weinig hulp medisch

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
ciska1961

weinig hulp medisch

Bericht door ciska1961 » za 16.01.2010 14:07

sinds 3 maanden kreeg ik van t 1 op andere moment last van oorsuis in mijn linkeroor,het begon als een krekeltje in de verte,maar werd steeds erger,de eerste weken leek t wel alsof een gasslang hard leegsiste met enorme druk in me oor,en een hoge piep.Nu is t al een paar weken op en af,soms is t weg en soms is t heel hard,maar wel elke dag aanwezig.
wat ik er wel bij heb en dat had ik ook al voor t suizen begon is dat ik heel raar kan worden in mijn hoofd,een soort paniekaanval?Net alsof je ineens uit je lijf treed,het heeft een naam die ben ik nu ff kwijt,maar t lijkt net alsof je dan echt alleen door je oogkassen kan kijken en alsof je niet meer in je lichaam zit.Dan moet je je paniek zien te beheersen.
Ik heb dat de laatste tijd steeds meer,kno artsen geweest die kijken alleen in je oren,mond en neus ,,en niks aan de hand krijg je dan te horen.
Huisarts denkt vorm van stress en ik heb al een tijdje oxzamapan gehad,wat ik wil is een scan,maar dat vinden ze niet nodig,ik heb niet die klachten ervoor zeggen ze,bloed was helemaal goed.
ik moet 2 feb naar het audiologisch centrum en hoop daar verder te komen,ik merk wel als ik een oordopje indoe dat t dan minder word.
Ik loop alles af,accepentuur,osteopaat,maar die maken mijn suizen en angsten alleen maar erger na de behandeling.ik reageer daar dus te heftig op.maar ik heb wel veel nekklachten.dus ik wil eigenlijk wel door met de osteopaat.
Ik heb bloedverdunners vanwege trombose,dus de doorstroming zou goed moeten ziin.
Soms als ik een goede dag heb kan ik alles weer,maar als t suizen weer erg aanwezig is,krijg ik bijna niks meer uit mijn handen en moet ik op een gegeven moment uitkijkenniet weer raar te worden in mijn hoofd.
Waarom is er niks tegen oorsuizen?en hoe kan t toch dat je t ineens krijgen kan?ik en 48,,kom al jaren niet meer in contact met harde muziek enzovoort.
Ik ben gelukkig nog niet depri,maar soms vind ik t echt heel moeilijk.
die piep lijkt af en toe ook wel veel hoger te worden..ik wil misschien wel aan de cipramiel?Iemand die ikken is door dat middel van t suizen afgekomen,maar mijn huisarts wil nog even wachten vanwege de bijwerkingen in t begin.
Ikheb een fijne huisarts,maar hij blijft maar bij zijn standpunt van vorm van afreactie na een zeer moeilijke periode weer rust in mijn leven en dan beginnen dit soort dingen weleens zomaar zegt hij.
Ik wil dat wel geloven,maar heb daar moeite mee,ik hoop dat t audiologisch centrum mij wel verder helpen kan.

Maartje

Bericht door Maartje » za 16.01.2010 15:47

Ik heb bloedverdunners vanwege trombose,dus de doorstroming zou goed moeten ziin.
Moet je eens kijken op de bijwerkingen van de bloedverdunners.. kan ook de oorzaak zijn.
Net alsof je ineens uit je lijf treed,het heeft een naam die ben ik nu ff kwijt,maar t lijkt net alsof je dan echt alleen door je oogkassen kan kijken en alsof je niet meer in je lichaam zit.Dan moet je je paniek zien te beheersen.
Dit gevoel ken ik... heeft volgens mij niets met oorsuizen te maken. Wel alles met stress. Ontspanningsoefeningen doen, op je ademhaling letten (dat je niet hyperventileert) Geloof me, als je de stress overwint gaat ook dit gevoel over.

Sterkte!

ciska1961

medische hulp

Bericht door ciska1961 » za 16.01.2010 16:20

ik heb nu al 2jaar die medicijnen,dan zou je toch denken dat t geen bijwerkingen meer mag hebben,ik slik ook al jaren een betablokker en maagpillen.
nexium en meopropenol.
wij zijn wel verhuisd in aug,na een vervelende periode,in okt kreeg ik dus ineens last van oorsuizen,het punt is dat als t ff rustig in mijn hoofd is je alweer onrustig word van de angst van heee waar is het?en dan begint t natuurlijk meteen weer opnieuw.Als ik bij mijn vriendin op visite ben,heb ik er bijna helemaal geen last van,heel raar is dat.Of als ik zelf visite heb dan lijkt t ook op de achtergrond te verdwijnen.
de knoarts zei na kijken in mijn oor en neus en mond en een hoortest,dat ik niet onder de scan hoef,dat t beter is dat ik dus naar t audioligsch centrum kon gaan voor een maskeerder,vanwege de hoge toon die ik blijkt te hebben,dat ging een beetje langs me heen toen,maar ik ving iets op van 12 decibel????zegt me verder niks.
voor me gemoedrust zou ik wel onder de scan willen,maar de artsen vinden dat dus niet nodig.Kunnen ze in bloed dan wel alles zien?volgens mijn huisarts wel,,en mijn bloed was goed.
weetje ik denk ook deels wel dat t een reacite is allemaal na een moeilijke tijd,in het dorp en plaatsje waar we nu wonen kwam k wel weer langzaam tot rust en ineens was er dus die ruis,maar die soort van paniek aanvallen had ik dus al eerder vorig jaar.
soms kan ik goed tegen t suizen en piepen,maar soms helemaal dol.
als ik bezig ben,dan heb ik er inderdaad minder last van,maar door die andere dingen die ik heb,durf ik steeds minder boodschappen in mijn eentje te doen,ikword steeds vaker niet lekker in mijn hoofd in de winkel.
dat voel ik dan al voor ik naar binnen stap,dus tja eerlijk gezegd lees ik ook van mezelf nu dat t weleens met hyperventilatie te maken kan hebben.alleen merk je zelf niet zo dat je anders ademt. maar van week op het station in hoorn toen ik voor de second opion naar een knoarts ging,ging t mis,ik moest wat trappen op en t begon hard te suizen in mijn oren,ik werd weer niet lekker op die trappen,en moest me best doen niet in paniek te raken.zelf in t ziekenhuis had ik net zo als bij de vorige knoarts flink last van mijn ruis,dus had er iets aan mijn trommelvlies te zien moeten zijn als er vocht achter zat ofzo.
alles zag er goed uit.
het audiologisch centrum zoekt wat verder heb ik begrepen,ik ga naar die in alkmaar.
ik vroeg over de brughoektumor vanwege een scan die ik wil,maar hij zei,,nee,dat is nu niet nodig,maar t kan t zijn dat t audiologisch centrum wat merkt in je gehoor ofzo dan kan er altijd nog verder gekeken worden.
ach ik merk t ook wel op het forum,de meesten willen er vanaf en zoeken allemaal een oplossing.
Die is er bijna niet,en ik moet er nu voor zorgen dat ik eerst die paniekaanvallen ga leren beheersen.

ciska1961

Bericht door ciska1961 » za 16.01.2010 16:31

muziek op de achtergrond helpt niet altijd,maar ik merk ook wel,dat als ik t zoals nu even weer erger heb,dat andere geluiden soms veel harder lijken.soms doe ik even een oordopje in en dat helpt een beetje.
maar nu las ik net ergens dat dat ook weer afgeraden word omdat je oor dan steeds minder kan verdragen aan geluid zonder oordopje.
wat ik denk te horen is het suizen van bloed,als ik t oordopje inheb,(zo'n gele schuimdop die je kan kneden),dan hoor ik ook mijn hartslag meer dan t suizen.
zonder oordop hoor ik die hartslag niet maar alleen het suizen en die piep.
wat ik ook moet leren is te geloven dat t niet ernstig is,en dat is nog even moeilijk voor me.dat t geen ernstige ziekte is bedoel ik,,daar moet ik in gaan geloven.

annemieke

Bericht door annemieke » za 16.01.2010 19:50

heel vervelend ciska herkenbaar.die paniekaanvallen ken ik ook.alhoewel ze
nu een beetje beheersbaarder worden.blijft een klus en doe er aan wat er in
mijn vermogen ligt.en soms aanvaard ik het dan weer even.concntreren op andere mensen goed luisteren ook al is het soms geen doen.rondom je heen kijken genieten van tv kijken.ik ben ook in alkmaar geweest.wens je alle goeds groeten annemiek

Jante

Bericht door Jante » za 16.01.2010 20:07

Ook ik herken veel in je verhaal Ciska.
Die weerslag van die moeilijke periode werkt misschien nog door en nu moet je met een wsch. nog grotere beproeving dealen! Dat is heel moeilijk.
Maar probeer je angst en paniek de baas te worden, ze werken tegen je.
Als de arts zegt dat je geen scanonderzoek hoeft, omdat hij een brughoektumor dus heel onwaarschijnlijk vindt, wees dan maar blij! Dan zit dat vast wel goed, en het bespaart je een hoop stress en gelazer.
Alles gaat er om de dingen te vinden die jou helpen. Helpende gedachten, helpende situaties. Als bezoek van vriendinnen jouw lawaai minder maakt of minder vervelend, lekker veel bezoek regelen.
Of een lichaam deze aandoening zal overwinnen, weet je niet: maar wel dat de kans het grootst is als je alle ruimte daarvoor maakt. En dan lijd je er meteen minder onder.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik! Ik heb ook heel wat gehuild, gevloekt, ben radeloos geweest. Maar het kan.
Sterkte, zet 'm op!!

ciska1961

Bericht door ciska1961 » za 16.01.2010 20:52

ik weet het,ik moet het gewoon leren inzien dat t niks ernstigs is,maar soms is dat moeilijk,dan denk ik wat gaat t nu weer hard tekeer en soms lijkt t uit mijn achterhoofd te komen,maar dat blijkt ook te kunnen,omdat daar ook weer bepaalde zenuwen van je gehoor liggen ofzo.
Ik ben wel blij dat in ieder geval die druk van mijn oor af is die ik in t begin had,maar pffft soms is dat harde gesuis en gepiep bijna niet te houden.ik gebruik nu regelmatig oxzamepan,zeker om te kunnen slapen,en dat lukt nu beter dan de eerste weken.ik sta trouwens versteld hoeveel mensen nog last blijken te hebben van oorsuizen.
als je t zelf nooit had,denk je er nooit bij na,mocht ik ervan genezen dan zal ik in ieder geval nooit vergeten hoe erg t is .
ik vind t knap dat jullie al zover zijn van het accepteren,ik ben al over de helft ermee,ik zal wel moeten.Het leven is me nog veels te leuk evengoed.
Ik hoop dus via het audiologisch centrum beter begleid te worden.
soms kan je je wel rare dingen in je hoofd halen,maar daar wil ik snel klaar mee zijn,t zit ook een beetje in mijn familie,niet het oorsuizen maar de paniekaanvallen,,,maar allemaal op een andere manier.
het vervelende is soms wel,dat mijn gezin hoe lief ook,het niet lijkt te bedrijpen hoe erg t is,ik zeg dan wel eens,konden jullie t maar eens een dagje overnemen om het te ervaren.
De dokters zeiden wel,dat als t zomaar ineens komt zoals bij mij het geval is,kan t ook zomaar ineens weer overgaan,daar hou ik me maar aan vast.

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » za 16.01.2010 22:12

Waar het nu m.i. om gaat is dat je wel al hebt bereikt om beter met de kwaal te kunnen omgaan. Gelukkig dat slapen ook beter gaat dan al eens geweest is.

Vr.gr. Harm Jan

Kees

Bericht door Kees » zo 17.01.2010 13:55

Ja, linksom of rechtsom zul je toch toch de één of andere manier
je klachten moeten zien te accepteren en ermee te leren omgaan.

Eerst de stress de baas worden, dat is de belangrijkste stap die je moet maken.
Daarnaast je angst de baas zien te worden, want ook dat maakt de klachten alleen maar erger.

Dan zul je zien dat het allemaal best wel meevalt er er goed mee te leven is.
Natuurlijk wil je de klachten helemaal weg hebben, maar dat willen
we allemaal graag maar we weten ook dat die nu nog geen serieuze optie is.

Dus rustig aan, wandelen, fietsen, heerlijk een beetje ontspanning zoeken,
je zult zien dat je er dan veel beter voor komt te staan.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie