wie heeft ook last van smakkende geluiden, tikkende klokken

Misofonie, 4S of Selective Sound Sensitivity Syndrome (ook wel Soft Sound Sensitivity Syndrome) en fonofobie: wat houdt dat allemaal in? Samengevat onder de noemer Misofonie of Misophonia.

Moderators: moderator, forumadmin

meganeke

wie heeft ook last van smakkende geluiden, tikkende klokken

Bericht door meganeke » di 31.03.2009 20:10

help,
wie heeft er ook last van smakkende geluiden, mensen die eten, met tanden klappen, tikkende klokken, iemand die fluit, huilende kinderen, hele tijd klikken met een pen ...
Heb sinds mn 16e hier last van en nu 10 jaar later word het alsmaar erger. Ik probeer er niet op te letten, maar dat lukt me echt niet, ik ga me erop fixeren en wordt er heel erg agressief van. Met andere geluiden dan deze heb ik bijna geen last. Wie heeft dit ook en wat kan ik eraan doen?

treep46
Contacteer:

Bericht door treep46 » di 31.03.2009 20:43

paniek is geen oplossing. We hebben hier allemaal wel last van bepaalde geluiden die we niet kunnen hebben. Zoek afleiding. Richt je op dingen die je wel leuk vindt. Zoek andere geluiden waat je geen last van hebt. Maar vooral rustig blijven. Groeten Joost.
(velen willen over mij oordelen, weinigen willen mijn oor delen)
website: http://www.piependeoren.nl

Kees

Bericht door Kees » wo 01.04.2009 19:15

Inderdaad,

"Gewoon" niet op proberen te letten, zet je gedachten er vanaf.
Je op andere "leukere" dingen concentreren en er niet op proberen te letten.
Lukt dit echt niet, zal je toch eens aan de professionele hulp moeten, vrees ik.
Praat er dan eens over met je huisarts, want je er aan blijven ergeren lost niets op.

Je zult er dan echt aan gaan moeten werken, desnoods met professionele hulp.!!!
Want zo blijven doorgaan is toch ook geen optie, of wel dan.............?
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

meganeke

Bericht door meganeke » wo 01.04.2009 19:21

Thx voor de reacties, maar me op iets anders concentreren helpt echt niet. Heb al zo vaak geprobeerd. Ik word echt gek van die geluiden. Maar vind het beetje stom om voor zoiets naar de dokter te gaan...

sylvester

Bericht door sylvester » wo 01.04.2009 19:25

meganeke schreef:Thx voor de reacties, maar me op iets anders concentreren helpt echt niet. Heb al zo vaak geprobeerd. Ik word echt gek van die geluiden. Maar vind het beetje stom om voor zoiets naar de dokter te gaan...
Niets is te dom om voor naar de dokter te gaan. Als het zelf niet lukt om je op iets anders te focussen dan heb je hulp nodig. Je hebt echte klachten, je verzint dit niet. Dus gewoon hulp zoeken.

Kees

Bericht door Kees » wo 01.04.2009 20:01

Zo is het precies.

Net als het feit dat er geen domme vragen zijn, maar we domme antwoorden.
Groeten,

Kees.

meganeke

Bericht door meganeke » za 04.04.2009 19:49

Ben aan het denken geweest, maar kan een hypnotiseur niet helpen? Dat hij mss ervoor zorgt dat je er niet meer op let?

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » ma 06.04.2009 01:07

Hoi Meganeke,

ik herken je probleem. Heb hier ook vreselijk last van gehad. Maar inmiddels kan ik er erg goed mee omgaan. Wat je hebt is misophonia, en waardoor het komt is moeilijk te zeggen. Sommige mensen geloven dat het een auditieve uiting van dwangstoornis is, die op te lossen is met cognitieve therapie en/of medicatie.

In ieder geval raad ik je aan om eens hier te kijken. Daar vind je mensen met dezelfde klachten:

http://www.websitetoolbox.com/tool/post ... id=3391659

Succes!
John
One day it will happen... One day it will all make sense...

meganeke

Bericht door meganeke » ma 06.04.2009 09:32

Hey John,

thx voor antwoord, mag ik vragen wat ge hebt gedaan omdat ge er nu goed mee om kunt gaan? Iedereen zegt, niet op concentreren, of afleiding zoeken, maar dat lukt echt niet. Ik hoor het gesmak nog door het hoogste volume van mn mp3 speler...

Kees

Bericht door Kees » ma 06.04.2009 19:05

meganeke schreef:Ben aan het denken geweest, maar kan een hypnotiseur niet helpen? Dat hij mss ervoor zorgt dat je er niet meer op let?
Geen idee.

Ik ben al 19 jaar ervaringsdeskundig op Tinnitusgebied.
Ik heb nog nooit van hypnose gehoord voor mensen met Tinnitus.
Ook op dit forum wat al functioneert vanaf juli 2005 heb ik er hier ook nog nooit van gehoord.
Vanaf die datum ben ik ook Moderator, dan had ik het beslist moeten lezen.
Groeten,

Kees.

Jeroen-Spock

Bericht door Jeroen-Spock » wo 08.04.2009 10:44

Ik schrijf net het volgende in een ander topic voordat ik deze tegen kwam:
Jeroen-Spock schreef:Ik weet er niet zo heel veel van hoor, maar last van bepaalde geluiden komt mij wel bekend voor. Jasper, misschien moet je eens zoeken naar SSSS, dat is een vorm van hyperacisus.
Ik heb het ook, en ik kan wél tegen harde geluiden, ook langdurig. Bij mij is het juist zo dat ik voor bepaalde geluiden zoals snuiven, slikken, smakken, hoesten, kuchen, kauwen, daar kan ik niet tegen. Doet gewoon pijn in mijn hoofd, en ik krijg het er warm van. SSSS staat voor selective SOFT SOUND syndrome.
Er schijnen maar 160 mensen op aarde te zijn die het hebben, maar het lijkt me sterk dat er verder niemand is.
Kees schreef:"Gewoon" niet op proberen te letten, zet je gedachten er vanaf.
Kan niet, bij mij tenminste niet. Als ik tegen jou zeg niet aan de roze olifant denken, is het eerste wat je doet "welke roze olifant"? Als iemand zegt denk niet aan die geluiden, is het eerste wat ik doe de geluiden opzoeken.

meganeke schreef:Ik hoor het gesmak nog door het hoogste volume van mn mp3 speler...
Daar heb ik ook last van. Er is een keer een onderzoek geweest in Amerika dacht ik, waaruit bleek dat mensen met SSSS de gevoelige geluiden 20dB harder horen dan overig geluid.

Ik zal zo eens zoeken naar mijn welkomstopic hier op het forum, daar staat wat duidelijker in wat ik heb en ik kan nog steeds niet geloven dat ik de enige in NL ben.

Suzanna

Bericht door Suzanna » do 16.07.2009 11:02

Ik herken je verhaal volledig, vooral de geluiden waar je zelf geen controle over hebt kunnen je tot waanzin drijven ? Voor mij betekent dat inderdaad dat ik geen echt fysiek probleem heb, is 't een soort conditionering vanuit de jeugd misschien ? Iemand zei me eens dat ik helderhorend bent. Ik ben al lang aan 't proberen uit te vissen hoe dat zit, of hoe dat werkt. Ik zou door het horen van sommige geluiden van andere mensen, de emotie van die mensen te voelen krijgen; ik kan inderdaad dan innerlijk woedend worden, of heel zenuwachtig of lastig ....
Ik heb hoegenaamd geen last van een werkman met een boormachine naast mijn oren, raar hé. Maar iemand die wat te luid ademt of zo ..radio van buren in de tuin ... Iemand die op kauwgom kauwt hoor ik op een afstand van meer dan 10 meter ...
Naar de dokter gaan om hiervan te genezen vind ik geen optie meer, ze geven je een traditioneel medicijn waar je suf van wordt. Lees de bijsluiter en je weet al genoeg. Mensen met gevoelige oren zijn over 't algemeen gevoelig voor meerdere dingen, vaak ook voor medicijnen.
Ik denk dat het beter is dat je de zachte middelen probeert zoals bloesemtherapieën bvb. Ik gebruik zo een middel om me af te schermen tegen te veel invloeden van buitenaf, ik heb de indruk dat het wel wat helpt en ik word er niet van 'platgelegd'. Als ik dat inneem trek ik me bvb ook minder aan van wat andere mensen zeggen en zo, ik voel me dan beter in relatie met andere mensen.
Ik ben op 't moment op zoek naar een andere woning, heeeeel moeilijk voor mij, ik ben zo bang van nieuwe storende geluiden, het probleem blijft dus altijd wel aanwezig.
Misschien geven je overgevoelige oren je ook wel de kans anders om te gaan met mensen; vertel hen over je probleem, mijn ervaring is dat mensen er rekening mee willen houden, als je het hen op een deftige manier vraagt of uitlegt. (dat heb ik ook maar met de jaren geleerd hoor, vaak was ik al zooo kwaad door geluiden dat ik zelfs niet meer kon spreken tegen mensen die de veroorzakers waren en soms gebeurt het nog dat ik woedend word).
Ik heb ook eens te horen gekregen dat ik in dit leven moet leren omgaan met 'geluid', dat het een soort levensopdracht is. Daar kan ik ook inkomen, ik moet dan soms denken aan mensen met andere handicaps die het ook niet makkelijk hebben.
Ik ben al jaren met astrologie bezig en ben begonnen met het maken van een dagboek, ik merk dat de gevoeligheid van mijn oren samengaat met bepaalde periodes, eigenlijk heb je zelf dan weinig impact op de zaak, misschien zijn dit de periodes dat je gewoon wat meer rust moet inlassen, en wat minder controle.
Onlangs las ik een voor mij interessant artikel, over geluid en de ziel, ik ben muzikante en kon me er ook wel in vinden :
http://www.lex-persoon.lichtsferen.com/ ... _ziel.html
Veel groetjes ...
Suzanne

iluvk3

Re: wie heeft ook last van smakkende geluiden, tikkende klok

Bericht door iluvk3 » zo 14.02.2010 17:22

meganeke schreef:help,
wie heeft er ook last van smakkende geluiden, mensen die eten, met tanden klappen, tikkende klokken, iemand die fluit, huilende kinderen, hele tijd klikken met een pen ...
Heb sinds mn 16e hier last van en nu 10 jaar later word het alsmaar erger. Ik probeer er niet op te letten, maar dat lukt me echt niet, ik ga me erop fixeren en wordt er heel erg agressief van. Met andere geluiden dan deze heb ik bijna geen last. Wie heeft dit ook en wat kan ik eraan doen?
hallo meganeke.

wat jij beschrijft dat komt wel heel dicht bij mij, wat ik sinds mijn 11 de heb. zie het topic waarop ik mij vandaag voorstel.
ik heb vooral last van fluitende en zingende mensen. timmergeluiden,. maar in de loop vd jaren heeft het zich uitgebreid tot bijv getik vh toetsenbord, klikken pen, tikkende vingers op tafel, heijen van palen, ach bedenk het maar. maar zingende en fluitende mensen dat voert wel de boventoon. ik ben ook op zoek naar oplossingen, maar dat is moeilijk. ik weet dat je je op zo n moment dat geluid niet kan negeren. dat is ons probleem. als ik een irritant geluid hoor, dan hoor ik helemaal niets anders meer. vraag mij niet wat 1 plus 1 is, want daar kom ik op dat moment niet uit. ik hoor alleen dat geluid. ik kan het niet negeren. er komen op zo n moment wel hele agressieve gevoelens naar boven. voor die gevoelens ben ik bang.
ik ben de laatste weken heel erg op internet aan het zoeken, en via dit forum dacht ik eerst dat ik hyperacusis had. maar dat is het toch net niet. nu heb ik gelezen over misophonia, oftewel ssss, en dat lijkt er heel veel op. bedankt voor jouw verhaal. want in alle informatie die ik ben tegengekomen, komt jouw verhaal wel heel dicht in de buurt van mijn verhaal.groetjes ada

meganeke

geluiden

Bericht door meganeke » do 18.02.2010 18:16

Ik weet niet of dit forum nog actief is, maar ik heb besloten om bij een hypnose therapeut in therapie te gaan. Ik heb hun gemaild met mijn klachten en ze kunnen me erbij helpen. Dus ik ga dit zeker doen, want zo kan ik echt niet verder.

Kees

Bericht door Kees » do 18.02.2010 18:43

Dan zijn wij wel heel benieuwd of dit gaat helpen bij je.

We horen graag nog van je.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie