Prop er niet uit en water achtergebleven; Help?!

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Mieke68

Prop er niet uit en water achtergebleven; Help?!

Bericht door Mieke68 » wo 17.01.2018 11:52

Beste mensen, ik ben nieuw hier en wil graag een vraag stellen over het laten verwijderen van oorproppen. Ik draag twee gehoortoestellen en heb last van Tinnitus. Mijn audicien zag laatst dat ik heel veel oorsmeer had in beide gehoorgangen en adviseerde mij met olie te druppelen en het te laten uitspuiten bij de HA. Zo gezegd, zo gedaan. Vanochtend geweest. Rechteroor ging goed, prop eruit. Links lukte niet. Prop er niet uit, zit te dicht tegen trommelvlies schijnbaar. Nu is het punt: ik heb water in mijn oor! Ben nu helemaal doof links. Kan mijn gehoorapparaat niet in, ik hoor niks. Vraag: kan het zijn dat er nu water ACHTER de prop zit? Hoe krijg ik het water eruit?? Ben lichtelijk aan het panikeren, eerlijk gezegd. Nu wil de HA morgen mijn linkeroor uitzuigen. Is dat een goed idee? Ik ben zo bang voor al deze dingen en nu mijn linkeroor dichtzit, al helemaal..... Help?! Kan iemand me geruststellen, of heeft zoiets meegemaakt? Dank alvast, groetjes Mieke.

Frits

Re: Prop er niet uit en water achtergebleven; Help?!

Bericht door Frits » wo 17.01.2018 13:45

Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen Mieke. Morgen gewoon
weer naar de huisarts en vertellen waar je bang voor bent. Zonodig
kan hij je doorverwijzen naar een NKO arts

Geen paniek. Het komt allemaal weer goed.

Heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Mieke68

Bericht door Mieke68 » wo 17.01.2018 14:58

Hai Frits,

Dank voor je aardige reactie. Ik ben extreem zuinig en gevoelig wat mijn oren betreft en nu met zo'n doof oor, voel ik me zeer onprettig en een beetje ongerust dus. Het water zit er nog steeds in. Morgen inderdaad maar eerst langs de HA en dan kijken wat het beste is. Maar ik begrijp dat er soms vervelende dingen kunnen gebeuren met dit soort 'ingreepjes'. Groetjes, Mieke.

JanHuis

Bericht door JanHuis » vr 19.01.2018 11:27

Ja, je voorzichtigheid en bezorgdheid is voor te stellen.
Als de arts daar rekening mee houdt en zorgvuldig het vocht weg kan halen,
dan kan ook blijken dat het eenvoudig op te lossen was (grote kans).
In elk geval gun ik je dat, zodat je na deze hobbel weer opgelucht kunt zijn.
Het zal ons gaan lukken,
door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Mieke68

Bericht door Mieke68 » wo 24.01.2018 12:30

Vorige week donderdag langs de HA geweest om mijn linkeroor te laten uitzuigen dus. Dat was geen succes, zacht uitgedrukt!! Het deed PIJN, echt heel erg. Hij is er mee gestopt, heeft één klein kruimeltje eruit kunnen zuigen, maar de rest zit tegen mijn trommelvlies aan. HA schreef me zure druppels voor, om de rest van het oorsmeer te laten 'oplossen', er wordt verder niets meer aan gedaan dus. Nu ben ik 's avonds aan het druppelen, en heb een heel doof linkeroor.... Hoe lang zou ik moeten doorgaan voor het smeer zich oplost? Werkt dit wel? Moet ik niet naar een KNO-arts om het propje te laten verwijderen? Iemand nog tips/ervaringen? Dank alvast.

JanHuis

Bericht door JanHuis » do 25.01.2018 10:19

Heeft de HA iets geadviseerd over hoe lang?
Wie weet zegt de bijsluiter er iets over of
kun je de doktersassistente even bellen.
Of de apotheker vragen.
Als je de hele 'kuur' af maakt en het werkt onvoldoende,
dan kan ik me idd voorstellen dat je met HA praat over een doorverwijzing.
En ondertussen zit je er maar mee .... .
Kun je met wat geduld en vertrouwen de tijd nemen?
En sterkte. Minder horend, hoortoestellen, tinnitus en een dicht zittend oor,
dat is niet mis ... .
Het zal ons gaan lukken,

Mieke68

Bericht door Mieke68 » di 30.01.2018 10:19

Beste Jan Huis en anderen,

Ik heb zelf een verwijzing gevraagd voor de KNO arts, ik zag het niet zitten om langer door te lopen met één doof oor; hoe en wanneer zou die prop zich op moeten lossen en hoe zou het eruit kunnen komen, als ik altijd een gehoorapparaat draag?? Ik ben bij het inloopspreekuur KNO geweest in UMC en ben daar geweldig fijn en vakkundig geholpen door een KNO-arts, die mij heel serieus nam, en de tijd om naar me te luisteren en me vertelde dat een oorprop verwijderen GEEN PIJN HOORT TE DOEN!!! De HA is natuurlijk een beetje de olifant in de porseleinkast, die ziet niet wat hij doet met die lange uitzuignaald in je oor, maar zij heeft verfijnde materialen en ze kon dmv een camera zien wat ze deed in mijn oor, op een groot scherm! Het deed inderdaad geen pijn, en ik ben van mijn prop verlost, ze heeft het heel deskundig uitgezogen, heerlijk!! Wat kan een mens zich ellendig voelen door zoeiets 'kleins', en zo opgelucht als het opgelost is! Dank voor je meeleven en - denken. Groetjes, Mieke.

JanHuis

Bericht door JanHuis » wo 31.01.2018 09:17

Dat is mooi om te lezen!, Mieke.
Hoe je benaderd werd en hoe de behandeling ging:
hartstikke fijn!
Het zal ons gaan lukken,

Mieke68

Bericht door Mieke68 » wo 16.05.2018 16:33

Wat niet zo mooi is, daar heb ik in een ander topic over geschreven, is dat ik een heel vervelende geluidssensatie heb overgehouden aan de behandeling bij de huisarts, tenminste daar heeft het alle schijn van.. Dat duurt nu dus al een maand of vier en geregeld ben ik de wanhoop nabij. Ik ga binnenkort weer naar Tinnitus psycholoog in UMC, ik heb hulp nodig bij het leren accepteren. Ben zo boos en verdrietig vaak, dat ik hier mee moet leven.. heb veel negatieve gedachten. Erg vervelend.. iemand nog tips?

Plaats reactie