Eerste bezoek aan een audiologisch centrum

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Gerard52

Eerste bezoek aan een audiologisch centrum

Bericht door Gerard52 » di 10.01.2012 17:26

Ik ben vandaag voor een eerste onderzoek bij het audiologisch centrum in Apeldoorn(Gelreziekenhuis) geweest. Doorverwijzing van mijn huisarts naar de KNOarts en vervolgens naar het audio.centrum allemaal binnen een maand , supersnel!!

Uitgebreide gehoortest gehad. Gelukkig is mijn gehoor prima werd mij gezegd. Een verwaarloos dipje in het rechteroor in de hoge tonen zone i.v.m. de hogetonen T. aan de rechterzijde.

Ik heb een T. tot 20 decibel zo werd mij gezegd.Dat is volgens de medewerkers vrij fors.

In het vervolgtraject wordt samen met de door mij ingevulde vragenlijst een hulpprogramma opgezet. Tech. hulpmiddelen/ psychische ondersteuning. Of een combinatie daarvan. Ik heb dit eerste bezoek als prettig ervaren. De medewerkers weten waar je het over hebt. Er is een beter luisterend oor dan bij de neuroloog en de KNOarts. Ik kon ook even mijn verhaal kwijt, en er werd echt naar mij geluisterd.

Ik heb geen enkele ervaring met het hulpprogramma van het audio.centrum in Apeldoorn?
Andere forummers wel? Ik lees het graag,

Gerard.

udo j

Bericht door udo j » di 10.01.2012 20:36

Hallo Gerard, Het is voor je zelf heel belangrijk dat er naar je geluisterd
wordt en begrip getoond .

Er wordt nu wat aan je klachten gedaan en dat is wel zo prettig
dan leer er maar mee te leven.
Dat moet ook wel maar een beetje steun is wel wenselijk!

succes

mvg udo

Gerard52

Bericht door Gerard52 » zo 15.01.2012 10:51

Klopt Udo,
uiteindelijk moet een mens alles zelf oppakken maar wat begrip is wel zo prettig.
Afgelopen woensdag weer naar mijn huisarts geweest. Hij is het er niet helemaal mee eens dat ik niet gestart ben met de mirtazapine( antidepressiva) maar deed er niet echt moeilijk over.

Ik slik wel oxazepam. Ik neem er max drie per week voor het slapen gaan. Dat vindt hij o.k. en wil dat wel op herhaling voorschrijven al heeft hij een hekel aan dit middel.Pas op voor gewenning was zijn waarschuwing.

Ik moet wel terugkomen als het op is. Ik wil telkens even een gesprek met jou hoe het gaat voordat ik een nieuw recept uitschrijf was zijn commentaar.

Hij vindt dat ik nog teveel vecht tegen de T. Ik weet dat het zwaar is maar werk aan de acceptatie was zijn advies, dan pas zal je stress afnemen. Dat ik de eventuele hulp vanuit het audiologisch centrum aan wil pakken stimuleert hij , hij heeft er ook belangstelling voor merkte ik.
Al met al ben ik tevreden over mijn huisarts,

Gerard.

udo j

Bericht door udo j » zo 15.01.2012 13:30

Ik vind de reactie van je huisarts ook wel goed. Hij waarschuwd voor
de medicijnen omdat je daar op den duur moeilijk vanaf kan komen.

Het is ook zo dat je aan je T moet wennen maar dat kost tijd.
Met steun van je huisarts en de AC en dit forum moet je er wel
komen!

mvg udo

Phoenix

Bericht door Phoenix » za 21.04.2012 12:36

Hoi Gerard,

Hoe staat het inmiddels met het hulpprogramma van het audiologisch centrum?

Groet,

Phoenix
Can there be comfort still...

Plaats reactie