Misofonie Trial & Error groep

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en (eventuele) medicatie. Hoe werkt de behandeling/therapie (en/of evt. medicatie), wat heeft het opgeleverd etc.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 16.01.2011 00:51

Ik ga meedoen aan een trial&error-groep voor misophonia/misofonie. Een jaar geleden wist ik niet eens dat ik dit had, nu kan ik - dankzij dit forum en het weten dat ik niet gek ben ;) tegen mensen die eetgeluiden maken zeggen dat zij er niets aan kunnen doen, maar dat ik hier nu eenmaal heel veel last van heb.
Nu ik weet dat het een naam heeft, doe ik graag mee aan de trial&error-groep. Ik ben blij dat ik mee mag doen, het is een kans! Het gaat niet over, maar ik leef er al zoveel jaren mee, dat ik het al fijn vind dat ik weet wat het is!

Zo zal het met vele aandoeningen en ziektes zijn: door ons beschikbaar te stellen voor dergelijke groepen, wetend dat de oplossing in een andere benadering zit en genietend van het goede dat we hebben, komen we een heel eind.
Pillen kunnen vaak pijn verzachten, maar wegnemen gaat lang niet altijd. Ik heb een scala aan kwalen, probeer daar voorzover dat kan gezond mee te leven, maar die kwalen leven mij niet! Alles is een les, ons aangereikt om van te leren. Dus probeer ik de lesstof te snappen en leef zo positief mogelijk :)

Frits

Bericht door Frits » zo 16.01.2011 11:13

MarjoleinStam schreef:Ik ga meedoen aan een trial&error-groep voor misophonia/misofonie. Een jaar geleden wist ik niet eens dat ik dit had, nu kan ik - dankzij dit forum en het weten dat ik niet gek ben ;) tegen mensen die eetgeluiden maken zeggen dat zij er niets aan kunnen doen, maar dat ik hier nu eenmaal heel veel last van heb.
Nu ik weet dat het een naam heeft, doe ik graag mee aan de trial&error-groep. Ik ben blij dat ik mee mag doen, het is een kans! Het gaat niet over, maar ik leef er al zoveel jaren mee, dat ik het al fijn vind dat ik weet wat het is!

Zo zal het met vele aandoeningen en ziektes zijn: door ons beschikbaar te stellen voor dergelijke groepen, wetend dat de oplossing in een andere benadering zit en genietend van het goede dat we hebben, komen we een heel eind.
Pillen kunnen vaak pijn verzachten, maar wegnemen gaat lang niet altijd. Ik heb een scala aan kwalen, probeer daar voorzover dat kan gezond mee te leven, maar die kwalen leven mij niet! Alles is een les, ons aangereikt om van te leren. Dus probeer ik de lesstof te snappen en leef zo positief mogelijk :)
Dat lijkt me een heel positief verhaal. Meedoen met de trail&error-groep, zien wat er van komt en verder genieten van de positieve dingen in het leven.

Heel veel sterkte en we horen wel hoe het verder gaat.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » zo 16.01.2011 11:57

MarjoleinStam schreef:Ik ga meedoen aan een trial&error-groep voor misophonia/misofonie. Een jaar geleden wist ik niet eens dat ik dit had, nu kan ik - dankzij dit forum en het weten dat ik niet gek ben ;) tegen mensen die eetgeluiden maken zeggen dat zij er niets aan kunnen doen, maar dat ik hier nu eenmaal heel veel last van heb.

Hallo Marjolein,

Zo zie je maar weer waar het forum allemaal al niet goed voor is.

Ik hoop oprecht dat het gaat helpen voor je.

Heel veel succes toegewenst straks.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 16.01.2011 12:08

Dank jullie wel :-)

Natuurlijk hoop ik ook dat het gaat helpen. Maar als het niet gaat helpen, tja - dan niet. Dan nog is het goed - het komt in het leven zoals het komt ;)

Kees

Bericht door Kees » zo 16.01.2011 12:13

MarjoleinStam schreef:Dank jullie wel :-)

Natuurlijk hoop ik ook dat het gaat helpen. Maar als het niet gaat helpen, tja - dan niet. Dan nog is het goed - het komt in het leven zoals het komt ;)

Dat is wel waar, maar: "Niet geschoten is altijd mis", toch.........
Groeten,

Kees.

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 16.01.2011 12:17

Jawel, Kees, maar ik ben uit de kleine kinderen en weer alleenstaand, dus die enkele keer dat ik gestoord raak omdat mijn hulp een snoepje eet, is nog wel te overzien. Trial&error kan ook anderen helpen en dat vind ik minstens even belangrijk :-D

Eigenlijk kan ik er sinds de ontdekking op dit forum - dit forum is inderdaad goed!!! - al beter mee omgaan omdat ik het nu begrijp. Ook de (h)erkenning was belangrijk; zodra je die hebt, weet, snapt, kun je ermee verder!

Kees

Bericht door Kees » zo 16.01.2011 16:26

MarjoleinStam schreef:Jawel, Kees, maar ik ben uit de kleine kinderen en weer alleenstaand, dus die enkele keer dat ik gestoord raak omdat mijn hulp een snoepje eet, is nog wel te overzien. Trial&error kan ook anderen helpen en dat vind ik minstens even belangrijk :-D

Eigenlijk kan ik er sinds de ontdekking op dit forum - dit forum is inderdaad goed!!! - al beter mee omgaan omdat ik het nu begrijp. Ook de (h)erkenning was belangrijk; zodra je die hebt, weet, snapt, kun je ermee verder!

Ja, ik weet het.

Ook bij mijn lezingen over Tinnitus zeg ik het ook altijd.
Erkenning en herkenning is van levensbelang.
Groeten,

Kees.

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 16.01.2011 18:54

En dan zit je vanmiddag op een verjaardag en je vertelt op de valreep dat je mee gaat doen aan de misofonie-trialgroep ...
Naast je blijkt iemand aan exact dezelfde stoornis te lijden!!! Ze had er één keer van gehoord, bij dr. Phil, verder nooit :shock:

Ook zij heeft, net als ik, snel last van suizende oren (zoals ik nu, na een autorit met iemand met een bassbox achterin :?).

Zo klein is de wereld en zo verborgen is dit probleem dus!
Ik heb haar meteen op dit forum gewezen, dus ik denk dat er een lid bij komt :)

Kees

Bericht door Kees » ma 17.01.2011 16:09

Atijd welkom. :cool:

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. :D
Groeten,

Kees.

Plaats reactie