Verdwenen tweeling en misofonie.

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en (eventuele) medicatie. Hoe werkt de behandeling/therapie (en/of evt. medicatie), wat heeft het opgeleverd etc.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Suzanna

Verdwenen tweeling en misofonie.

Bericht door Suzanna » ma 03.03.2014 15:56

Ik heb al jaren last van misofonie. Ik heb over mezelf ontdekt dat ik een deel van een tweeling was. Jaren geleden had een alternatief genezer mij daar al iets over gezegd. Tegenwoordig is het Vanishing Twin Syndrom al veel meer bekend (lees er over op internet). Met de techniek van familie-opstellingen is ontdekt dat ik idd deel was van een tweeling, maar mijn broer heeft het niet gehaald.
Tijdens de familie-opstelling werd ontdekt dat mijn tweelingbroer niet mee wou, hij heeft de sprong naar het leven in een lichaam niet gewaagd .... ja, ik geloof in reincarnatie en in het feit dat een ziel neerdaalt in het lichaam van de moeder.
Later las ik in een boekje dat een foetus eerst zijn GEHOOR ontwikkelt, zelfs voor dat het hartje er is. Dat wist ik niet en vond ik wel speciaal gezien mijn oren me al zo veel last hebben bezorgd.
Ik ben erg intuitief en vroeg me af of ik het moment van 'de sprong' terug kon oproepen door me er op te concentreren.
Ik ben daarvoor in een warm bad gaan zitten en inderdaad, na een tijdje heb ik beelden gezien en zaken aangevoeld. Ik voelde mezelf in de baarmoeder 'neerdalen', ik lag helemaal aan de zijkant van de baarmoeder en lag te wachten op de andere. Maar de andere volgde niet en ik was erg ongerust en lag heel geconcentreerd te luisteren. De geluiden buiten de baarmoeder stoorden me heel erg want daardoor kon ik niet horen waar mijn tweelingbroer bleef.
Dit is een thema dat ik erg goed herken in mijn dagelijks leven; niets kunnen doen omdat ik zo veel last heb van geluiden buiten mezelf, ik ben precies altijd in modus 'waakzaamheid', ik kan me soms erg slecht concentreren.
Ik ben astrologe en weet dat de periode van zwangerschap even belangrijk is als de eerste 7 levensjaren van een kind of even belangrijk als de periode van 7 jaar tot de dood. Een foetus (ongeboren kind) neemt dus ongelooflijk veel indrukken mee.
Sinds ik die waarneming had in het water voel ik me veel rustiger al is de misofonia nog niet verdwenen.
En een therapeute deed ook een traject met mij met bedoeling afscheid te nemen van de tweelingbroer.
Het verhaal van die tweelingbroer had nog meer gevolgen in mijn leven, o.a. een soort wantrouwen naar mannen (ze laten je in de steek). Als er een man was in m'n leven liet ik altijd alles rond hem draaien omdat ik toch zo bang was dat hij me in de steek zou laten, wat idd steeds gebeurde.
Ik vraag me af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal ?

udo j

Re: Verdwenen tweeling en misofonie.

Bericht door udo j » ma 03.03.2014 21:34

Ik herken er niets van maar vind het een indrukwekkend verhaal.

mvg udo

hendrik1

Re: Verdwenen tweeling en misofonie.

Bericht door hendrik1 » di 04.03.2014 11:02

Indrukwekkend dat je je verhaal op dit forum durft te plaatsen.
Ik weet van een aantal therapeuten die in een groot bad, klein zwembad eigenlijk,
mensen hun geboorteproces opnieuw kunnen laten herbeleven.
Wanneer dat door gekwalificeerde therapeuten gebeurd
kan dat inderdaad een zeer indrukwekkende ervaring zijn.
Daarin sta je met je verhaal niet alleen!

Ik was onder de indruk van een paar ervaringen van mensen
die ik van dichtbij mee heb mogen maken.
Gaf deze mensen veel inzicht en duiding.
Zeker wanneer dit gecombineerd werd met familieopstellingen.

Maar ook weer een waarschuwend vingertje:
ik heb deze vorm ook mis zien gaan.
Zoals je bij sommige vormen van regressie therapie
wel eens vaker kunt zien.
De kwaliteit van je hulpverlener is van groot belang.

Wanneer je zoals jij aangeeft met reïncarnatie,
astrologie bezig bent, zou ik je willen adviseren
het boek; "menswording voor de geboorte",
van F. Wilmar te lezen.
Dit boek is geschreven van antroposofische invalshoek.
Medisch en spiritueel/geestelijk in 1 boek.
En uiteraard reïncarnatie als een van de uitgangspunten.

Nogmaals, indrukwekkend dat je je ervaring
hier zo even neer durft te zetten.

hendrik

ps, heb je als astrologe een praktijk, stuur dan via een pbtje even een link.

Plaats reactie