TRT TRAINING GENT

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Jante

Bericht door Jante » do 02.09.2010 00:17

Ja Kees, ooooit gaat het ophouden! Ik zie het eind van de verbouwingstunnel nog niet voor me, maar moet er gewoon zijn.

Sen, Mila houd ik graag als backup in nood! Ik kan me vaag iets voorstellen...
Wordt ze operazangeres denk je?

Opa Cor, knoflook-uien-trassi is inderdaad een opwindende combinatie, maar gelukkig houdt mijn vriend er ook veel van dus er vallen geen slachtoffers.

Udo, ik heb naar de maskeerder gekeken en die ziet er goed uit. Veel variatie. Jammer dat je de geluiden niet kunt beluisteren, ze klinken aantrekkelijk.
De (tafel)ruisgenerator is wel anders dan een maskeerder: het is white noise (alle frequenties erin). Maskeren is juist niet de functie van ruisgeneratoren omdat je hersenen dan je tinnitus blijven onderscheiden. Door de ruis op je 'mixing point' te brengen, het niveau net onder je eigen tinnitusniveau, moet uiteindelijk een genezend effect worden bereikt.
Maar ik denk dat sommige geluiden van deze maskeerder ook wel een klein beetje zo kunnen worden gebruikt. (En hij is 4x minder duur...)

Naar de ZEM heb ik nog gevraagd. Maar ik heb een ZEM voor lage frequenties (destijds aangeschaft voor het autorijden) terwijl volgens mijn audiologe ik me juist moet beschermen op de hoge frequenties.
De dopjes die zij meegaf deden dat heel subtiel. Ik heb er vanavond mee gezongen in de band, Het was de eerste keer dat interne oordopjes helemaal niet naar voelden of mijn t opwekten.
Je kunt er ook mee naar optredens (niet te heftig natuurlijk). Ze zijn eigenlijk bedoeld voor mensen die alleen maar incidenteel met muziek bezig zijn. Nu dus een tussenoplossing.

Ik heb trouwens een fantastische muziekavond gehad. Muziek maken met elkaar, als het echt in contact gaat en je kunt improviseren, vind ik een van de mooiste dingen van het leven. Ook elektrische versterking kan juist hele mooie dingen mogelijk maken, heb ik nu gemerkt.
Maar dat is allemaal weer een ander onderwerp.

Hartelijke groet,
Jante

sen

Bericht door sen » do 02.09.2010 09:01

udo de marskeerder er was laatst iemand die deze te koop aan bood,
volgens mij is deze al weg
haha opa cor goed voor de bloedsomloop :P :lol: :D
sen
Laatst gewijzigd door sen op do 02.09.2010 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Maartje

Bericht door Maartje » do 02.09.2010 19:47

Ja, die ruismaskeerder heb ik. :-D
En ik moet zeggen.... het geluid valt me tegen! Hij staat naast mijn bed en ik heb hem wel iedere nacht aan. Makkelijker voor me om in slaap te vallen en met het idee van TRT mijn achterhoofd, speelt ie de hele nacht door.
Ik vind het geluid van het bos het prettigst. Je hoort daar krekels tsjierpen. Maar op de achtergrond een zware ruis waarvan ik niet kan ontdekken wat dat voor "bosgeluid" moet voorstellen. Die ruis zit bij bijna ieder geluid. Klinkt erg nep en plastic....
Wat dat betreft ben ik er niet zo bijster tevreden over.
Maar de vorige eigenaar heeft m zelf een paar jaar gebruikt. Misschien is het ding rijp voor de stort. :lol:

Ik geloof dat die maskeerder van Jante € 250 kostte.... ik zou er dat zo voor neerleggen als het geluid wél goed is, want op zich helpt het me wel..
Jante, weet jij of je die maskeerder van jou zo "los" kunt kopen? Staat er geen merk op, of zo?

Kees

Bericht door Kees » do 02.09.2010 20:03

Maartje schreef:Ja, die ruismaskeerder heb ik. :-D
En ik moet zeggen.... het geluid valt me tegen! Hij staat naast mijn bed en ik heb hem wel iedere nacht aan. Makkelijker voor me om in slaap te vallen en met het idee van TRT mijn achterhoofd, speelt ie de hele nacht door.
Ik vind het geluid van het bos het prettigst. Je hoort daar krekels tsjierpen. Maar op de achtergrond een zware ruis waarvan ik niet kan ontdekken wat dat voor "bosgeluid" moet voorstellen. Die ruis zit bij bijna ieder geluid. Klinkt erg nep en plastic....
Wat dat betreft ben ik er niet zo bijster tevreden over.
Maar de vorige eigenaar heeft m zelf een paar jaar gebruikt. Misschien is het ding rijp voor de stort. :lol:

Ik geloof dat die maskeerder van Jante € 250 kostte.... ik zou er dat zo voor neerleggen als het geluid wél goed is, want op zich helpt het me wel..
Jante, weet jij of je die maskeerder van jou zo "los" kunt kopen? Staat er geen merk op, of zo?

Maar dan denk ik dat het hier over een andere ruismaskeerder gaat.

Normaal hebben we het over een ruismaskeerders die als een hoortoestel in je oren zit.
Zeker niet eentje die naast je bed staat, dat is heel wat anders
dan de "normale" ruismaskeerder waar we het over hebben.

Deze hebben volgens mij ook een andere benaming.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Maartje

Bericht door Maartje » do 02.09.2010 22:04

Kees, ik borduur verder op de maskeerder waar Udo het over heeft.
Over "de zee op tafel" van Jante. 8)

Jante

Bericht door Jante » do 02.09.2010 22:18

Ik moet weer uitwijken , nieuwe verbouwing, vanaf morgenochtend hels lawaai.
.
Ik antwoord morgen op je vraag Maartje, want ik heb er voor het forum al in Gent over gesproken of hij vrij verkrijgbaar is voor jullie .
Liever niet, hebben ze in Gent, want je moet weten hoe je ermee om moet gaan.
Geen heel harde richtlijnen.

Hij is inderdaad zijn geld erg waard.

Morgenavond meer.

Groet
JJante

sen

Bericht door sen » vr 03.09.2010 17:10

udo j

Bericht door udo j » za 04.09.2010 12:40

Bedankt voor de link sen, soms denk ik er aan om de muziekkussen
aan te schaffen.
Ik hou het bij de hand. mvg udo

sen

Bericht door sen » za 04.09.2010 20:55

Graag gedaan udo

Kees

Bericht door Kees » zo 05.09.2010 12:31

Maartje schreef:Kees, ik borduur verder op de maskeerder waar Udo het over heeft.

Brrrrrr, ik moet er niet aan denken, zo'n lawaai apparaat naast mijn bed.

Als ik ga slapen wil ik absolute stilte in de slaapkamer hebben.

Laatst begon de wekkerradio een zachte brom te geven, direct uit de slaapkamer verwijderd en een nieuwe gekocht.
Groeten,

Kees.

Frits

Bericht door Frits » zo 05.09.2010 13:59

Kees schreef:
Maartje schreef:Kees, ik borduur verder op de maskeerder waar Udo het over heeft.

Brrrrrr, ik moet er niet aan denken, zo'n lawaai apparaat naast mijn bed.

Als ik ga slapen wil ik absolute stilte in de slaapkamer hebben.

Laatst begon de wekkerradio een zachte brom te geven, direct uit de slaapkamer verwijderd en een nieuwe gekocht.
Zo denk ik er ook over Kees. Het geluid van radio en TV doet al pijn aan m'n oren.

Zo min mogelijk lawaai
Hartelijke groet,

Frits

sen

Bericht door sen » ma 06.09.2010 11:36

En dit boek is er nog
dacht zet het effe neer;

Ik bestelde daarom het boek “Tinnitus Retraining Therapy, Implementing the Neurophysiological Model)” (door Pawel Jastreboff and Jonathan Hazell) via Amazon en enkele dagen later had ik hem al in huis. Ik ben als een gek beginnen lezen en hoe meer ik las, hoe meer ik overtuigd geraakte van het model en de therapie. De problemen die werden aangehaald in het boek waren voor mij ook duidelijk herkenbaar en de oplossingen leken plausibel vanuit wetenschappelijk standpunt. Bovendien is TRT toepasbaar voor alle vormen van tinnitus (fluiten, brommen, enz.).

udo j

Bericht door udo j » ma 06.09.2010 21:18

Dit boek is alleen in het engels geschreven?
mvg udo

Kees

Bericht door Kees » di 07.09.2010 19:35

sen schreef:
de oplossingen leken plausibel vanuit wetenschappelijk standpunt. Bovendien is TRT toepasbaar voor alle vormen van tinnitus (fluiten, brommen, enz.).

Alle soorten TRT zijn voor alle vormen van Tinnitus toepasbaar, dus daar maakt het niets uit.

Maar je schrijft, de oplossingen leken plausibel, met andere woorden het hoeft het dus niet te zijn.

Ik leg misschien op elke slak zout, maar ben een critisch lezer.
Laatst gewijzigd door Kees op wo 08.09.2010 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

sen

Bericht door sen » di 07.09.2010 20:09

He heb ik dit geschreven ,volgens mij niet
had er op gereageerd maar okee
de deur staat open ,haha

Plaats reactie