Trilharen sterven af? Graag jullie advies...

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Kocha

Trilharen sterven af? Graag jullie advies...

Bericht door Kocha » di 18.08.2009 19:41

Kom juist terug van de KNO arts, en hij had geen goed nieuws voor mij. Ik heb al heel mijn leven hoorapparaten met gemiddeld verlies van 65 Db. Dit is door geboorteafwijking, mn. het ontbreken van trilharen.
Door dit heb ik ook al heel mijn leven tinnitus.

Nu komt er bovenop dat na een gehoortest geconstateerd wordt dat ik meer verlies heb, 80-85Db aan rechteroor en 95-100Db aan linkeroor. Alhoewel ik de link niet meteen zag, werd er meteen vanuitgegaan dat de trilhaartjes verder aan het afsterven zijn.

Is dit dan de enige mogelijke diagnose? Er werd ook gezegd dat het bijna zeker is dat ik richting volledige doofheid ga?
Ik ga alvast zeker vor een tweede mening, maar vond de manier waarop dit gecommuniceerd werd bijzonder koud en alsof er eigenlijk niet veel vanaf hing.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt en groetjes

Kees

Bericht door Kees » di 18.08.2009 20:29

Een second opinion lijkt me hier wel op zijn plaats.

Maar er zijn tegenwoordig ook veel andere mogelijkheden als je toch geheel doof zou worden.

Er zijn tegenwoordig ook bijvoorbeeld de CI's en BAHA's voor mensen die doof dreigen te worden.

De CI oftewel het Coclear implantaat en de BAHA Bone Anchored Hearing Aid.

Er is genoeg over te vinden op het internet.

Succes met de second opinion.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Erique

Bericht door Erique » wo 19.08.2009 20:51

Het lijkt me verschrikkelijk om te hebben wat jij hebt. Ben je dan niet al praktisch doof?

Plaats reactie