Diagnostisch Doolhof ?

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
erikhier

Diagnostisch Doolhof ?

Bericht door erikhier » wo 09.02.2011 14:49

Vervolg van berichten "Een verse Tinnitus"

(sinds december jl. een pieptoon van 9000 Hz in mijn hoofd; niet afkomstig van geluidstrauma)

Hallo allemaal !

- begin december forse pijn aan mijn kaak met uitstralende pijn naar oor; pijnscheuten kaak-slaap. Op grond hiervan eerst naar de TANDARTS. Gelukkig een goede want na nemen van foto's (niets met kiezen aan de hand) geeft hij advies een fysio op te zoeken

- half december naar FYSIOTHERAPEUT: deze begint in eerste instantie met een thriggerpointbehandeling en gaat ervan uit dat de inmiddels toegenomen nek- en schouderpijnen in verband staan met de pijnklachten in de kaak.

- pieptoon ontstaat (of was er al maar nog onhoorbaar?) en blijkt (volgens de bekende CD een geluid van 9000 - 10.000 Hz. te zijn.

- HUISARTS schrijft neusdruppels voor. Volgens hem is er sprake van een verstopte Buis van Eustachius

- fluittoon neemt toe in volume

- VERVANGEND HUISARTS vraag ik uit eigener beweging (wijsgeworden door jullie adviezen) om een snelle verwijzing naar een KNO-arts.
Geeft mij -na aandringen- gelukkig een inslaapmiddel.

- KNO-ARTS: doet visuele inspectie van beide buitenoren; zegt dat hiermee niets aan de hand is; doet verhaal van huisarts af als lulkoek; neusdruppels zijn onnodig; laat gehoortest afnemen.
Audiogram laat bij L-oor een totale geluidsdip (een steile curve naar beneden) zien vanaf 4000 Hz.)
KNO-arts vraagt MRI-onderzoek aan om brughoektumor uit te sluiten en laat bloedprikken ter uitsluiting van bv. Lyme.
Geeft mij foldertje mee over Tinnitus (deze tekst had ik dankzij internet al meerdere keren gelezen)
Na MRI volgt een vevolgafspraak met deze KNO-arts.

VRAGEN:

* hebben anderen ook voorafgaand aan ontstaan T. een periode gehad met kaak-, nek-, en schouderpijnen (lijkend op aangezichtspijn) ?

* herkennen jullie mijn gevoel in een "doolhof" terecht te zijn gekomen?

Ondertussen blijf ik met volle overtuiging energie steken in het "onder de duim houden" van die *** pieptoon.

Groet !

erik[/b]
Ik las ergens: " Het helpt vriendschap met je T te sluiten omdat ie anders meer macht over je krijgt"

Kees

Bericht door Kees » wo 09.02.2011 16:58

Vele ervaringen en eventueel gevolgde behandelingen van forummers zijn allemaal te lezen op de pagina's van de werkgroep OBB door vele forummers ingevuld.

Velen hebben daar hun ervaringen en eventuele successen ingevuld.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

sen

Bericht door sen » wo 09.02.2011 18:46

Kees dit is toch een vraag staat in een topic
Als je net hier bent weet je niet alles
Vreemd :scuse2:

Sen

erikhier

Bericht door erikhier » wo 09.02.2011 18:48

terwijl ik mij bewust heel erg aan het topic houdt......

tja....

erik
Ik las ergens: " Het helpt vriendschap met je T te sluiten omdat ie anders meer macht over je krijgt"

Kees

Bericht door Kees » wo 09.02.2011 19:18

Omdat je er pas bent verwijs ik gewoon even naar die topic, niets meer en niets minder.

Als iemand hier iets anders achter zoekt is dat jammer, dan begreep
die persoon het verkeerd, of ik heb het niet duidelijk genoeg uitgelegd.

zo simpel is het volgens mij. :lol:
Groeten,

Kees.

romika

Bericht door romika » za 12.02.2011 16:34

Lieve Erik,

Op je vragen die ik nog eens goed heb gelezen kan ik op zich niet
goed vanuit mijn eigen ervaringen antwoord geven.

Mijn tinnitus is ontstaan door een geluidstrauma en heeft niets te maken
gehad met mijn nek of iets dergelijks.
Wel heb ik altijd last van stijve nek en schouderspieren.
Maar heb niet het idee dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik kan je zeggen over artsen dat mijn huisarts bijvoorbeeld heel
weinig weet van tinnitus etc.
Hij stond echt een beetje te klapperen met zijn oren toen ik hem er het
een en ander over vertelde!
Mijn KNO-arts weet er wel veel vanaf en die heeft me dan ook doorverwezen
naar een audiologisch centrum.
Ook heeft hij me op de NVVS opmerkzaam gemaakt!

Ik denk dat ze hier in Nederland eens tot een goede samenwerking moeten
komen tussen artsen en andere disciplines.
Dat zou misschien een hoop frustratie en leed schelen bij een heleboel
mensen.
Ook zijn de meningen vaak verdeeld merk ik wel eens.
Wat de ene arts geweldig vindt vind een andere art soms maar helemaal
niets.
Dat zal toch wel zo blijven denk ik.

Maar er zullen best wel mensen op het forum zijn die je wel een beter
antwoord kunnen geven dan ik gedaan heb.
Schroom vooral niet om je vragen hier te stellen hoor.

Liefs en veel sterkte Romika
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

AnitaOorsuis

Bericht door AnitaOorsuis » vr 18.02.2011 19:08

Hoi Erik,

Ik heb zelf al jaren tinnitus gepaardgaand met gehoorverlies en sinds ik een jaar geleden Meniere erbij kreeg werd de T heel veel erger, maar mijn man heeft dit jaar ook ineens tinnitus gekregen terwijl hij gewoon goed hoort. (Op zich heel lief dat hij zich zo wil inleven in mijn probleem maar ik had dit toch echt niet nodig gevonden... :-D )

Nee, serieus, dit is natuurlijk heel vervelend om zomaar ineens te krijgen out of the blue. Maar bij mijn man bleek het waarschijnlijk vanuit zijn nek en rug te komen, die vast zaten. De chiropractor waar hij nu bij loopt geeft aan dat het uit balans is (was) allemaal. Hij is nu een half jaar onder behandeling en het gaat stukken beter. Maar er is dus wel degelijk een verband mogelijk tussen de nek en tinnitus.

Ook kan ik me trouwens voorstellen dat je door tinnitus zo gespannen wordt dat je nek, schouders en rug vast komen te zitten, maar dat is weer een ander verhaal.

Groeten,
Anita

Richard2

Re: Diagnostisch Doolhof ?

Bericht door Richard2 » za 15.02.2014 16:32

Komy mij helemaal bekend voor.

Ik heb nu tinnitus voor ongeveer 20 jaar. Begonnen met een verkoudheid is het nooit verdwenen. In de zomer is het bijna verdwenen ( alleen hoorbaar in bed), maar in het najaar begint het weer. Het begint met verstopping van neus en buis van Eustachius lijkt geirriteerd te raken. Dit houdt meestal tot het voorjaar aan. Diverse KNO artsen bezocht--> alles is OK, Kaakchirurg heeft me net het zoveelste bijtplaatje aangemeten, maar ik hoor geen verschil. Naar kaak en gewone fysio geweest ---> geen resultaat. Ik heb een neusschotoperatie gehad, maar dit hielp niets. De verstopping en suizen blijft terugkomen. Het enige dat een verschil geeft is het spoelen met zoutwater, maar kan hierdoor ook erger worden. De KNO artsen willen niets van de buis van Eustachius weten, omdat ze niets kunnen zien, terwijl ik wel vaak een vol oor heb. Rechts suist het veel, links een stuk minder. Bij een test had ik een dip in het gehoor bij 6Khz, maar verder perfect gehoor, ik kon zelfs geluiden opvangen, die normaal een kind kan horen. Stress kan niet de oorzaak zijn, want in diverse periodes stress gehad, maar geen verslechtering van de tinnitus. Het enige dat ik wel merk bij beweging van kaak en nek in een voorwaatse beweging is een versterking van het geluid.

Jouw symptomen komen mij bekend voor. Heb je al een oplossing of verbetering gevonden.

Na 20 jaar kan ik wel zeggen dat de buis van Eustachius icm met de stand van mijn nek en kaak een grote rol speelt.

Ik verneem graag.

groet,

Richard

Kees

Re: Diagnostisch Doolhof ?

Bericht door Kees » zo 16.02.2014 12:19

Ik weet niet of je reacties krijg op jouw bericht.
Je reageert op berichten uit 2011, dus 3 jaar geleden.

Anita Oorsuis is ook al jaren niet mee rop het forum geweest.
Kijk maar in haar profiel.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie