma 27.04.2009 10:09

Ik zit er inderdaad aan te denken om mijn oordoppen mee te nemen,
liever die in dan een muziekje erbij!
Verder 'verheug' ik me er niet al teveel op, het meest waarschijnlijke is dat alles er goed uitziet, als ik het zo hoor.

Groetjes

sandra

Bericht door sandra » vr 01.05.2009 19:29

Ik heb een MRI scan gehad in het UZA en ik zou inderdaad ten zeerste aanraden om goede oordoppen in te doen. Ik vond het geluid onaangenaam hard, maar ik moet hier wel bij zeggen dat ik zelf heel veel last heb van H. Maar ik heb dus oordoppen in gedaan en er zeker geen blijvende schade aan over gehouden.

Hopelijk gaat alles goed!
Sandra

Nadine1

Bericht door Nadine1 » vr 22.05.2009 09:13

Nou, ik heb inmiddels de MRI scan gehad! Zo druk geweest de afgelopen week dat het niet eens echt is blijven hangen.
Vond de MRI veel lawaai maken, zal ongetwijfeld aan mijn H liggen.
Bij mij was het lopende band werk, gelukkig was het met 25 minuten allemaal gedaan.
Nu op de uitslag wachten, volgende week vrijdag...

Bedankt voor alle tips. Ik heb inderdaad mijn (professionele) oordoppen ingedaan, helaas is mijn H zo aanwezig dat ik nog steeds last heb van het lawaai.

Groetjes, Nadine

Plaats reactie