UMC Utrecht

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
PiepPiep

UMC Utrecht

Bericht door PiepPiep » do 21.01.2010 11:59

Hoi,

Ik ben onlangs in het UMC geweest voor wetenschappelijk onderzoek naar T. Dus een audiologisch onderzoek gehad, KNO-, bloed- MRI, en psychologisch onderzoek. Allemaal prima mensen, geen kwaad woord hierover.

Wat me wel opvalt als je de experts spreekt, is dat ze allemaal weer een andere verklaring hebben voor je T. Dat vind ik best wel frustrerend. Volgens mij betekent dat nl. dat eigenlijk NIEMAND weet wat er nu echt aan de hand is. Ervaren jullie dit ook zo?

Kees

Bericht door Kees » do 21.01.2010 13:56

Vaak wel denk ik.
Lees de ervaringen maar eens van veel forummers.

Soms wordt je van het kastje naae de muur gestuurd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Erica47

Bericht door Erica47 » do 21.01.2010 17:47

Dat gevoel heb ik ook PiepPiep.

Maar ja, het is ook best wel moeilijk; als ze je al serieus nemen dan blijken er een paar honderd mogelijkheden als oorzaak voor tinnitus te zijn.
Het is ook maar net waar het interesse van de arts ligt. Bv de één zoekt het in therapie, de ander gelooft in medicijnen en weer een ander denkt dat inplantaten het antwoord is.

Inmiddels (de laatste 15 jaar?) zijn ze er dan achter gekomen dat tinnitus niet direct een oor-pobleem is maar meer een overactiviteit van de hersenen.
Wat dat betreft zijn we al een stap verder dan een tijd terug, maar het vraagt natuurlijk ook een andere insteek van de geleerden. En die ommezwaai zal niet iedereen kunnen maken (?).

Helaas willen wij, als slachtoffers, gewoon heel erg ontzettend graag dat er een pil (of wat anders) uitgevonden wordt dat ons allemaal kan helpen.
Maar nogmaals, met zoveel mogelijkheden als oorzaak van tinnitus en ook zoveel verschillende ervaringen zal dat er wel niet inzitten.

Het maakt natuurlijk niet uit wat voor reden ik hierboven opschrijf / verzin:
frustrerend blijft het.

Erica

thijsR

Bericht door thijsR » do 21.01.2010 18:12

Nounou, ik denk dat er de komende 10-20 jaar nog veel zal veranderen.. Kijk waar men 20 jaar geleden stond id medische wereld (kankerbestrijding, hersenchirurgie,..) en nu. Dit moet toch wel enige hoop scheppen :p.

PiepPiep

BERA

Bericht door PiepPiep » zo 31.01.2010 11:40

Laten we hopen dat er idd een doorbraak komt in de komende decennia.
Tot nu toe is er nog niet heel veel gevonden maar wie weet.

Heb trouwens ook nog een BERA onderzoek gehad. Sommige mensen zijn erg bang voor een MRI. Nou, dan wordt je van zo'n BERA onderzoek ook niet blij. Echt een herrie! Mijn T. was tijdelijk (gelukkig) aan het pieken.

Plaats reactie