tandarts wil mij niet meer behandelen,

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
nisett veelenturf

tandarts wil mij niet meer behandelen,

Bericht door nisett veelenturf » wo 30.08.2006 19:20

tandarts wil mij niet meer behandelen, nadat ik verteld had dat ik hyperacusis heb en wat informatie daarover aan hem gegeven.,
hij ziet het niet zitten om mij te behandelen zoals ze op het hyperacusis network voor schrijven, nl. 5 sec boren en 10 sec pauze. Niet dat ik nou vind dat hij het zo moet doen, maar het zou toch prettig zijn als hij hier enigzins rekening mee wil houden, en korte behandelingen wil doen.
Al is er maar een tussen weg. Vorig jaar na het boren is mijn hyperacusis heel erg geworden. dus ik dacht ik moet het wel vertellen.
Hij reageert heel bot en heeft geen zin om zich er ook maar iets in te verdiepen, hij noemt het zelfs hyperauracilus, (welja geef er maar een naam aan) Kost hem allemaal teveel tijd (en geld) dus.
nu moet ik maar een andere tandarts zien te vinden, zit ondertussen met kiespijn (afgebroken vulling) maar merk al dat het heel moeilijk wordt, als ik vertel dat ik H heb, zeggen ze mij een speciale behandelkliniek te vinden, ook dit valt niet mee. Weten jullie soms een tandarts of kliniek die dit wel doen?
groetjes nisett

Johan

Bericht door Johan » wo 30.08.2006 20:08

Ik zou in jouw geval informeren bij een ziekenhuis in de buurt, die een afdeling heeft bijzondere tandheelkunde. B.v. het UMC in Utrecht heeft zo'n afdeling. Men heeft meer aandacht en tijd voor de patient dan bij een gewone tandarts. Ben vorig jaar bij Dr. Steenks geweest. Is een hele aardige en rustige man. Was er voor een second opinion.

Huidige tandartsen zijn gewoon ondernemers. Hoe meer patienten hij kan behandelen in korte tijd, des te meer hij verdient.

Groeten en laat even weten als je een goede hebt gevonden.

Johan

Minke

Bericht door Minke » do 31.08.2006 11:14

Hallo allemaal

Ik heb een geweldige tandarts met heel veel geduld en hij doet wat ik wil, het is in het AZU en de tandarts heet Hr. Mel.

Ik kan niet liggen en zit dus gewoon in de stoel terwijl hij zich in allerlei bochten wringt en zegd , [ik voel me dan ook best wel een beetje schuldig dat hij zo raar moet staan] is helemaal niet erg ik kan er goed bij.

Het is de afdeling byzondere tandheelkunde en je kan bellen s'morgens tussen half 9 en 9 uur. Je legd uit wat het probleem is, daar zijn ze voor.
030 250 60 95

Toevallig ga ik vanmiddag weer, en moet zeggen, ga met plezier.

Sterkte

Liefs Minke
Er gaat geen dag voorbij dat ik niets hoor

WillyFaber

tandarts

Bericht door WillyFaber » do 16.11.2006 12:12

Hallo Nisett

Ik was vorige week bij de tandarts. Ik moest nl een kroon. Ivm het boren heb ik een anti-geluid koptelefoon van Bose op mijn oren gezet. Ik hoorde het boren niet meer van buiten, maar nogwel via mijn botten. Mijn oren waren nog wel een beetje gestresst na afloop, maar lang niet zo erg als ik had verwacht.
Misschien is dit ook een oplossing voor jou.

Groetjes, Willy Faber
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

ankie

Bericht door ankie » za 10.02.2007 15:06

binnenkort heb ik een wortelkanaalbehandeling. Ik zag daar erg tegenop ivm het boren. Nu moest ik vandaag met mijn dochter naar de tandarts omdat ze een gaatje had. Ik hoorde bijna niks van de boor. Ik melde even mijn probleem en zei dat ik bang was voor het boren. Maar hij gaat mij ook boren met de boor die hij bij mijn dochter heeft gebruikt. Die boren die zoveel lawaai maken zijn oudere modellen van vroeger. Moet nog wel even afwachten hoe het straks gaat, want ik hoor het dan natuurlijk wel dichter bij mijn oren. Maar voor iedereen die binnenkort naar de tandarts gaat: informeer even of hij nog die ouderswetse "drilboor" gebruikt of een geluidsarmere nieuwere variant heeft .

Plaats reactie