wie heeft ook last van smakkende geluiden, tikkende klokken

Misofonie, 4S of Selective Sound Sensitivity Syndrome (ook wel Soft Sound Sensitivity Syndrome) en fonofobie: wat houdt dat allemaal in? Samengevat onder de noemer Misofonie of Misophonia.

Moderators: moderator, forumadmin

iluvk3

Re: geluiden

Bericht door iluvk3 » do 18.02.2010 19:27

meganeke schreef:Ik weet niet of dit forum nog actief is, maar ik heb besloten om bij een hypnose therapeut in therapie te gaan. Ik heb hun gemaild met mijn klachten en ze kunnen me erbij helpen. Dus ik ga dit zeker doen, want zo kan ik echt niet verder.
hoi meganneke,
ik heb ook wel eens aan een hypnotiseur gedacht. als ik zie wat die mensen kunnen?! ik ben alleen bang dat het van tijdelijke aard is.
houd ons inderdaad op de hoogte. ik ben heel erg benieuwd, want ik ben net zo wanhopig als jij bent.

groetjes ada

meganeke

geluiden

Bericht door meganeke » do 18.02.2010 19:30

ik laat het u zeker weten. Alleen ik hoop niet wanneer ik er teveel over ga praten weer, ik er terug op ga letten. Maar ja, ik hoor het nog wel. Ik moet wel iets doen, anders word ik gek

Suzanna

Hallo mensen,

Bericht door Suzanna » do 25.02.2010 09:28

Ik ben benieuwd of hypnose kan helpen, 't is in elk geval een zachte therapievorm, beter dan vieze pillen.
Wat ik nog even kwijt wil .... ik word het meest geconfronteerd met geluiden op plaatsen waar ik me niet goed voel, zo heb ik jaren op een kantoor gewerkt en daar verschrikkelijk veel last gehad van allerhande geluiden, het was eigenlijk niet leefbaar meer, elke dag was een kwelling voor mij. Maar ik zei ook al jaren dat ik er weg wou, 't was niet mijn ding, kantoorwerk ....
Ik had de laatste jaren ook veel last van geluid van buren, vooral in de tuin .... maar eigenlijk woonde ik ook niet meer zo graag in dat huis, dat vrij donker is en wou ik er al lang weg.
Op kantoor hebben ze mij weggepest (wat een geluk!) en ik ben verhuisd. Ik heb nu veel minder last van alle geluiden.
Soms lijkt het dus dat mijn oren mij er op wijzen dat ik een andere richting moet inslaan .... want ik kan nogal vasthoudend zijn aan vertrouwde situaties.
Ik neem geen medicatie, maar wel een bloesemessence, nl Yarrow; die essence beschermt tegen invloeden van buitenaf want ik ben ook hypersensitief (en mijn oren natuurlijk nog 't meest).
Ik zou wel eens willen weten of er nog mensen zijn die vooral last hebben van hun oren als ze in een omgeving zijn waar ze eigenlijk liever niet willen zijn ....

iluvk3

Re: Hallo mensen,

Bericht door iluvk3 » do 25.02.2010 09:56

Suzanna schreef:Ik ben benieuwd of hypnose kan helpen, 't is in elk geval een zachte therapievorm, beter dan vieze pillen.
Wat ik nog even kwijt wil .... ik word het meest geconfronteerd met geluiden op plaatsen waar ik me niet goed voel, zo heb ik jaren op een kantoor gewerkt en daar verschrikkelijk veel last gehad van allerhande geluiden, het was eigenlijk niet leefbaar meer, elke dag was een kwelling voor mij. Maar ik zei ook al jaren dat ik er weg wou, 't was niet mijn ding, kantoorwerk ....
Ik had de laatste jaren ook veel last van geluid van buren, vooral in de tuin .... maar eigenlijk woonde ik ook niet meer zo graag in dat huis, dat vrij donker is en wou ik er al lang weg.
Op kantoor hebben ze mij weggepest (wat een geluk!) en ik ben verhuisd. Ik heb nu veel minder last van alle geluiden.
Soms lijkt het dus dat mijn oren mij er op wijzen dat ik een andere richting moet inslaan .... want ik kan nogal vasthoudend zijn aan vertrouwde situaties.
Ik neem geen medicatie, maar wel een bloesemessence, nl Yarrow; die essence beschermt tegen invloeden van buitenaf want ik ben ook hypersensitief (en mijn oren natuurlijk nog 't meest).
Ik zou wel eens willen weten of er nog mensen zijn die vooral last hebben van hun oren als ze in een omgeving zijn waar ze eigenlijk liever niet willen zijn ....
ik vind het een interessant verhaal. maar ik denk eerder dat ik het omgekeerde heb. ik wil ergens niet zijn omdat er irritante geluiden zijn. als die geluiden er niet zijn, dan wil ik er meestal wel zijn. maar het zal best dat als je ergens niet graag bent, dat je dan zeker meer last vd geluiden hebt.
als ik jouw verhaal vertaal naar mijzelf toe dan zou het betekenen dat ik al 32 jaar ergens ben waar ik niet wil zijn. ik ga daar in elk geval over nadenken. ik ben wel benieuwd; helpt die yarrow ook echt?

opa cor

geluiden.

Bericht door opa cor » do 25.02.2010 10:30

Elders op dit forum (bij even voorstellen) heb ik een posting gedaan, die ik hier herhaal.
Kijk voor eens op Google. Typ daar"Misophonia"zoek onder nederland en vervolgens "Hyperacusis een auditieve nachtmerrie "
U zult dan daar uitgebreide informatie aantreffen.

vr.gr opa cor

Suzanna

geluiden

Bericht door Suzanna » do 25.02.2010 10:56

Hallo,
Ja dat herken ik wel zene, ik wou ook niet meer op kantoor zijn of in mijn tuin en ik dacht altijd .... omwille van de geluiden.
Maar als ik er nu op terugkijk ....
Dat huis pastte eigenlijk niet meer bij mij ... en dat (voor mij) saai kantoorwerk evenmin.
Nu denk ik zoiets van : ja, wie niet horen wil moet voelen ..... maar dat is ook omgekeerd voor mij : als ik niet wou voelen moest ik maar horen ...
Ik denk dat mensen kwaaltjes ontwikkelen als ze niet 'luisteren' naar wat hun ziel hun te vertellen heeft. Maw, ge luistert niet naar uw ziel, dus ge krijgt allerlei ambetante dingen te horen ....
Luisteren naar de ziel betekent volgens mij : dingen doen die ge graag doet, waar ge van weet, hier voel ik me goed bij en dat geeft vreugde in mijn leven.
Ja die Yarrow helpt mij wel, ik ben hooggevoelig en ik heb de indruk dat Yarrow me beschermt tegen het voelen van allerlei emoties van andere mensen. Ik ben dat beginnen innemen na het lezen van een boek waarin de schrijfster beweerde dat er mensen soms heel hun leven depressief rondlopen, gewoon omdat ze zoveel negatiefs van anderen 'aantrekken'.

iluvk3

Bericht door iluvk3 » do 25.02.2010 11:22

ach ja, baat het niet, schaadt het niet. ik kan het altijd eens proberen. kan ik het bij de tp halen, of moet ik er voor naar een natuur winkel gaan?

Suzanna

Bericht door Suzanna » do 25.02.2010 11:57

Ja een natuurwinkel ....
Inderdaad, die bloesems hebben geen bijwerkingen.

Jante

Bericht door Jante » do 25.02.2010 12:25

Ik herken veel in je verhaal Suzanne.
Ik ben ook erg sensitief al heb ik daar nooit aangewild, die HSP-hype. Ik had al genoeg, HSP hoefde er niet bij! Maar je zegt het treffend, wie niet voelen wil moet horen.
Ik heb altijd te weinig geluisterd naar wat er voor mij nodig en goed was, daar ben ik wel achter. En dat hakte er des te meer in omdat de maatschappij niet is ingesteld op een overmaat aan sensitiviteit. Dan kun je denken, ach, ik negeer het, maar die prikkels doen hun werk wel. En als je een leven lang zo doorgaat en prikkels negeert omdat anderen daar schijnbaar wél tegen bestand zijn, dan kunnen je je oren gaan schreeuwen. 'Luister'.
Dit is het motto wat ik onlangs meekreeg van een verpleger die me goed heeft leren kennen, luister naar jezelf. Ik doe het niet graag - zeker nu niet!! - maar weet nu wel dat het nodig is.
Het is niet het enige aspect aan de t en h maar in mijn geval als oorzaak wel belangrijk en ik zal vast niet de enige zijn.
Goed dat je dit aanstipt.

Groet! Jante

Suzanna

Bericht door Suzanna » do 25.02.2010 13:23

Bedankt voor je uitleg Jante.
Die verpleger is een wijze mens.
Voelen wat echt goed voor je is .... het is inderdaad niet altijd zo gemakkelijk.

meganeke

Bericht door meganeke » do 25.02.2010 20:42

ik ben dus bij een hypnotherapeut geweest. Die vrouw heeft nog 3 andere mensen in therapie met hetzelfde probleem. Blijkbaar heeft het met uw verleden te maken. Iets dat nog niet helemaal verwerkt is. Het gaat wel samen met homeopathie. Nu dus de eerste sessie gehad, volgende week volgt de volgende.

Suzanna

Bericht door Suzanna » vr 26.02.2010 11:27

Laat je ons eens weten of je therapie je geholpen heeft ?

meganeke

Bericht door meganeke » vr 26.02.2010 18:24

da zal ik doen, iedere keer ik geweest ben, laat ik iets weten.

Ries

Bericht door Ries » di 15.06.2010 13:39

ik herken het

vermoed door autisme, ik word er ook bang van

meganeke

geluiden

Bericht door meganeke » wo 16.06.2010 21:09

autisme? ik denk niet dat ik daar last van heb. Ik weet dat mijn pa het ook heeft, en sinds ik weet dat hij die dingen hoort, heb ik het ook. Ik heb het mijn vriend verteld, en nu hoort hij het ook. Hypnotherapie helpt dus niet, daar ben ik nu achter. Ik ga nu wat anders proberen, ga in behandeling bij een energetisch therapeut. Ik moet iets doen, want wordt stillaan helemaal gek.

Plaats reactie