Menière en slaapapneu

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
opa peter

Menière en slaapapneu

Bericht door opa peter » vr 22.11.2013 15:29

Hoewel ik lang niet op het forum ben geweest, sinds ik 14 jaar Ménière heb, nu al weer jaren aan beide oren, (+ T.+Hyp.+ doofheid+ herrie+ enz) en alles al zo'n beetje, wat betreft artsen en medicatie, heb meegemaakt in binnen en buitenland, ben ik opnieuw een ervaring rijker. Doordat ik een Tia heb gehad, ben ik weer door de "molen" geweest en is er slaapapneu geconstateerd in matige tot ernstige vorm. Ik snurk niet en merk er zelf weinig van. Na een week 's nachts een fullface masker te hebben opgehad, (schijnt te helpen) ben ik met de behandeling gestopt: de Ménière is duidelijk erger geworden. Ik moet dus uit 2 kwaden kiezen. De longarts gaf toe, dat er heel goed een causaal verband kan ontstaan tussen het gebruik van een z.g. CCAP en toename van Ménière. Nu heb ik al 3 weken behoorlijke problemen. Vooral is de hyperacusis toegenomen evenals de doofheid. Ra, Ra, hoe kan dit.
't Is maar een opmerking voor degenen die ook problemen hebben met slaapapneu. Informeer je goed, als je apneu hebt of krijgt.
Wil je reageren? Kan via het forum of privé: petermatla@telfort.nl
Peter Matla.
Laat je oren niet hangen, anders blijven ze tuiten.

Kees

Re: Menière en slaapapneu

Bericht door Kees » vr 22.11.2013 16:29

Ja opa Peter, inderdaad bent u lang niet op het forum geweest.
Maar het is een triest verhaal waardoor u weer op het forum aanwezig bent.

Jammer dat de Ménière zoveel toegenomen is.
Dat soort klachten wordt je zeker niet vrolijk van.
Ik weet het uit eigen ervaring helaas.

Ik hoop oprecht dat de klachten toch langzaam weer afnemen voor u.
Heel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie