Bericht
door nieske » zo 15.08.2010 22:29
Mijn weg naar genezing.
Het begon in maart 2005, na een feest met heel harde muziek leken mijn oren beschadigd.
Drukkend, suizend, krakend gevoel in de oren waar ik wel een paar jaar last van heb gehad.
De hyperacusis kwam in September 2005 erbij.
Ik wist me geen raad, mijn hele wereld stortte in. Ik moest mijn kinderkledingwinkel verkopen, kon het geluid van de kassa, stemmen, piepende hangertjes niet meer aan.
Ik lag hele dagen in bed, kon geen enkel geluid verdragen, de stemmen van mijn kinderen, de tv moest heel zacht ect….Ik was heel moe, duizelig en moest na veel lawaai zelfs overgeven.
Ik raakte in de put en zag het leven niet meer zitten.
Maar ik ben toch de strijd aangegaan en van alles gaan proberen, namenlijk: magnesium, laser therapie in Duitsland, cranio-sacraal, osteopathie, neuro-accupunctuur, magnetiseur, hypnotherapie, antidepressiva, slaappillen, kalmeringstabletten, splint en een bruxstop voor het kaakklemmen. (kaakklemmen is ook een trigger voor H). Ook heb ik in het LUMC in Leiden gelopen, die bekende audioloog dr de Laat raadde TRT af.
Vreemd genoeg is de TRT in België uiteindelijk hetgeen wat mij genezing bracht.
In januari 2009 stond er op het forum “probeer TRT nou”, dat heeft mij wakker geschud.
April 2009 had ik mijn eerste afspraak, de 2e keer eind april kreeg ik mijn ruisgeneratoren in.
Ik liep in de stad de dag erna met die ruisgeneratoren in en langsrijdende scooters kon ik gewoon verdragen, terwijl ik daarvoor gelijk op tilt sloeg van dat geluid.
S`nachts draaide ik de cd pink noise in repeat stand, en overdag had ik ongeveer 8 uur de ruisgeneratoren in. De cd heb ik 3 maanden gedraaid, de ruisgeneratoren ong. 6 maanden in gehad.
Ik heb nu niets meer nodig, ben voor 90 % van mijn H verlost. Ik ben maar 3 keer in Gent geweest, dus dat was goed te doen.
Ik kan alles weer doen wat ik vroeger deed, naar restaurants, de stad in, gesprekken voeren zonder moe te worden enz.………
Ik heb mijn leven terug.
Wat mijn Hyperacusis destijds veroorzaakt heeft?
Ik heb al die jaren gezegd dat ik een gehoorbeschadiging had opgelopen, maar na de TRT denk ik er nu toch anders over. Ik zat in een stressvolle periode, waarin ik ook kaakklemde. Mijn zenuwsysteem is overbelast geweest.
Ik kan iedereen met Hyperacusis en/of Tinnitus maar 1 advies geven, doe TRT volgens de Jastreboff en Hazel methode.