Gent!

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Jante

Gent!

Bericht door Jante » ma 01.03.2010 15:44

Ik ga naar Gent... 15 maart a.s.
Gisteren ontdekte ik een auto die stil genoeg voor me is (Volkwagen Polo nog iets), die we kunnen lenen. Nu net een afspraak bij Revalidatiecentrum Sint Lievenspoort gemaakt. Alleen voor de ruisgenerator. volgens mij gaat dat sneller. TRT zelf ga ik er niet doen, daar zijn hier wegen voor.
Meteen heb ik aan alle kanten mijn medische dossiers opgevraagd om mee te nemen. verwijsbriefje, binnen een uur tijd was alles geregeld.

Ik zie een hoop zon vandaag. Ik vermoed echt dat die ruisgenerator de cirkel waarin ik zit kan helpen doorbreken.

Met dank aan Nieske!!!!

Jante

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » ma 01.03.2010 16:53

Gefeliciteerd Jante,
Wat goed, toch nog snel gelukt na ons telefoontje van vanmiddag.

gr Nieske

Erica47

Bericht door Erica47 » ma 01.03.2010 18:06

Echt spannend.
En wat fijn dat Nieske je kon helpen.
En, inderdaad, heerlijk dat het zo snel gaat.

Ik kan me alleen maar bij de vorige 'sprekers' aansluiten.

Je bent in beweging.
Dit gaat de goede kant op.

Erica

Jante

Bericht door Jante » ma 01.03.2010 19:52

Dank voor jullie reacties.
Ik ben helemaal vrolijk vandaag.
Dat ik naar Gent kan alleen al... een heel stuk vrijheid terug!
Er is beweging , en hoop op nog meer.

Groet! Jante

vlecht

Bericht door vlecht » ma 01.03.2010 22:42

En ik verwacht niet anders dan dat je uitgebreid verslag gaat doen van al je belevenissen. Ben benieuwd! Ik hoop, dat het je daadwerkelijk ook verlichting gaat brengen!

Groeten,

Jeroen.

udo j

Bericht door udo j » wo 03.03.2010 22:28

Jante, nog even over de auto waarmee je naar gent wil gaan. Houd er rekening mee dat het op de snelweg meer geluid kan maken en vooral bij regen.
Neem voor de zekerheid oorbescherming mee al kan je daar niet zo goed tegen. Dan jan je afwisselen.

Maar ik hoop voor je dat de zon dan schijnt.(hebben wij het ook) 8-)
mvg udo

Jante

Bericht door Jante » wo 03.03.2010 22:43

Dank je Udo voor de tip!
Gelukkig hadden we de auto van mijn moeder bij regen getest. Maar met de snelweg had ik inderdaad geen rekening gehouden.
Ga nu echt die ZEM bestellen!

Ja het is inderdaad heel erg om mijn huis uit te moeten, ons warme nest, ik heb die veiligheid juist nu nodig. Maar ik heb geen keus, dit verbouwingslawaai is schadelijk. En ik heb ook geleerd, vooral in die jaren politieke strijd, dat je elk nadeel tot je voordeel kunt maken. We hebben toen het 'onmogelijke' waar kunnen maken. Ik hoop dat opnieuw!!!

udo j

Bericht door udo j » do 04.03.2010 20:16

Van de zem zal je geen spijt krijgen is mijn ervaring. En ze zijn er zelf in meerdere kleuren.
mvg udo

Jante

Bericht door Jante » do 04.03.2010 20:40

Vandaag wordt hij besteld.

Ik ga nu 'schuilen' voor het lawaai, een plek elders gevonden om te slapen. Dat geeft wel weer rust.
Eigenlijk draait alles om goede nachtrust.

Joost, sterkte met jouw verbouwing.
Alle verbouwingen gaan over zullen we maar zeggen...

Jante

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » vr 05.03.2010 13:50

Jante, goed zeg.

Ik kan echter wel aanraden om een sessie TRT te doen bij de dame/heer in Gent. Het geeft je zo'n andere kijk op dingen. De TRT die in Nederland gegeven wordt is toch heel anders, gaat niet in op het model van Jastreboff.

Koop anders de CD-R die ze gemaakt hebben over het model, dan kun je thuis op je gemak lezen hoe het werkt en hoe je het beste met je ruisgenerators/WSG's kan omgaan.

Toevallig heb ik volgende week donderdag de 18e een afspraak, om te gaan afbouwen! Na anderhalf jaar ben ik er aan toe. De Hyperacusis is minimaal en onder controle, en de tinnitus is ook geen psychisch probleem meer voor me. Het zit er nog wel, maar ik merk het vaak niet eens meer.

Succes!
One day it will happen... One day it will all make sense...

Jante

Bericht door Jante » vr 05.03.2010 19:57

John , dank! Ga ik doen.

Wat goed dat je zo hersteld bent!

Heel kort verder, mijn oren doen teveel pijn om te typen nu:
Ik wist niet dat er een verschil in TRT was behalve de ruisgenerators!
Welke cd-rom bedoel je?

Je schreef dat je denkt dat je TTTS had. Dit gaf een klik bij mij. Ik denk het ook te hebben, na jaren op alarm en strijd te hebben gestaan.
Mijn zenuwstelsel is volgens mij overprikkeld, en nog meer door de paniek die ik door T en H kreeg.
Ik probeer nu geluid van buiten niet als vijand te zien.

Groet!
Jante

Jante

Bericht door Jante » zo 21.03.2010 00:52

Hier nog een linkje, dat is volgens mij alles wat erover staat.
http://www.reva-slp-gent.be/nl/SLP-Dien ... /index.asp'

Niet dat wij uitleg nodig hebben wat je merkt bij tinnitus, maar de meervoudige aanpak vind ik erg goed.

(Bij mij zal wel 1000 volt gemeten worden....)

Slaap lekker, Jante

Jante

Bericht door Jante » di 23.03.2010 15:57

Net terug van Gent

Een hele onderneming, en zeer veel dank aan de ZEM.

Maar het was indrukwekkend.
Voor mij vielen met de TRT-sessie heel veel puzzelstukjes op hun plek.
Mijn audiogrammen zijn me ook uitgelegd, ik had daar nooit echt iets over gehoord. Ik heb wel wat gehoorverlies (al 20 jaar) maar mijn tinnitus komt niet door 'lawaai-schade'. Mogelijk door stress en een aantal triggers waaronder een verstopt oor.
Met terugwerkende kracht zie ik hoe ongelofelijk achteloos en nalatig mijn KNO-arts is geweest, hij heeft nauwelijks iets onderzocht maar goed dat hoeft nu niet meer.

De hoofdzaak is, we gaan eerst aan de hyperacusis werken dmv de ruisgenerator. Die heb ik meteen gekregen, een experimenteel model zonder afsluitend gehoorstukje. Het afstellen was nog een heel gedoe met technische complicaties maar zo kan ik er wel mee uit de voeten tot de volgende afspraak in april.

De hyperacusis zal naar verwachting vrij snel reageren - ik merkte zelfs meteen een paar dingetjes! Maar misschien was dat de opluchting.
Ik was erg opgelucht omdat ik zoveel herkende en ook heb ik een aantal dingen al intuitief goed gedaan. Verder het is de bedoeling dat ik weer ga leven.

De tinnitus zal langer kosten, zeker een half jaar tot 1,5 jaar, maar kan wel degelijk veel beter en volkomen leefbaar worden, een soort achtergrondruis.
Ik wist dit al zolang zeker maar heb het bevestigd gekregen.

Bij mij is het ook een soort vat geweest dat is overgelopen, van mijn hele leven.

Ik heb op de terugweg van ontroering zitten huilen, met uitzicht over de landschappen en het wijde water en de wolken en de stralende zon.
Jawel, we zijn er nog niet, maar ik snap ongeveer wat er met me is gebeurd wat ik nu moet doen en de wereld komt terug.

We hebben gisteren al in een oude Trappistenkroeg gezeten in Gent. Voor mij voor het eerst sinds heel lang. Ik kan die kroeg helemaal aanbevelen!!

Verder houd ik jullie op de hoogte.

Groet, Jante

PS En ook pattatekes gevonden, Jeroen!

sen

Bericht door sen » di 23.03.2010 17:07

oooo jante ik ben super blij voor je
lekker in een bruincafe
nauw meiss nu op naar, leven,leefbaar maken
knuf joze

Maartje

Bericht door Maartje » di 23.03.2010 17:25

Jante, geweldig! Fijn dat ze je daar alles goed hebben uitgelegd en dat ze je het vertrouwen geven dat het een stuk beter zal gaan worden!
Heb je ook die TRT-CD meegekregen? En ga je daar zelf mee aan de slag?

Ben razend nieuwsgierig hoe het je zal vergaan!

Maartje

Plaats reactie